Aeis Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 PokerStars Game #160738: Tournament #8137, $15+$1 Hold'em No Limit - Level IX (300/600) - 2008/03/18 - 16:49:36 (ET) Table '81378055 1' 9-max Seat #9 is the button Seat 1: HERO (1710 in chips) Seat 4: BLAABAR (9870 in chips) Seat 9: 5AJ5 (1920 in chips) HERO: posts the ante 50 BLAABAR: posts the ante 50 5AJ5: posts the ante 50 HERO: posts small blind 300 BLAABAR: posts big blind 600 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO 5AJ5: raises 1270 to 1870 and is all-in HERO: folds BLAABAR: calls 1270 *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** BLAABAR: shows (a straight, Five to Nine) 5AJ5: shows (a pair of Tens) BLAABAR collected 4190 from pot *** SUMMARY *** Total pot 4190 | Rake 0 Board Seat 1: HERO (small blind) folded before Flop Seat 4: BLAABAR (big blind) showed and won (4190) with a straight, Five to Nine Seat 9: 5AJ5 (button) showed and lost with a pair of Tens I stunden tänkte jag att om jag synar så kommer BB syna med ännu mer händer än om jag foldar. Stämmer det? Och om vi alla blir all-in så måste jag vinna över dem båda för att inte komma 3:a. Valde därför att folda för att hoppas på att BB väljer att syna. Tänkte jag rätt? Citera
DocLame Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 I stunden tänkte jag att om jag synar så kommer BB syna med ännu mer händer än om jag foldar. Stämmer det? Det stämmer i princip, men det förutsätter också att BB är en bra spelare som förstår det. Men du måste väl syna pushen här ändå med A8s. Glöm inte att ändra HH:n överallt nästa gång, om du inte vill skylta med ditt nick. Citera
n0odles Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Det stämmer i princip, men det förutsätter också att BB är en bra spelare som förstår det. Men du måste väl syna pushen här ändå med A8s. Glöm inte att ändra HH:n överallt nästa gång, om du inte vill skylta med ditt nick. shyst att du citerar det så han inte kan ändra det utan att alla ser Citera
DocLame Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Ville bara tydliggöra vad jag menade. Tog bort det nu när OP hade ändrat. Citera
jog76 Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Jag förstår ditt tänk men oavsett hur det går i potten så ligger du risigt till. Vinner chippien så är du i stort sätt chanslös på segern, i vilket fall som helst så måste du ha en ruskig tur för att vinna hela turren. Vinner shortien så ligger du pyrt till eftersom du bara har 1410 kvar och du blir tvungen att ställa med varsomhelst. I det här fallet är det bättre att dega in direkt och hålla tummarna. , iofs så kommer chippins hd att minska och hans chans att syna är klart liten. Men med att dega så ger du dig själv chansen att vinna turren även om den är liten. A8s lämpar sig bättre mot en motståndare. Citera
Aeis Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 iofs så kommer chippins hd att minska och hans chans att syna är klart liten Ökar inte "chippins" HD om jag synar pushen? Citera
jog76 Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 Ökar inte "chippins" HD om jag synar pushen? Nej jag tycker inte den bör göra det. Anledningen till detta är att om CL foldar så kommer han att ha mer än dubbelt så mycket marker oavsett vem som vinner av er andra. Skulle han syna och torska så har han 2400-3030 markers övertag beroende av vem av er som vinner handen. Med dessa siffror i tanken så hade jag minskat rangen i min hd för att bevara övertaget i marker. Men detta är mitt tänk och jag kanske har fel men så hade jag gjort. Citera
Recommended Posts