Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har suttit en stund vid bordet. Fi ser väldigt många floppar, höjda och ohöjda så hans HD är bred.

Seat 1: luis29 ($15.52)

Seat 2: albobinho ($24.90)

Seat 3: HERO ($77.00)

Seat 4: Stanz ($4.95)

Seat 5: kunforlan ($3.00)

Seat 6: FACoelho ($83.41)

Seat 7: Ninchen ($50.75)

Seat 8: Gilfourn ($45.75)

Seat 9: wzL87 ($14.45)

Seat 10: StanSk ($19.25)

FACoelho posts the small blind of $0.25

Ninchen posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO[:Ag::Ah:]

Gilfourn calls $0.50

wzL87 calls $0.50

StanSk folds

luis29 folds

albobinho folds

HERO raises to $2.00 Lite liten höjning kanske. Men bordet är generellt ganska vekt pre så när som på fi.

Stanz folds

kunforlan folds

FACoelho calls $1.75

Ninchen folds

Gilfourn folds

wzL87 folds

Pott 5,5

*** FLOP *** [:Tb::6g::7g:]

FACoelho bets $5.50 Fi betar pott rakt ut???

HERO calls $5.50 Kan inte lägga mej direkt men vill inte bygga potten heller, svårt imo.

Pott 16,5*** TURN *** [:Tb::6g::7g:] [:Qs:]

FACoelho bets $16.50 Fi fortsätter att elda på

HERO folds Jag viker här, damen verkade inte skrämma eller lugna ner fi ett dugg.

FACoelho collects $15.70

För vekt? Borde jag slå om på floppen? Känns ändå som jag kan ha kommit undan ganska billigt här med AA.

edit:

Har bara 34 händer på fi men på dessa har han inte visat någon aggressivitet. Blygsamma 0,43 totalt.

Postad
Höj flop. Som det är nu höj turn.

Som sagt har han väldigt bred HD och kan mkt väl spela aggro med drag, lr combo.

Ok. När jag spelade resonerade jag egentligen tvärt om.

Just pga han breda HD samt att damen och hans position inte verkade bekomma honom ett dugg så satte jag honom på minst 2-par.

edit:

Har bara 34 händer på fi men på dessa har han inte visat någon aggressivitet. Blygsamma 0,43 totalt.

Postad

Tycker du skulle slagit om på floppen( typ höjt till 20$ ), för att se var din hand står! Får du syn eller att han ställer in är det nog dags att tänka efter ! ;-)

I detta fall, set hade han säkert checkraisat med.........Sätter han på ett högt par alt. färgdraget! 8-)

Postad

Ok. Fan...känner mej inte helt övertygad :rolleyes:. Vi har ganska djupa stackar och det känns lite riskabelt att offra den mer eller mindre med ett överpar mot en passiv spelare som helt plötsligt visar aggressivitet OOP.

Jag skulle ju tror hans låga aggro faktor beror minst lika mycket på att han ofta får dåliga floppar med sina svaga starthänder (VPIP 75% på 38h) än att han slowar monster.

Känns som det är lättare att slå tillbaka mot nån som är snortight pre då han kan spela aggresivt med ett överpar.

Men vafan...jag kanske är helt fel ute här?

Postad
Tycker du skulle slagit om på floppen( typ höjt till 20$ ), för att se var din hand står! Får du syn eller att han ställer in är det nog dags att tänka efter ! ;-)

I detta fall, set hade han säkert checkraisat med.........Sätter han på ett högt par alt. färgdraget! 8-)

...mmm, jag skulle nog offrat några dollar till innan jag gav upp .

Postad

Med din beskrivning i huvudet så tycker jag att det verkar som om han vill försvara A-10 eller set, det är iaf vad jag skulle tro.

Vet inte hur vekt killen brukar spela, men utan reraise preflop är det svårt att sätta honom på några större händer. Knepig situation, känns som om det är 50/50 i längden på om han har bättre eller sämre än dig i det här läget.

Postad

Han synar 2$ preflop känns ologiskt att sätta honom på 2par när det kommer 10-6-7.

Skulle sätta honom på JJ eller något i den stilen. Slå om på flop och fortsätt på turn. Jobbigt läge dock.

Postad

Ja är iofs inte jätte duktig på CG men ja tycker du spelar fel hela vägen. Allt för vekt...

pree: betta 3$

Flop: höj floppen du leder väldigt ofta och du måste kolla var du står.

Turn: Du hade förmodligen haft bättre koll på läget här och kanske inte ens hade behöft se turnen. Som spelat är de jobbigt men ja skulle nog slå om, han kan ha drag, T, fisk bluff sen är vi såklart slagna ibland oxå. Men ja tycker de är för tight att vika redan.

Postad
Han synar 2$ preflop svårt och sätta honom på 2par när det kommer 10-6-7 är inte helt logiskt.

Skulle sätta honom på JJ eller något i den stilen. Slå om på flop och fortsätt på turn. Jobbigt läge dock.

76 är ju dock en mycket möjlig hand då det finns väldigt många skrämselkort som kan göra hans hand värdelös och går därför ut hårt.

Postad

Du visar svaghet iom att du höjer 4xBB efter 2 limpare (om det inte är ditt standard spel på alla händer) och inte slår om flopp. Han bettar ut för han tror du sitter på nåt drag eller 2 överkort, och han ser ut att åtminstone träffat floppen.

Höj pre 6xBB? Slå om flopp, får du reraise eller han shovar eller synar och bettar ut turn, får du tänka om. Som spelat, du vet inte var du står

Postad

oh noes!!

Du spelar mot en fi som har vpip 75% och du viker turn?

Gör vad som helst annat, pusha turn är nog ett bra alternativ. Fiskar har ungefär samma syn-range för överbet-raisar som min-raisar. Han foldar inte ett färgdrag. Han kan även vara på en råbluff med Q2 och träffat en Q och den viker han inte heller.

Sen innebär bara en låg aggfaktor bara att han inte värdebettar tunt. Inte att han inte bluffar ellet att stora bet = styrka. Kanske kan vara en bra ide att spela helt utan PAhud om du läser in så mycket info i siffrorna. Vad ska han ha liksom?

Postad
Alla tycker tycker det är sjukt ev+ (av erfarenhet) att dega här mot mega-fisk som troligtvis inte har drag utan lirar any-two-cards och kör in degen med alla par???

FYP