Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
:) Dina inlägg gör en annan på väldigt bra humör. Tackar för det!

Just det där me att spela aggressivt, men ändå kunna stanna upp är någe jag behöver jobba på. Ibland är jag så inne i handen att jag inte alls funderar vidare på vad som sku kunna vara ett bättre "move" där å då.

Kul o höra :)

Ja det är bland det svåraste i poker. Man måste ju både kunna vara djupt inne i tankarna, men ändå "stå utanför" och se vad f*n man håller på med :-P

Förresten, spela inte så mycket att du tröttnar ;-) Vore synd om dagboken dör ut innan den ens kommit igång.

Bläää... nu vill jag fara på jobb (vilket jag får göra imorgon)! Orkar inte mera...

Vad gör vi här?

Table $3.5k Gtd Bord #5 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 7: Arsouille111 ( 8,657 )

Seat 6: DiGiMiGi ( 4,420 )

Seat 4: Jule1956 ( 8,880 )

Seat 3: LOCOSUP4IT ( 4,518 )

Seat 1: Prince_Cliff ( 6,000 )

Seat 9: PyroRaptor7 ( 4,950 )

Seat 8: Aaxel ( 5,355 )

Seat 10: Yoeram ( 11,180 )

Seat 5: kino8888 ( 2,250 )

Seat 2: srmxs ( 5,590 )

Level: 4

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ 9h Jc ]

Prince_Cliff calls [200]

srmxs folds

LOCOSUP4IT calls [200]

Jule1956 folds

kino8888 folds

DiGiMiGi calls [200]

Arsouille111 folds

Aaxel calls [200]

PyroRaptor7 calls [100]

Yoeram checks

** Dealing Flop ** [ Jd, 6d, 9d ] ...såklart måst alla va i ruter

PyroRaptor7 checks

Yoeram checks

Prince_Cliff bets [800]

LOCOSUP4IT folds

DiGiMiGi folds

Aaxel calls [800] ...jag vet inte va jag ska göra?! Borde jag sätta emot? Köra allt? Eller helt enkelt låta det va.

PyroRaptor7 folds

Yoeram folds

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Prince_Cliff bets [1,200]

Aaxel calls [1,200] ...känner mig som en riktig tomte här alltså, vet int vad jag vill heller för den delen.

** Dealing River ** [ Ad ] ... Tack, tack så mycket! det e int ens roligt.

Prince_Cliff bets [1,000] ...jag kan ju för fan int syna här iaf...

Aaxel ...

Det känns ju riktigt löjligt, det är väl bara att låta det va... eller varför körde jag inte på flopp, jag menar kanske inte att jag ska sätta allt här, men jag kunde kanske ha klämt dit en reraise (på flopp) eller dyl?

Någon?

Det viktigaste när man spelar en hand är att ha en plan, så inget kommer som en överaskning.

Du leder ju antagligen på flop med ditt tvåpar.

Så det finns väl 2 vägar att gå, som beror på lite allt möjligt :-P

Antingen höjer du _rejält_ eller går all-in på floppen. Och hoppas på att han synar med top-par. Kanske han har ruter A + en knekt - i så fall leder du med 55%.

Nackdelen med det spelet är väl att du riskerar hela turneringen i en hand där du antagligen inte leder jättestort. Om man vill gambla beror väl på vilken plats man ligger på, hur många som är kvar, ens egen storlek på stacken osv.

Och motståndaren KAN ju ha floppat ett set (triss) med t ex 66, då många synade före floppen. Och i så fall ligger du risigt till.

Kanske t o m han floppat färg, även om det är väldigt liten risk.

Eller så kan man bara syna hans bet på floppen, och planera att höja/beta turn starkt om inget ruter eller annat skrämselkort kommer.

Skulle det t ex komma ett A på turn kanske man kan syna/checka istället och hålla potten liten, och utvärdera river istället.

Kommer det en ofarlig 2'a på turn kan man ju som sagt höja/satsa hårt, då det är MYCKET mindre risk att nån sätter det förmodade färgdraget.

Det beror ju mycket på "vem" motståndaren är också, och hur han spelat innan.

Men det viktiga är att ha en plan för det man gör, och vad man ska göra på turn/river, även om det ofta måste vara flera alternativ beroende på vad som händer.

Det gör det också lättare att inte tilta, och att inte hamna i panik-situationer där man hamnar all-in utan bara farten.

Man måste tänka "om jag betar, och han höjer, gör jag X".

Även VARFÖR du betar. Har du en halvsvag hand och betar för att du tror han kommer lägga sig, men han höjer istället, måste du antagligen lägga dig och inte gå all-in i panik.

Om motståndaren kommer folda allt som är sämre än din hand, men syna/höja med en bättre hand, är det ju ingen idé att beta, utan kanske checka och hoppas att motståndaren bluffar istället.

• Svars 618
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ja det är bland det svåraste i poker. Man måste ju både kunna vara djupt inne i tankarna, men ändå "stå utanför" och se vad f*n man håller på med :-P

Förresten, spela inte så mycket att du tröttnar ;-) Vore synd om dagboken dör ut innan den ens kommit igång.

Det viktigaste när man spelar en hand är att ha en plan, så inget kommer som en överaskning.

Du leder ju antagligen på flop med ditt tvåpar.

Så det finns väl 2 vägar att gå, som beror på lite allt möjligt :-P

Antingen höjer du _rejält_ eller går all-in på floppen. Och hoppas på att han synar med top-par. Kanske han har ruter A + en knekt - i så fall leder du med 55%.

Nackdelen med det spelet är väl att du riskerar hela turneringen i en hand där du antagligen inte leder jättestort. Om man vill gambla beror väl på vilken plats man ligger på, hur många som är kvar, ens egen storlek på stacken osv.

Och motståndaren KAN ju ha floppat ett set (triss) med t ex 66, då många synade före floppen. Och i så fall ligger du risigt till.

Kanske t o m han floppat färg, även om det är väldigt liten risk.

Eller så kan man bara syna hans bet på floppen, och planera att höja/beta turn starkt om inget ruter eller annat skrämselkort kommer.

Skulle det t ex komma ett A på turn kanske man kan syna/checka istället och hålla potten liten, och utvärdera river istället.

Kommer det en ofarlig 2'a på turn kan man ju som sagt höja/satsa hårt, då det är MYCKET mindre risk att nån sätter det förmodade färgdraget.

Det beror ju mycket på "vem" motståndaren är också, och hur han spelat innan.

Men det viktiga är att ha en plan för det man gör, och vad man ska göra på turn/river, även om det ofta måste vara flera alternativ beroende på vad som händer.

Det gör det också lättare att inte tilta, och att inte hamna i panik-situationer där man hamnar all-in utan bara farten.

Man måste tänka "om jag betar, och han höjer, gör jag X".

Även VARFÖR du betar. Har du en halvsvag hand och betar för att du tror han kommer lägga sig, men han höjer istället, måste du antagligen lägga dig och inte gå all-in i panik.

Om motståndaren kommer folda allt som är sämre än din hand, men syna/höja med en bättre hand, är det ju ingen idé att beta, utan kanske checka och hoppas att motståndaren bluffar istället.

:) tror jag får printa ut några ex av det där inlägget och tejpa upp på diverse ställen hemma i lägenheten.

Jätte tack!

2 helvetesdagar avklarade (14½+12½ timmar :S)... 3 kvar..pjuh

Idag va de hysteri å kaos på jobbe, bland de sjukaste dagar jag vari med om och jag är inte den som gnäller om det råkar vara mycket folk i rörelse. Men får jag inte äta (i lugn å ro) på 9-10 timmar, då träder Satan i mig fram.. :)

Hur som helst, eftersom jag blev klar lite tidigare på jobb idag så tyckte jag att jag kunde unna mig en Shootout turre, bara för att varva ner lite... hm

Postad

Fyy satan va skönt!

Det gick så j-la lätt

Sista handen floppad färg å jag bara kunde plocka stackarn ja va heads up emot. Han satt på en sorglig hand som A2! Å fanskapet fick träffa A på flopp.

Fan va bra, sjukt att jag nästan måst ha noll kvar av rullen för å kunna få vinna.

Nå nu har jag lite å leka me igen :)

Nu ska jag ut me hund å sen ska jag bli redlöst berusad.

Kvällers på er

Postad
:) tror jag får printa ut några ex av det där inlägget och tejpa upp på diverse ställen hemma i lägenheten.

Jätte tack!

Ja det skadar nog inte att banka in det i huvudet. Att öppna kylskåpet på morgonen och få lite pokervisdom rakt i nyllet kan göra underverk för spelet :mrgreen:

Grattis till vinsten där också! Hur många var med, prispengar osv?

Postad

Tack ska ni ha :)

Som jag skrev, det var en billig skit turre. Ha int haft råd med annat när jag va så vårdslös å slarvig med rullen sist jag hade ledigt.

Turren kosta en hel dollar i inköp!

Jag kom 1a av 319 losers (man får vara lite dryg när man vunnit tycker jag)

För det fick jag 66dollar... wohoo

En blygsam summa för det hårda arbete jag fick lägga på skiten :)

Så där va det just första plats som gav mig mer än just pengarna i sig, eller de e klart rullen behövde det förstås.

Men, känslan av att vinna, den e för jäkla skön.

Postad

66 gånger pengarna är inte dumt ändå. Hur lång tid tog turneringen?

Men som du säger är ju inte pengarna livsavgörande på denna nivå, så man spelar väl mest för att vinna, och det var ju just det du gjorde :-)

Jag tycker som sagt du ofta verkar ha rätt inställning, och potential att bli riktigt bra, så det är bara att köra på!

Postad
66 gånger pengarna är inte dumt ändå. Hur lång tid tog turneringen?

Men som du säger är ju inte pengarna livsavgörande på denna nivå, så man spelar väl mest för att vinna, och det var ju just det du gjorde :-)

Jag tycker som sagt du ofta verkar ha rätt inställning, och potential att bli riktigt bra, så det är bara att köra på!

Tacka så mycket! :) Turneringen tog dryga 3 och en halv timme.

Nyss hemkommen från krog å grejer...

Skallebanken börjar ge sig ti känna.

Å där ute då!? Det va bara massa glopar ut på krog ikväll.

Jag känner mig väldigt gammal. Dax å börja söka reda på bingohallarna.

Imorgon blir det högst troligen lir och asmycket skitmat

Postad

"Morgon"

Har förmodligen fått va jag förtjänar denna dag. Urk, säger jag bara.

Nu i väntan på att mat ska dyka upp, på ett magiskt sätt utanför min dörr, så kör jag några sngs.

Måst få käk snart!

Sugen på en grisigt fet pizza... å iskall cola

YUM

Postad

Så har man fått käk i sig... å ett litet lager med chips :)

Lagom pigg sitter/satt jag nu med 3 turrar igång.

1K Gtd speed (1dollar inköp), 884 pers me i den, så här långt lyckats ta mig ti pengarna. Ligger skapligt bra till än så länge också, topp 3 iaf. Men det e en bit kvar ännu.

8K Gtd speed rebuy (2dollar inköp), 886 pers i den, nära pengar även i denna

Spelade även en Shooutout (6dollar), men den gick just på skit. Förmodligen för att jag int orka lägga tillräckligt me energi på den då det gick/går så bra i de andra två.

Postad

For ur 8K gtd turren på 47e plats... 28dollar gav det.

Varför kan jag int få en rejäl knuff i den å bara få vinna! :)

I 1K gtd turren for jag på 20e plats å det fick man 6.50dollar för...

Nu har jag inge direkt igång.

Tror det blir en del Weeds och chips...

Om en 40 min drar ännu en speed turre igång, tror jag ska va me där.

Postad

Jo ligger här å lirar...

För tillfället en 2K gtd rebuy turre (2dollar inköp).

Råkade även in på Full Tilt och spela en 3.30 KO sit n go (90 pers), gick jäkla bra.

Slog ut 5 pers och fick där med deras sk bounty (?). Tyvärr fick jag nu mot slutet KK på BB och en me nån tusing mer i chip än mig höjer pre och jag svarar genom att gå all in. Skit skoj å stirra rakt in i AA där. Usch. så jag for på 13e plats (cash fr 9e). Surt!

Får se om jag kanske kör en till.

Postad

Första timmen i 2K gtd turren ha vari rätt seg...Dubbla upp vid någe tillfälle så jag låg runt 12000 i chip.

Tyvärr fick jag AK i klöver och körde på det, syn av en som å hade AK. Fast fyra spader på brädan och han satt me spader A, så potten gick ti han. Förstås.

Jag köpte nya och add on i pausen.

Kör ännu en 3.30 KO sit n go på full tilt.

Funderar på å bädda ner mig å datorn i sängen :)

Det är säkert en dum ide, men det lockar iaf.

Postad
Hur ser månaden ut?=)

I stora drag ser det hyfsat ut.

Började me en rulle på dryga 200dollar, vann dag 2 eller 3 530dollar så jag va upp i över 700.

Tyvärr kände jag att jag behövde plocka ut en stor del av det ti mig själv (plocka ut runt 370euro).

Lämnade en 200dollar kvar på kontot.

Mycket slarv och slask me rullen, då jag kör lite för dyra turrar (lockad av de större pris summorna :)), har resulterat i att jag i slutet av förra veckan gjorde en djupdykning ner till 4-5 dollar :S. Pressen var stor!

Men så fick jag ju vinna den där billiga skit turren här om dagen.

Nu ligger rullen på 80dollar, å jag får försöka att hålla mig ti turrar jag har råd med.

Ska jag trycka hit ett litet mål för augusti å!? hehe

Att bli rik, så fort som möjligt!

Postad

Jag hade svårt att bestämma mig för vad jag ville göra idag, denna sista dag innan jag igen går på jobb.

Antingen fara å hälsa på släkt

Eller fara till bror å spela rock band

eller försöka få lite städat hemma

...

Det blev poker!

Kanske det var dumt å dra igång det nu, eller det var dumt.

Jag har bara en cigg kvar, så det kommer behöva skaffas på någe sätt. Jag har int käkat någe direkt mat ännu så det kommer å behöva fixas.

Nå, dumt huvud ...

Postad
Jag hade svårt att bestämma mig för vad jag ville göra idag, denna sista dag innan jag igen går på jobb.

Antingen fara å hälsa på släkt

Eller fara till bror å spela rock band

eller försöka få lite städat hemma

...

Det blev poker!

:mrgreen:

Du verkar ju ofta placera dig i pengarna i alla sorters turneringar. Har du nån taktik hur du spelar i början? Hur du spelar längre in i turren om du har liten stack/stor stack?

Du har inget statestikprogram heller va, som Pokertracker?

Postad

Yeah! turren jag lirar i just nu går skapligt bra alltså.

Även om jag spelat lite drygt, fiskigt osv... men det har betalat av sig :)

Jag kör alltså en 2K Gtd turre (6dollar inköp)

Det var 475 me från start, nu en 100 kvar

Jag har närmare 35000 i stacken och ligger med de iaf runt topp 10.

Lyckas jag ro in en 10 -20000 till kan jag i lugn ro fara efter cigg å proviant. haha