Gå till innehåll

Frågeformulär till uppsats


Poker_Niklas

Recommended Posts

Hej!

Jag heter Niklas Wernersson och läser ekonomi vid Handelshögskolan BBS i Kalmar. I min examensuppsats på C-nivå skriver jag om hasardspel i Sverige.

Jag vore tacksam om det finns spelare på forumet, som vill delta i utfrågningen. Alla deltagare förblir givetvis anonyma. Du kan också svara med E-post till: nw22ab@student.hik.se

Tack för hjälpen!

 

 

1. Varför började du spela?

Svar:

 

2. Hur länge har du spelat?

Svar:

 

3. Vilka spelformer och spelobjekt spelar du på?

Svar:

 

4. Har ditt spelmönster förändrats sedan du började spela, a) spelar du oftare eller mer sällan, b) med lägre eller högre belopp per speltillfälle, c) med annan del av din disponibla inkomst?

Svar a): Svar b): Svar c):

 

5. Vilken är din a) största vinst, b) största förlust, på en dag?

Svar a): Svar b):

 

6. Tror du a) att det finns några personliga egenskaper, som utmärker framgångsrika spelare, b) i så fall, vilka?

Svar a): Svar b):

 

7. Hur agerar du om ditt spelande resulterat i förlust under en viss tidsperiod?

Svar:

 

8. Hur definierar du begreppen a) spelberoende, b) spelmissbruk?

Svar a): Svar b):

 

9. Ett privat spelbolag erbjöd, fram till första juni, spel på att den svenska spelmarknaden öppnas upp för utländska spelbolag, dvs. att den svenska statens spelmonopol avskaffas. Det gick att spela på att detta kommer att inträffa under året 2008 till oddset 2,25. Anser du att detta odds var spelbart?

Svar:

 

10. Vill du få den färdiga uppsatsen sänd till dig via E-post?

Svar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Varför började du spela?

Svar: För att jag hittade farsans gamla spelmarker och när jag såg WPT på tv så började jag spela "på allvar".

 

2. Hur länge har du spelat?

Svar: Ca 6 år

 

3. Vilka spelformer och spelobjekt spelar du på?

Svar: Nästan uteslutande poker men även en hel del "sidebets" på kontoret. Pingis, vem hinner först till lyktstolpen etc etc.

 

4. Har ditt spelmönster förändrats sedan du började spela,

a) spelar du oftare eller mer sällan,

b) med lägre eller högre belopp per speltillfälle,

c) med annan del av din disponibla inkomst?

 

Svar a): Mer sällan

Svar b): Högre belopp

Svar c): Med annan del? Större eller mindre del? Wtf? Spelar inte med någon del av min lön om det är det du menar.

 

5. Vilken är din

a) största vinst:

b) största förlust, på en dag?

Svar a): Lite drygt $74 000

Svar b): Runt $2000 gissar jag

 

6. Tror du a) att det finns några personliga egenskaper, som utmärker framgångsrika spelare, b) i så fall, vilka?

Svar a): Ja

Svar b): Analytisk förmåga, tålamod, uthållighet

 

7. Hur agerar du om ditt spelande resulterat i förlust under en viss tidsperiod?

Svar: Kör på som vanligt, även om spelandet är högst sporadiskt nuförtiden.

 

8. Hur definierar du begreppen a) spelberoende, b) spelmissbruk?

Svar a): Spelberoende är man när man inte med viljestyrka kan sluta spela.

Svar b): Missbruk blir det när spelandet skadar en själv eller personer i ens närhet.

 

9. Ett privat spelbolag erbjöd, fram till första juni, spel på att den svenska spelmarknaden öppnas upp för utländska spelbolag, dvs. att den svenska statens spelmonopol avskaffas. Det gick att spela på att detta kommer att inträffa under året 2008 till oddset 2,25. Anser du att detta odds var spelbart?

Svar: Nej

 

10. Vill du få den färdiga uppsatsen sänd till dig via E-post?

Svar: Nej tack, jag fyllde bara i för att få skryta lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag heter Niklas Wernersson och läser ekonomi vid Handelshögskolan BBS i Kalmar. I min examensuppsats på C-nivå skriver jag om hasardspel i Sverige.

Jag vore tacksam om det finns spelare på forumet, som vill delta i utfrågningen. Alla deltagare förblir givetvis anonyma. Du kan också svara med E-post till: nw22ab@student.hik.se

Tack för hjälpen!

 

Du kan ju alltid fråga Mr. Hitch, Anton Palmér. ;-)

Easy come, easy go...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...