Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

nån som hittar fold lr hur spelar ni den?

***** Hand 634107125 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, March 15, 2008 2:43:16 AM

Anna 128 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: FitBoy (122.97)

Plats 2: Megrim (344.97)

Plats 3: Libido (162.00)

Plats 4: JOHNNY68 (283.77)

Plats 5: herrgloben (174.44)

Libido lägg LM 0.50

JOHNNY68 lägg SM 1.00

** Giv **

Megrim [N/A, N/A]

Libido [Knh, Dh]

JOHNNY68 [N/A, N/A]

herrgloben [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

herrgloben Syna 1.00

Megrim Lägg

Libido Syna 1.00

JOHNNY68 Höj till 5.00

herrgloben Syna 5.00

Libido Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, Dr, 6s]

*** Bet Runda 2 ***

Libido Passa

JOHNNY68 Satsa 6.00

herrgloben Höj till 12.00

Libido Syna 12.00

JOHNNY68 Höj till 32.00

herrgloben Syna 32.00

Libido Höj till 96.00

JOHNNY68 Syna 96.00

herrgloben Lägg

*** Turn(Board): *** : [Knk, Dr, 6s, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

Libido All-in 61.00

JOHNNY68 Syna 61.00

*** River(Board): *** : [Knk, Dr, 6s, Ek, 2r]

*** Showdown *** : Rake: 9.02 Totalpott: 351.98

FitBoy [N/A, N/A] Högsta kort knekt Vinst: 0.00

Megrim Lägger mig Vinst: 0.00

Libido [Knh, Dh] Två par, damer och knektar Vinst: 0.00

JOHNNY68 [Kns, Knr] Triss i knektar Vinst: 351.98

herrgloben Lägger mig Vinst: 0.00

Postad

herregud.....varför händer inte detta mig när jag får triss...??? men visst, spelet på bordet verkar extremt löst så en läggning är svår att hitta. Med facit i hand känns det som att du tror för mycket på tvåparet när du reraisar till 96kr eftersom du redan står mot en bet ,raise, ytterligare reraise ,men det är ju vad man kan se nu här i lugnet på ett forum, inne i spelet hade nog även jag förlorat alla pengar. Kanske, kanske att jag hade lagt före flopp då jag trott att handen var dominerad.

Såhär är spelet på svs. folk kan raisa med 300 spänn med bara topp par fast de redan står mot en stor bet så tvåpar är oftast en kanonhand på ett löst bord..

Postad

Jättefold preflop, du sitter ur pos med en ofta dominerad hand.

När du nu kommer till flop blir den svårlagd, det är alltför ofta att så att JOHNNY68 har t.ex. ett överpar för att fold ska vara solklar.

Postad

När du nu kommer till flop blir den svårlagd, det är alltför ofta att så att JOHNNY68 har t.ex. ett överpar för att fold ska vara solklar.

:ola::lol: :lol: :ola:

Postad

mm så här i efterhand känns folden preflop rätt faktiskt

Postad
nej är ingen gud på poker och du behöver inte håna en för att du tycker det är helt uppenbart vad man ska göra i varje situation som uppstår

Det var inget hån. Jag menar att du ska vara källkritisk. Jag tyckte det lät som att du tog för givet att det var dåligt att syna där för att någon sa det samt för att du förlorade handen.

Kör rangesimuleringar (i huvudet)mot vad du kan vara uppe mot, (eftersom vi spelar lågt mitt i natten en lördag så ta med cp-händer). Däremot ska du nog höja preflop istället för att limpa.

troligen samma resultat eftersom han slår om, du synar och sen kör ni på men ändå.

Men okej, dåligt att syna pre, eftersom du skulle IMO höjt.

Dock är jag febrig som fan o hostar så ingen garanti.

Postad
Det var inget hån. Jag menar att du ska vara källkritisk. Jag tyckte det lät som att du tog för givet att det var dåligt att syna där för att någon sa det samt för att du förlorade handen.

Kör rangesimuleringar (i huvudet)mot vad du kan vara uppe mot, (eftersom vi spelar lågt mitt i natten en lördag så ta med cp-händer). Däremot ska du nog höja preflop istället för att limpa.

troligen samma resultat eftersom han slår om, du synar och sen kör ni på men ändå.

Men okej, dåligt att syna pre, eftersom du skulle IMO höjt.

Dock är jag febrig som fan o hostar så ingen garanti.

höja pre o folda omslag känns rätt

Postad
Inget fel alls på preflop spelet på den nivån,

Håller inte med.

Bara för att motspelarna på nivån limpsynar allt pre betyder det inte att man själv skall göra likadant. Jag tycker raise är är mycket bättre än att limpa eftersom man tar initiativet i potten och man slipper gissningslekar allt för ofta.

Postad
Håller inte med.

Bara för att motspelarna på nivån limpsynar allt pre betyder det inte att man själv skall göra likadant. Jag tycker raise är är mycket bättre än att limpa eftersom man tar initiativet i potten och man slipper gissningslekar allt för ofta.

Jao, jag missade faktiskt limpsynen och positionen, trodde att han bara synade höjningen pre utan att limpa

Efter att ha sett det så säger jag också att du ska höjja den först ut och sedan omvärdera beroende på hur han gör med sin JJ efter dig pre, kommer det till floppen sen dock så finns det inget annat o göra än o go broke