Henrik123 Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 Texas Hold'em NL $0.10/$0.20 Seat 1: Hero ($39.10 in chips) Seat 3: x ($18.98 in chips) Seat 5: x ($37.11 in chips) DEALER Seat 6: x ($42.96 in chips) Seat 8: fi1 ($18.00 in chips) Seat 10: fi2 ($21.73 in chips) x: Post SB $0.10 fi1: Post BB $0.20 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero fi2: Call $0.20 Hero: Raise $1.00 x: Fold x: Fold x: Fold fi1: Raise $3.00 fi2: Call $3.00 Hero: Call $2.20 Var sugen på att gå allin för att göra det enkelt för mig, men med position så synade jag. *** FLOP *** 10 of ClubsJack of HeartsKing of Clubs Vilken flop! fi1: Check ! fi2: Check Hero: ? Citera
Henrik123 Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2008 Vik direkt utan att checka. Ok, och inte ta gratiskortet med outs till nötterna? Citera
Henrik123 Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2008 Checka för information. Jag checkade. Citera
Dead-Inside Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 Ok, och inte ta gratiskortet med outs till nötterna? ?? Enkel openfold? Alltså, de har alltid något som slår dig här. Deras checks = trap och du leder aldrig. Oddsen för att du sätter stegen är inte heller tillräckligt stora för att stanna i handen. Därmed är openfold det bästa och enda alternativet. Citera
Joeduck Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 *** FLOP *** 10 of ClubsJack of HeartsKing of Clubs Vilken flop! Inget att göra åt, sånt som händer. Låter tiden klicka o inväntar bättre tillfälle att agera, Citera
Henrik123 Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2008 ?? Enkel openfold? Alltså, de har alltid något som slår dig här. Deras checks = trap och du leder aldrig. Oddsen för att du sätter stegen är inte heller tillräckligt stora för att stanna i handen. Därmed är openfold det bästa och enda alternativet. LOL! Det enda jag kan säga... Citera
Rasto Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 Kan inte alla semifiskar bara sluta trolla i varenda jävla tråd? Citera
Dead-Inside Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 LOL! Det enda jag kan säga... Ja ingen tvingar dig ju att lära dig nått. Citera
tågrånarn Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 fold > infocheck eller vafan, ypperligt läge att testa den nya: infofold, det tror jag på.. jag röstar för infofolden Citera
mr_telefon Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 fold > infocheck eller vafan, ypperligt läge att testa den nya: infofold, det tror jag på.. jag röstar för infofolden fan vad tråkig du va Citera
Henrik123 Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2008 Ja ingen tvingar dig ju att lära dig nått. LÄR MIG! Vad som är så bra med fold? Ganska kul att inte ta gratiskort ... Citera
RuchYa Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 fold > infocheck eller vafan, ypperligt läge att testa den nya: infofold, det tror jag på.. jag röstar för infofolden Haha det var ju grymt kul =) Om du inte redan fattat det, (och levlar oss) så driver alla med dig. Varken fold eller check är ett spel som (nästan) alla aldrig skulle göra i en sådan här situation. Handen är i sig inte speciellt intressant då den är oerhört standard. Om du inte har mega readen på fi, vilket jag betvilar man kan ha på NL20, så är bet här alla dagar i veckan det enda som gäller. Sen är det väll bara att syna mot alla omslag om han inte är riktigt jävla äckel tight. Svårare än så är det inte. Nu var jag lite tråkig =/ Edit: Kollade igenom dina tidigare poster. Är du på riktigt? Eller mega levlar du oss? Kan inte riktigt bestämma mig... Citera
ImSoNasty Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Ja ingen tvingar dig ju att lära dig nått. Haha, så skönt att du börjat trolla bara för dina seriösa analyser söööööög. Keep it up! OnT: Jag ser inte hur det inte kan vara en given check. Eftersom du har själv så behöver du inte vara så rädd för att ge frikort till ett eventuellt färgdrag. Kika turn och se hur action går där. Utvecklar du inte din hand och dom andra två börjar bråka så kan du vika. Om du möter ett bet oavsett turn (förutom en nia) så är call oftast rätt. Du vill inte ha in allt i en trebettad pot på en sån här bräda utan helst ta dig till showdown genom att max få in ett bet på någon gata (antingen genom att du synar turn/river eller värdebettar river själv). Det är svårt att förklara utförligt till spelare på den här nivån. Bara du frågar på om det är något du inte förstår. Edit: Tydligen är den inte standard RuchYa då du själv inte har koll på vad som är profitabelt/inte i det här läget, wp. Citera
Henrik123 Postad 14 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2008 Haha det var ju grymt kul =) Om du inte redan fattat det, (och levlar oss) så driver alla med dig. Varken fold eller check är ett spel som (nästan) alla aldrig skulle göra i en sådan här situation. Handen är i sig inte speciellt intressant då den är oerhört standard. Om du inte har mega readen på fi, vilket jag betvilar man kan ha på NL20, så är bet här alla dagar i veckan det enda som gäller. Sen är det väll bara att syna mot alla omslag om han inte är riktigt jävla äckel tight. Svårare än så är det inte. Nu var jag lite tråkig =/ Edit: Kollade igenom dina tidigare poster. Är du på riktigt? Eller mega levlar du oss? Kan inte riktigt bestämma mig... Jag har inte bestämnt mig om jag är på riktigt eller levlar om jag är ärlig:lol: Så du tror att fi alltid har QQ här? Bet är väl knappast standard? Citera
Henrik123 Postad 14 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2008 Haha, så skönt att du börjat trolla bara för dina seriösa analyser söööööög. Keep it up! OnT: Jag ser inte hur det inte kan vara en given check. Eftersom du har själv så behöver du inte vara så rädd för att ge frikort till ett eventuellt frikort. Kika turn och se hur action går där. Utvecklar du inte din hand och dom andra två börjar bråka så kan du vika. Om du möter ett bet oavsett turn (förutom en nia) så är call oftast rätt. Du vill inte ha in allt i en trebettad pot på en sån här bräda utan helst ta dig till showdown genom att max få in ett bet på någon gata (antingen genom att du synar turn/river eller värdebettar river själv). Det är svårt att förklara utförligt till spelare på den här nivån. Bara du frågar på om det är något du inte förstår. Edit: Tydligen är den inte standard RuchYa då du själv inte har koll på vad som är profitabelt/inte i det här läget, wp. Mycket bra svar tycker jag! Som jag sagt tidigare så checkade jag floppen... turn och fi1 satsar halvpott som jag synar(fi2 foldar), river och fi1 går allin för sina sista slantar och jag foldar då jag endast slår mycket osannolik bluff eller delar potten. Citera
Dead-Inside Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Haha, så skönt att du börjat trolla bara för dina seriösa analyser söööööög. Keep it up! But... you makes me cries? Q_Q Citera
Recommended Posts