Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Year spelar: 39 / 12 / 3 över 122 händer

Han har 2.78 / 2.20 / 11 i flop/turn/river agg.

Vi sitter båda med dubbla inköp.

- Xelazz sitting in seat 1 with $190.00

- davejones sitting in seat 2 with $121.40 [Dealer]

- HERO sitting in seat 3 with $393.63

- Year sitting in seat 4 with $405.64

- thfc1980 sitting in seat 5 with $142.74 [sitting out]

HERO posted the small blind - $1.00

Year posted the big blind - $2.00

** Dealing card to HERO: 6 of Clubs, 5 of Clubs

Xelazz raised - $6.00

davejones folded

HERO called - $6.00

Year called - $6.00

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 5 of Diamonds, Queen of Clubs

HERO checked

Year bet - $6.00

Xelazz called - $6.00

HERO raised - $42.00 - CR pott, skriker styrka efter han veka bet på flop.

Year called - $42.00

Xelazz folded

** Dealing the turn: 5 of Spades

HERO bet - $85.00 - Träffar trissen och känner mig glad..

Year went all-in - $359.64 - WTF!?!

HERO ??????

Jag tyckte hans all in kändes lite desperat, samtidigt så bettar han vekt som fan på flop och synar ett rejält bet.

Jag fortsätter visa styrka på tyrn och då pushar han...

Det kostar oss $261.63 att syna.

Ja vad gör vi?

Postad

edit, läste fel men jag tror att de flesta sitter på AQ,Q9/flushdrag och överpar tillräckligt med många gånger för att en syn ska vara berättigad.

Skulle han ha QQ eller 99 så synar han oftare o låter dig trycka mer på river?

Han tror väl iofs inte du har flushdraget men beror ju hur du har spelat innan oxå, fast han vet att du inte bettar luft på Turn.

Om FI inte är nit eller korkad. Är han korkad eller bara aningen överaggresiv är det inte så mycket att göra åt de gånger du letar 1outaren.

Siffrorna säger mig inte så mycket btw, så min analys är på en okänd aggressiv fi (som ej är är nit)

Synar 4/5

Postad

du kanske lurade honom iom cr då det luktar drag som vill köpa potten, för om du hade haft nåt bra, varför skulle du låta dem ta frikort ? Men, du har ju fått det du ville - deg in då du har träffat väldigt hårt: sitter han med bättre kicker har du fortfarande möjlighet att dra ut...

men jag tror att de flesta sitter på AQ,Q9/flushdrag och överpar tillräckligt med många gånger för att en syn ska vara berättigad.

+1

Postad

Fistpump. Enda realistiska handen vi är slagna av, förutom 5x med bättre kicker som vi har tonvis med outs emot, är set i 9or (och såklart QQ...), och då är vi döda.

Men som tidigare påpekats är FIs range mycket mycket större.

Postad

Antingen LEDER du stort, eller ligger efter stort.

Har fi 5x (5A, 5K, suited eller inte) har du ändå några outs för både vinst och splitt)

Men som förra inlägget.... in med degen.

Postad

Jag synar....Har han 99 eller QQ suger det men en som någon säger så tror jag han bara synar med de händerna. Nu är det ju en fisk vi pratar och de kan ju bli hysteriska när de träffar nöt... Men jag degar här alla dar i veckan.

Postad
Fistpump. Enda realistiska handen vi är slagna av, förutom 5x med bättre kicker som vi har tonvis med outs emot, är set i 9or (och såklart QQ...), och då är vi döda.

Men som tidigare påpekats är FIs range mycket mycket större.

Håller med Di, eftersom han nästan alltid skriver facit.

Postad
du kanske lurade honom iom cr då det luktar drag som vill köpa potten, för om du hade haft nåt bra, varför skulle du låta dem ta frikort ? Men, du har ju fått det du ville - deg in då du har träffat väldigt hårt: sitter han med bättre kicker har du fortfarande möjlighet att dra ut...

+1

Öh? Du tror inte det är vanligt att folk C/R starka händer?

Postad
Öh? Du tror inte det är vanligt att folk C/R starka händer?

visst händer det, men sh med möjligt färg- och stegedrag, oop mot 2 och man träffat hårt då betar man ut flopp för att inte bli utdragen, annars luktar det drag rätt så ofta enligt det som jag har sett. Jag skulle aldrig knacka monster på en sån bräda.