Gå till innehåll

QQ får moteld - vad gör vi ?


boobies

Recommended Posts

$1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 17:02:00 - 2008/03/10

Seat 1: HERO ($727.68)

Seat 2: Brink123 ($200.19)

Seat 3: John?J ($373.88)

Seat 4: qvirra ($589.21)

Seat 5: tantpro ($94.88)

Seat 6: uno23 ($161.86)

Seat 7: Broke ($448.99)

Seat 9: baldo ($130.69)

Seat 10: Frailty ($398.00)

baldo posts the small blind of $1.00

Frailty posts the big blind of $2.00

Broke is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of DiamondsQueen of Hearts

HERO raises $10.00

Brink123 folds

John?J folds

qvirra folds

tantpro folds

uno23 folds

Broke calls $10.00

baldo folds

Frailty folds

*** FLOP *** 7 of HeartsJack of Spades3 of Spades

HERO bets $24.00

Broke raises $70.00

HERO calls $70.00

*** TURN *** 7 of HeartsJack of Spades3 of Spades4 of Clubs

HERO checks - - -SKULLE JAG SATSAT HÄR - Hur mycket?

Broke bets $88.00 - - -Vad sätter ni Fi på? Vad gör vi?

 

Killen har bara spelat 7 händer - jag har inga reads alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker hans bet på turn känns ganska svag. Med tanke på att brädan är ganska dragig och era stackdjup tror jag man ofta betar mer än halvpott för att skydda en bra hand på turn. Halvpott känns mer som en knekt eller något annat svagare som du ev. slår.

 

Men det är svårt att sätta FI på något utan reads.. Min åsikt är att om man vill spela handen ska man slå om på floppen och därmed committa sig mot en ev. all-in, finns ju inga direkta kort som är bra för dig på turn och du är dessutom OOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var maxinköp 100bb? isf om han fått upp det till $450 på 7 händer så kanske du borde sett lite hur han spelar, überaggro kanske? isf skulle ja fundera på att ställa annars så skulle jag fegat å check-folda på turn.

Känns för mycket som att han träffat ett set där eller möjligtvis stegen med lite tur.

 

Vill gärna höra bättre kommentarer. spelar rätt fegt själv om ja inte har drag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var maxinköp 100bb? isf om han fått upp det till $450 på 7 händer så kanske du borde sett lite hur han spelar, überaggro kanske? isf skulle ja fundera på att ställa annars så skulle jag fegat å check-folda på turn.

 

Bra poäng.

 

Känns för mycket som att han träffat ett set där eller möjligtvis stegen med lite tur.

 

Dock får du väldigt gärna utveckla hur du kommer fram till detta.

 

 

Vill gärna höra bättre kommentarer. spelar rätt fegt själv om ja inte har drag ;)

 

que.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var maxinköp 100bb?

 

Nej - maxinköp 200BB

 

Hade förresten lite fel - hade 70 händer mot honom - bara inte märkt av honom tidigare - ingen aggrofaktor alls att tala om

 

Å förresten - jag foldade - och det är jag ganska nöjd med. Inte ofta jag klarat att folda ett överpar - men gosse vad många ggr man torskat mot trissar.

 

Jag satte Fi på KK AA JJ 77 eller 33

 

Så jag ger mig själv ett kakpoäng i alla fall - för att ha arbetat med min läcka jag skrev om här

 

http://pokerforum.nu/forum/texas-holdem/44779-min-laecka-hur-stoppar-jag-den.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans raise är väl standard med färgdrag lr drag.

Folda absolut inte här om du inte har jätteread.

Många gånger har han draget ibland AJ och ibland har han så klart settet men då får vi betala.

Beta 75% pott på turn o ser vad han står tycker jag.

Som spelat allin lr call i värsta fall men då vet du inte vad du står om färgen faller på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara en fördel, om du nu inte ser pokern som ditt sätt att bidra ekonomiskt till andras leverne.

 

Jo jag har tänkt göra så... Men ja signar alltid upp mig på massa feta bonusar och nu håller ja på å spelar ihop ett paket till riga. Så måste alltid multitabla massor men ska sluta med det efter riga paketet å satsa mer på att lära mig läsa andra å bli en bättre spelare istället för en som bara plussar tack vare all bonus å rb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland kan man ta en turn genom att bara syna floppen, men då vill man att han ska beta lite drag, toppar och ibland mellan-pp också så man kan gå all in där.

 

Folk ser så mkt tomtar o troll såfort ngnbetar. Om det alltid är set, byt sida o nivå för hur kul är bara-nötterna-poker?

 

Om inte omslag där är ev+ måste ni gå upp några nivåer för på nl1k/nl2k e det klart ev+.

 

Skickar du in allt på floppen leder du sällan med mkt mot hans hd.

Betar du ut turn får du sämre ev än att checkraisa den i min värld.

 

(ibland blir jag oxå glad när jag lägger överpar, men då är jag oftast så säker att jag inte behöver fråga om det ;-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 17:02:00 - 2008/03/10

Seat 1: HERO ($727.68)

Seat 2: Brink123 ($200.19)

Seat 3: John?J ($373.88)

Seat 4: qvirra ($589.21)

Seat 5: tantpro ($94.88)

Seat 6: uno23 ($161.86)

Seat 7: Broke ($448.99)

Seat 9: baldo ($130.69)

Seat 10: Frailty ($398.00)

baldo posts the small blind of $1.00

Frailty posts the big blind of $2.00

Broke is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of DiamondsQueen of Hearts

HERO raises $10.00

Brink123 folds

John?J folds

qvirra folds

tantpro folds

uno23 folds

Broke calls $10.00

baldo folds

Frailty folds

*** FLOP *** 7 of HeartsJack of Spades3 of Spades

HERO bets $24.00

Broke raises $70.00

HERO calls $70.00

*** TURN *** 7 of HeartsJack of Spades3 of Spades4 of Clubs

HERO checks - - -SKULLE JAG SATSAT HÄR - Hur mycket?

Broke bets $88.00 - - -Vad sätter ni Fi på? Vad gör vi?

 

Killen har bara spelat 7 händer - jag har inga reads alls

 

Verkligen en skum hand...Men folda bara sådär tycker jag är svagt till bet på halva potten på turn utan att ett drag träffat förutom hålpipa. AA borde väl beta alla lägre PP för value och samtidigt behöver skydda handen själv mot ev drag(som nu blev fler). Det konstiga är att på flopp reraisar han ändå 3ggr ditt bet lite drygt, men på turn då det kommer fler möjliga stegdrag så betar han bara halva potten!?. Kan det ej vara så att han slog om på flopp med t ex AJ för att se vad han står och när du sedan checkar turn så gör han en konstig halvrädd valuebet? Nej fy fan vilken äckelhand, kan komma på hur många konstiga scenarior som helst :S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

I det där läget tycker jag inte att man kan lägga qq.... det finns en stor chans att han sitter med KJ, JQ, AJ.... det är klart... har han floppat ett set så är det så.. men det är bara att skyffla in pengarna. Man kan inte secondguess ett överpar hela tiden.... ibland får man pisk men allra flesta gånger har du handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade satt honom på AJ och pushat. Sitter han med ett set så grattis, bara att betala.

 

lol bra analys, du bara sätter honom på vad du vill att han ska ha?

 

och nej givetvis är det inte standars att stacka av 224bb mot passiva microlimitspelare.

 

syna turn. checksyna blank river känns rätt standard. push bör folda ut allt sämre men man kan säkert värdepusha mot en hel del spelare på den här nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...