Krissan Postad 27 Februari , 2005 Rapport Postad 27 Februari , 2005 I princip alla andra kortspel har ju någon form av hi/lo-variant: Omaha, Stud, till och med Sökö spelas ju Hi/lo. Varför inte Texas? Det kanske finns, men jag har själv aldrig sett något sådant. Citera
gdaily Postad 27 Februari , 2005 Rapport Postad 27 Februari , 2005 Det finns. Problemet är att ässen blir så löjligt mycket värda, så det blir omöjligt att spela några andra händer än KK, QQ och Ax, där x=A, K, Q...4,3,2. Citera
Krissan Postad 27 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2005 Makes sense... Vet du om det finns någon pokersite som kör det ändå? Citera
raol Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Det blir väl ganska dålig dynamik i ett Hi/lo-spel med bara två hålkort och resten gemensamma. I princip den enda handen som blir bra låg och bra hög samtidigt är väl om man har en 5-hög stege, i övrigt kommer man för det allra mesta ha antingen en bra hög eller en bra låg. Så med två spelare i en pott blir det väl så att antingen går båda spelare för antingen hög eller låg, och en spelare vinner den andra halvan "oavsiktligt", eller så har den ena en hög och den andra en låg och de splittar bara. Citera
Rollin Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Makes sense... Vet du om det finns någon pokersite som kör det ändå? Jag tror de ska finnas crazy pineapple 8/b på UB. Man får 3 kort och måste slänga ett av dom på floppen. Citera
Krissan Postad 28 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2005 Hehe, Crazy Pineapple är faktiskt riktigt sjukt, men kul. Citera
eurythmech Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Rollin har rätt, det är sjukt kul och jag satte en Royal på just CP8. Citera
Recommended Posts