Gå till innehåll

24H Poker och Windows Vista


*Adde*

Recommended Posts

Det verkar som att 24H-klienten inte rockar över huvud taget på Vista-operativet...

 

Jag har provat att installera klienten både på 24H poker och skinnet Pokerpanthers. I bägge fallen fungerar installationen, men när jag ska köra klienten får jag upp meddelande som säger att klienten redan körs och att man inte kan ha fler 24H-klienter igång samtidigt.

 

Är det någon på detta eminenta forum som har liknande erfarenheter, ev. en lösning eller en åsikt i ämnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att 24H-klienten inte rockar över huvud taget på Vista-operativet...

 

Jag har provat att installera klienten både på 24H poker och skinnet Pokerpanthers. I bägge fallen fungerar installationen, men när jag ska köra klienten får jag upp meddelande som säger att klienten redan körs och att man inte kan ha fler 24H-klienter igång samtidigt.

 

Är det någon på detta eminenta forum som har liknande erfarenheter, ev. en lösning eller en åsikt i ämnet?

 

 

Det står på 24hs hemsida att det skiter sig, kör i webbrowsern står det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte helt omöjligt att stenålders javan(1.5.x/5.x update 5) som används i b2b klienterna inte är helt kompatibel med Vista?

 

Tror den senaste patchen för java 1.5.x är update 15, dock verkar de inte manuellt gå att patcha den som följer med klienten +kan finnas säkerhets program som spärrar program med kända sårbarheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag får inte igång någon av klienterna på b2b längre.Även martins och potraiser.Jag har testat både program och webclienten men det kommer upp samma meddelande hela tiden : "Unable to start the pokerclient.Another client is already running.It is not possible to run multíple instances of 24hnetworkclients"

 

Har windows vista och den har funkat för någon månad sen men nu är det helt kört.Har testat köra som adminstratör men ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte supportera Vista är riktigt dåligt! Det finns inga ursäkter för att ett kommersiellt program inte anpassar sig till gällande (Windows) OS på över ett år! Nu berörs inte jag då jag även har en dator med XP och spelar inte på gamla B2B men det första jag testade var "mina" klienter innan jag gick live med Vista.

 

Pacific Poker kan för övrigt inte heller köras på Vista och deras webbversion är så seg att man får bara spela typ varannan hand ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...