Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

nå nu då!

En kopp lugnande grönt te med honung och en skvätt mjölk.

Supertramp spelar i bakgrunden.

Starta just en PLO turre

vore väl själva fan om man int sku kunna dra hem detta!? haha

• Svars 618
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Eftersom jag tydligen har tappat förmågan att kunna sova om nätterna, tänkte jag återberätta en hand som utspelade sig i en turnering (NLH) här om dagen. Har nämligen funderat lite över denna.

Det har (för ovanlighetens skull) gått riktigt hyfsat första 1½ timmen. Jag har fått korten, jag har fått träffarna. Inte jätte svårt att spela då!?

Jag har suttit i stort sett hela den tiden (1½ timme) som chipleader vid "mitt" bord, jag har respekten vid bordet, hehe.

Plötsligt sitter det vid en av stolarna en individ med ca 4000 mer i chip än vad jag har. Han har kommit för att göra livet surt för mig!

Jag sitter UTG, blir tilldelad AK. Eftersom bordet har varit skapligt tight och försiktigt har jag kunnat härja runt lite som jag vill.

Blindsen är på 200/400, jag höjer 4*BB. Det ser bra ut då samtliga fram till de nya "monstret" vid bordet (han sitter på knappen) foldar. Han funderar en stund, jag sitter och blänger på han. "Det är bara å slänga skiten du har på hand"

Nä då, han hittar syn. Syna inte! Kan han int bara folda eller slå om?

Nåväl. SB å BB kastar sig åt sidan, detta vill de inte vara delaktiga i.

Floppen: 10k x Kk

Okej, högsta par med bästa kicker. Inte jätte dåligt. Hur går vi till väga. Jag bestämer mig för att jag vill vara "lurig" (why why?). Så jag checkar och lämnar över beslutet!

Då lägger han en bet på 900! Känns lurigt... Det jag sen gör, vet jag inte riktigt vad jag funderar på egentligen. Men jag reraisar iaf 2000. Pott eller kanske till och med all in (?) vore ha varit bättre. Han fundera en stund, för att återigen syna.

Turn: A !

...

Jag vet ju hur det hela slutar

Tänkte att jag kanske inte avslöjar det nu. Utan om någon har lust att kommentera eller analysera!?

:)

Nu ska jag försöka sova en stund

Tack och godnatt!

Postad
Eftersom jag tydligen har tappat förmågan att kunna sova om nätterna, tänkte jag återberätta en hand som utspelade sig i en turnering (NLH) här om dagen. Har nämligen funderat lite över denna.

Det har (för ovanlighetens skull) gått riktigt hyfsat första 1½ timmen. Jag har fått korten, jag har fått träffarna. Inte jätte svårt att spela då!?

Jag har suttit i stort sett hela den tiden (1½ timme) som chipleader vid "mitt" bord, jag har respekten vid bordet, hehe.

Plötsligt sitter det vid en av stolarna en individ med ca 4000 mer i chip än vad jag har. Han har kommit för att göra livet surt för mig!

Jag sitter UTG, blir tilldelad AK. Eftersom bordet har varit skapligt tight och försiktigt har jag kunnat härja runt lite som jag vill.

Blindsen är på 200/400, jag höjer 4*BB. Det ser bra ut då samtliga fram till de nya "monstret" vid bordet (han sitter på knappen) foldar. Han funderar en stund, jag sitter och blänger på han. "Det är bara å slänga skiten du har på hand"

Nä då, han hittar syn. Syna inte! Kan han int bara folda eller slå om?

Nåväl. SB å BB kastar sig åt sidan, detta vill de inte vara delaktiga i.

Floppen: 10k x Kk

Okej, högsta par med bästa kicker. Inte jätte dåligt. Hur går vi till väga. Jag bestämer mig för att jag vill vara "lurig" (why why?). Så jag checkar och lämnar över beslutet!

Då lägger han en bet på 900! Känns lurigt... Det jag sen gör, vet jag inte riktigt vad jag funderar på egentligen. Men jag reraisar iaf 2000. Pott eller kanske till och med all in (?) vore ha varit bättre. Han fundera en stund, för att återigen syna.

Turn: A !

...

Jag vet ju hur det hela slutar

Tänkte att jag kanske inte avslöjar det nu. Utan om någon har lust att kommentera eller analysera!?

Nu ska jag försöka sova en stund

Tack och godnatt!

Höj inte 4 ggr bb med så stora mörkar det är bara onödigt, sen skall du beta vidare på flopen, som spelat måste du återhöja kraftigare, det ligger 4900typ med hans höjning och du återhöjer bara 1100 till, det ger han odds dra med QJ om han nu har det.

Postad

Tack slowboy!

Så var det, han hade JQ occh jag gav han underbara odds till att syna.

Blir så arg på mig själv, när jag klantar mig sådär.

När det ligger flera drag ute, klart jag ska göra det tufft för han att köra vidare.

Idag är en ny dag.

Jag är och "hälsar på" en pokersida som jag inte spelat på på ett bra tag nu. Fick mail där de skrev "att de saknade mig vid borden och därför gav mig en 10$ bonus", hehe. Lika bra att investera dem pengarna direkt!

2 katastrof dagar i rad nu. Så det borde börja vända! :)

Postad

Trevlig dagbok! Kommer följa den! Håller med slowboy helt i analysen, betta inte 4BBs och sen hårdare efter träffen, i slutet på turneringar är det mycket "antingen eller"-spel. Antingen fold eller potbets i princip.

Lycka till med alla turneringar!

Postad

Tack så mycket Poddna!

Lite roligt att du skriver, satt just för en stund sen och läste din DB. Trevlig läsning.

Körde en NLH $2k turnering. For ut med AK, träff på K! Personen som synar har inte ett skit, jo Q7h! Det visade sig att han är världens lyckligaste idag, för han blev belönad med en runner runner färg. Sånt gör mig smått illamående. Sånt som händer!

Har nu en 6$ kvar utav bonusen jag fick, hehe. De ska jag sattsa på en "shootout turnering", som jag tycker är roliga att spela.

Sitter i en PLO rebuy turnering på mitt "vanliga" pokerkonto. Det går hyfsat bra än så länge. Haft lite otur med mina lite finare händer. Ha fått JQJQ, och JJAK och dylika (det är väl hyfsade händer? :)), men världens lägsta floppar. Så blir lite osäker, känns som det inte är någon större ide att spela vidare då!?

Nu är det paus

Dax för en påtår!

Postad
Ett tips för att nå ännu högre höjder i "populäritet"; Bokför gärna lite resultat /dag alt. /vecka eller en update på din bankrulle ;) Det blir lättare att följa dig då!

Tack för tipset swalle!

Ska funder på det :)

"update på min bankrulle", jag är rädd för att folk skulle skratta byxorna av sig om jag avslöjar sånt. hehe

Får se vad jag hittar på.

Har som sagt 2 minus dagar bakom mig än så länge. Så det har sett riktigt rött ut.

Postad

Nu är det middag! Provade ett nytt recept, det blev kycklingsås med pasta. Mycket lyckat, hot å gott. Sköljer ner det hela med ett glas bobs hallon blandsaft, hehe

Blev inge cash i någon utav turneringarna jag nämnde tidigare.

Har inga direkta bortförklaringar heller. Kan skylla lite på att jag har svårt att spela seriöst med en liten bonuspeng på 10$! :)

Men de lyckades med sitt lilla "lockbete", jag blev påmind om shootout turneringarna och om hur mycket jag tycker om dem, haha. Kasta in 25€ på kontot, så har råd med några såna iaf. Borde kunna ta pengar i någon av dem.

Ikväll blir det GH3 lir. Brorsan hade tydligen anmält oss till nån form av turnering imorgon. Så nu ska det övas. :)

Får se om det blir någe poker mot natten. Eller om jag (som jag blev tipsad om) börjar glo i en av mina pokerböcker.

Frågan är vilken jag borde ägna mest tid, de står mellan: "Spela poker som proffsen" av Phil Hellmuth, jr. eller "Poker teori" av David Sklansky. Va tror/tycker ni?

Postad

Kvällers gott folk!

Va som sagt till brorsan, rocka lite GH3 några timmar. För jäkla skönt spel. Verkade som att det va vad jag behövde.

Sitter/satt i 2 turneringar.

En 5 card draw och en turbo PLO.

Första timmen i 5 card turren va riktigt kall, låg bara runt start stack. Det var en rebuy turnering, men jag hade en dålig känsla så orkade inte slösa mera pengar på den.

Drog igång omaha turren då, den gick i stort sett lysande hela tiden. Fick korten, fick träffarna. Floppade fyrtal i ess :). När det flyter på så kan man inte direkt klaga. Finalbordet däremot, det var som att springa rakt in i en bergvägg! For på 8e plats. Inte mycket pengar att tala om, kändes ändå bra efter två svinkalla dagar.

Samtidigt som keramiken började kastas hej vilt runt borden i omaha liret, så började det gå bra i 5 card turren. Färg på given, kåkar, trissar mm :)

Tror dock att jag gjorde en riktig "tomte" syn. Men jag anade ugglor. Fasen jag minns inte precis vad jag hade om det var ett läger 2 par eller nåt sånt. Jag höjer innan bytet. Får en med mig. Jag byter ett kort och lika så han. Jag checka och han går blixt AI! *hm* Känns konstigt!? Jag synar iaf. Precis som jag hade känslan av, han hade tomt på hand. Vad jag sett, så bettar man oftast inte in i någon som bytt 1 kort!(?) Jag kan förstås (och är förmodligen de också) vara ute å snurra.

Det är nu 30 pers kvar, 15 får cash!

Postad

Låg riktigt risigt till i 5 card turren.

Hade just världens bondtur (ggr 2)

Fick triss i knektar på given, en som va lika short som mig bestämer sig för att gå all in. Lite nervöst är det förstås. Men det var min chans till en uppdubbling. Så byter han bara 1 kort! *gulp*

Blev skapligt glad när jag såg att han dragit till en färg, å missat.

ca 7000 i chip, blinds på 500/1000

Sen fick jag byta bord och pokergudarna ställde sig vid min sida!

Fick AA1010x, synar en som höjer 2 ggr BB. Byter ett kort, å vad trillar dit? Om int en liten 10a ! ty Lord :)

Just triss i Q på given, och chipleadern vid bordet betalde av riktigt bra med ett skitigt par i ess på hand. Nu e jag chipleader vid bordet. Chip2a i turren. Får se om övermodet tar över.

Nu flyter det på riktigt bra!

Jippi

19 kvar, 4 till ska fara innan detta börjar betala av sig

Postad

Då var man ute ur turneringen.

En 4e plats blev det. Jag ville vinna! hehe, såklart. Kändes ett tag där som att jag skulle kunna ro hem hela skiten. :)

Lustigt ändå hur det kan vända, helt plötsligt. Från att ha hängt på en skör tråd till att plötsligt få värsta rushen (?) med bra kort.

Väl på finalbordet blev korten dessvärre lite kyligare. Jag blev också lite för passiv.

Nu är det sova!

Go natt

Postad

God Morgon!

Det har plötsligt blivit vinter! Sjukt, det är ju "vårdagjämning" idag. Det ska vara vår! Inte nöjd. hehe

Startar dagen med en liten turnering (NLH). Än så länge ser det bra ut. Med en floppas triss i 9or och en floppad kåk 9 o knektar :). Den senare fick jag riktigt bra "betalt" för, då den andra (förmodligen) drog till en färg som jag gav åt han på turn. hihi

Ja den har bara vari i gång i en 20 min så allt kan hända ännu. Dessutom är det rätt många läskiga fransmän med, hehe. De kan få för sig å spela de mest underligga händer.

Siktar på vinst denna underbara morgon :)

Oj, nu går nån all in rakt i mina KK! Han har AQ - flopp xAQ!

Morgonen är inte underbar längre. haha

Jag kommer igen!

Postad

4 till å fara, sen e det pengar och finalbord.

Jag har åkt bergodalbana, hehe

Varför påstår Poker Tracker att "There are no new hands in the database."?

Det borde finnas.

Nån som vet vad problemet kan vara?

Postad

Surt!

For på 12e plats.

KK (jag) vs AK

flopp

xJQ

turn

x

river

10 !

Så där är det

Nu är jag pank på den siten. Behöver jag inte fundera på det mera.

-6€ idag

Nu blir det lunch och promenad med hunden.

Kommer tillbaka runt 13.45, då blir det PLO turre!

Postad

Jag lirar för tillfället på Bet24 och på Party Poker (de va Party Poker kontot jag satte in pengar på igår).

Bet24 rulle: 70$

tog ut 300€ för ca 2 veckor sen, vilket jag litegran ångrar. Kunde ha hållit kvar iaf en hundring. Men men, jag ska nog kunna bygga av detta också.

Party Poker rulle: 30$

tror det blir att försöka bygga rulle genom sngs och shootout turrar (som jag tycker är såå skojjiga)

Nu börja en Shootout turnering på Partpoker. Borde kunna placera mig topp 3, tycker jag nog. Bara jag har tålamodet med mig och håller mig från att spela för många händer i början, så brukar det gå bra.

10 min in i turren och redan 4 som åkt ur, 3 till så e det klart sen :)

Postad
Jag lirar för tillfället på Bet24 och på Party Poker (de va Party Poker kontot jag satte in pengar på igår).

Bet24 rulle: 70$

tog ut 300€ för ca 2 veckor sen, vilket jag litegran ångrar. Kunde ha hållit kvar iaf en hundring. Men men, jag ska nog kunna bygga av detta också.

Party Poker rulle: 30$

tror det blir att försöka bygga rulle genom sngs och shootout turrar (som jag tycker är såå skojjiga)

Nu börja en Shootout turnering på Partpoker. Borde kunna placera mig topp 3, tycker jag nog. Bara jag har tålamodet med mig och håller mig från att spela för många händer i början, så brukar det gå bra.

10 min in i turren och redan 4 som åkt ur, 3 till så e det klart sen :)

GL =)

Postad

gah, nu är jag lagom tiltad!

For på 4e plats... jag och en till som var short, hade runt 2000 var. Så fick han AA och plussa på 2000 till.

Handen efter det får jag JQk på knappen. Tänkte att det va lika bra å chansa på de. Då kollar ***skapet som just "dubblat" upp, med 68 !

Ja, han fick trissen och jag fick tacka för mig.

Grejen är den att jag en tidigare hand satt på SB med 99 och han (på BB) va riktigt short, jag höjde väl halva hans stack. Han går all in. Jag måste ju syna å plocka ut honom!(?) Det såg bra ut ändå till rivern, där en hånfull, ful 5a trillar ner!

Jag skulle ju ha fått plocka han där.

Blev också dumt tiltad då han och chipleadern blev bästavänner, de satt å "kuttra" en massa. Plötsligt kom de på att de ju faktisgt kände varandra *hurra!*. Vilket då förstås gjorde att chipleadern undvek att spela mot han. Höjde aldrig emot och checka ner till rivern mm.

Jag blev sakta men säkert redigt förbanad, haha

Lite bittert

Nu är det snart middag

Sen blir det nog att lira GH3 resten av kvällen.

Ev. poker mot natten

hörs

Postad

Då var jag parkerad framför datorn igen då.

Har kollat efter lite turneringar. Inga jätte intressanta som startar just nu. Men jag ska spela en NLH turre. Om 40 min blir det en turbo shorthanded PLO. Båda två med inköp på 2$ vardera! hehe

Får se hur länge jag orkar. Kvällens kost har bestått av pizza, ostbollar, läsk och lite öl :). Bara hälsokost mao. Segnar väl ihop småningom!

TomtarnasKonung - jo, jag funderade på det också då när jag satt å störde mig på det hela. "ska f*n anmäla dem". Men sen kändes det lite löjligt, eller jag vet inte. Gör folk det? Anmäler varandra om det ser skumt ut på något vis?