brut Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Fick reklam om detta igår. Tar väldigt sällan lotter pga EV-. Men jag är nu tvungen att köpa den pga att det känns som ett megastort EV- om alla grannarna skulle vinna stort. Pga psykologiska skäl(personlighetsstörning? ). Egentligen ett ganska fult spel. Citera
TotalFarsa Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Hur kan någonsin ett lotteri bli annat æn EV-? Do explain? Tycker f.ø att det ær rent ut sagt før jævligt att de førstørde ett halvmysigt program som Vem vill bli miljonär när de gjorde om det till postkodlotteriet. Citera
hnat Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Tycker f.ø att det ær rent ut sagt før jævligt att de førstørde ett halvmysigt program som Vem vill bli miljonär när de bytte programledare till Rickard Sjögren Jag fixade din post. Citera
brut Postad 14 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2008 Självklart EV-. Som jag förstår det så vinner ju alla grannarna(med samma postnr) ex någon mille och det vore lite jobbit för själen om detta hände och man själv inte köpte den förbannade lotten. (De ska vara fattiga och avundsjuka;-) ) Citera
TotalFarsa Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Självklart EV-. Som jag förstår det så vinner ju alla grannarna(med samma postnr) ex någon mille och det vore lite jobbit för själen om detta hände och man själv inte köpte den förbannade lotten. (De ska vara fattiga och avundsjuka;-) ) Och det är såklart själva idén med lotteriet. Våga stå emot or teh devil will feast on your soul! Och hnat, tack Citera
gdaily Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Samma argumentation har tydligen använts rejält i Strömsund (T6). "Du måste med på tåget, tänk annars om grannen viftar med tusenlappar och du stod kvar på perongen..." Citera
Waggho Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Självklart EV-. Som jag förstår det så vinner ju alla grannarna(med samma postnr) ex någon mille och det vore lite jobbit för själen om detta hände och man själv inte köpte den förbannade lotten. (De ska vara fattiga och avundsjuka;-) ) Jag tror inte alla grannarna vinner någon mille. Nån vinner stort och så får de andra en slant, vet inte exakt hur mycket men mindre än 100 000 i alla fall är jag rätt säker på. Borde gå att kolla upp. Citera
Loveless Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Äh, är ju alltid villaområden som vinner. Jag bor i lägenhet så liten risk att grannarna vinner. Dessutom pratar jag aldrig med dem så i det osannolika fallet att de skulle vinna skulle jag inte märka det alls. Citera
ShazPur Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Hade tänkt att köpa en lott, men tyvärr har jag inte någon postkod utan bara ett gammalt hederligt postnummer... Citera
Dead-Inside Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Vårt område vann. Så vi fick reklam "Nu vann ni, gå med i postkodlotteriet så kan ni ta del av vinsterna nästa gång!". Roliga är ju att våra odds blir lite sämre när vi redan vunnit en gång, right? Dessutom vill jag inte stödja brevlådsreklam eller kassa lotterier. Citera
brut Postad 14 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2008 Det sjuka för min del (märk väl att jag erkänner att jag är personlighetsstörd:)) är att ex om jag vinner en mille så värderar jag det till EV=1. Därimot om fi(grannarna;)) vinner så värderar jag det till -3-4 . Så matten stämmer inte!! utan känslorna spelar in och detta på ett ganska påtagligt sätt. Och jag vill hävda att det gäller för alla. Detta inte på att jag är avundsjuk utan pga att den sociala dynamiken förändras. Citera
Recommended Posts