Gå till innehåll

Black_Jim


Black_Jim

Recommended Posts

Har som sagt börjat om på NL10 med min minimala bankrulle, och om någon läser här fortfarande kan ni ju roa er med att kommentera denna handen:

 

Fi spelar: 22/14/2.5

 

Seat 1: lopes28 ($8.75 in chips)

Seat 2: FullAsian ($27.75 in chips)

Seat 3: Thijs1 ($15.45 in chips)

Seat 4: Hero ($15.50 in chips)

Seat 5: James_di_Gri ($9.45 in chips)

Seat 6: DrEnzian ($10.35 in chips)

Hero: posts small blind $0.05

James_di_Gri: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Ace of HeartsKing of Diamonds

DrEnzian: folds

lopes28: folds

FullAsian: raises $0.30 to $0.40

Thijs1: folds

Hero: calls $0.35

James_di_Gri: folds

*** FLOP *** 10 of ClubsKing of Clubs7 of Hearts

Hero: bets $0.80

FullAsian: calls $0.80

*** TURN *** 10 of ClubsKing of Clubs7 of HeartsJack of Diamonds

Hero: checks

FullAsian: bets $1.80

Hero: calls $1.80

*** RIVER *** 10 of ClubsKing of Clubs7 of HeartsJack of Diamonds4 of Spades

Hero: checks

FullAsian: bets $4.10

Hero: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 166
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul att du gillar dagboken!

 

---

 

Ni som läst och lyssnat på lite media i eftermiddags kanske fått uppfattningen att Zlatan avgjorde Italienska ligan idag. Detta är helt fel! Eftersom Roma inte lyckades vinna sin match så hade Inter vunnit ligan även utan Zlatans mål. Dock gjorde grabben 2 mål, vilket gjorde att Inter slapp en spännande avslutning, samt att det bådar väldigt gott inför EM...

 

---

 

Imorgon är det tentamen i Matte E för mej, jag öppnade alltså boken för första gången för 2 veckor sedan och har försökt lära mej utan lärare. Så imorgon är det upp till bevis! Känns inte så jävla bra dock!

 

Vi får se...

 

---

 

Tidig kväller nu så jag orkar skriva imorgon...

 

Ha de!

 

PS! Jörgen Pettersson är nog den tråkigaste person jag ever sett i en fotbollssoffa på TV4...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tv:n sa dom idag att Prinsessans bröllop skulle kosta flera miljoner... Det är som en stor tyngd på medias axlar att det där bröllopet aldrig blir av, dom har säkert alla artiklar fördigskrivna redan. Bara väntar på att få ge ut störst, bäst och mest material om den stora händelsen...

 

Om jag vore prinsessan skulle jag boka en präst till min träkoja i samband med något viktigt prinsessuppdrag i fjällen, sen i all hemlighet gifta mej där utan att meddela en kotte.

 

Ringen skulle se ut som en vanlig prinsessring som ingen kunde känna igen, sedan skulle jag låta media tjata i undefär 1 år till, sedan säga: "Men vadå? Vi gifte oss ju för över ett år sedan..." bara för att snuva alla dumma jävlar på deras rubriker...

 

I övrigt skulle jag välja valfri random annan kille också för den delen...

 

---

Fotboll

 

Nu ska FA tydligen straffa Drogba för att han medvetet tagit gula kort för att missa mindre viktiga matcher. Är dom så jävla naiva att dom inte tror sånt förekommer hela tiden? Eller ska dom bara visa att dom bryr sej? Finns reglerna så ska man väl för fan utnyttja dom... Sluta vara så förbannat politiskt korrekta! Det gäller alla er som läser detta också....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll spelades Champions League-finalen mellan Manchester United och Chelsea. Man Utd vann efter straffar och jävla drama. Det var en av de bästa matcherna jag sett på länge, förvånansvärt många chanser, spännande och allmänt underhållande.

 

John Terry blev den stora syndabocken när han hade chansen att som lagkapten skjuta hem titeln till London, men som ni vet så välter liten tuva ofta stora lass, så även nu då underlaget spelade honom ett spratt. Tycker då att Ronaldo var mer förtjänt av att bli syndabock, maken till korkad människa att stanna 1 meter framför bollen, man riktigt såg hur han tänkte "Vad i helvete var del 2 i den här planen?"...

 

Bäst på plan var i övrigt försvararna i de båda lagen med Vidic och Terry i spetsen, och sällan har väl så många klara målchanser skapats och missats i en final.

 

Drogba fick rött kort sedan han gett Vidic(?) en flatnäve på kinden, dessvärre missade jag helt upprinnelsen till situationen då Tevez tydligen gjort någon onödigt.

 

Tråkigt att det ska avgjöras på straffar kanske på ett sätt, men å andra sida är det förjävla spännande och roligt också!

 

---

 

Nu väntar vi med spänning på att lagen ska börja rusta inför nästa säsong.

 

Chelsea kommer med all sannolikhet förlora Drogba, sen borde dom göra sej av med: Anelka, Shevchenko, Pizarro, Ben Haim, Sidwell, Makelele, Belletti, Bridge och Ferreira. P g a ålder på vissa, bristande kvalitét på andra. Bygg laget runt Cech, Terry, Lampard, Ballack och J Cole.

 

United borde dumpa: Neville, Brown, Saha, Giggs, Park, Fletcher och Silvestre. Ta in några nya. Bygga laget kring Vidic, Ferdinand, Ronaldo, Rooney och Tevez.

 

Alla ovanstående utom Ferreira är ju bra spelare, och detta är mer ett önsketänkande för att röra om lite inför nästa säsong.

 

Tills nästa gång, ha de bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, here we go...

 

Henrik Larsson är alltså uttagen i landslaget, journalister och experter jublar hurrar och drar en handtralla i ren glädjeyra... jag är inte lika imponerad... Jag hade hellre sett Markus Berg på den platsen, dels tror jag att han är bättre än Larsson, och dels är det väl dags att våga släppa taget och gå vidare? Dessutom är det skillnad på att hålla hög nivå i Allsvenskan än i Europa...

 

Vidare hade jag satt in Rasmus Lindgren istället för Daniel Andersson...

 

Kennedy istället för Allbäck...

 

Sen hade jag vänt på varenda sten i skogen för att hitta ersättare till Mikael Nilsson, Niclas Alexandersson och Anders Svensson...

 

Med det sagt ska jag framöver vara positiv... :-)

 

Med truppen som är uttagen ser min startelva ut som såhär:

 

Isaksson

 

Stoor

Mellberg

Granqvist

Dorsin

 

S. Larsson

Linderoth

Källström

Ljungberg

 

Elmander

Ibrahimovic

 

Nu är det bara att ladda för fullt! Snart smäller det! :-D

 

 

---

 

Idag ska jag försöka knåpa ihop en S&G video, ska fila lite på basrösten först bara!

 

Ha en bra dag!

 

Håller med dig i en del av dom sakerna du säger, men verkligen inte allt;) Att Sverige får med sig en person som Henrik Larsson i landslaget tror jag kommer betyda hur mkt som helst....för det första så fugerar Larsson/Ibrahimovic bättre än Elmander/Ibrahimovic. Sen har även Henrik Larsson visat upp en oerhörd god form i Helsinborg på senaste tiden, självklart är jag fullt medveten om att du inte kan jäföra ett EM-slutspel med Allsvenskan, men min åskit var att detta var ett + i Sveriges chanser till avancemang från gruppspelet. Henrik Larsson är en mästerskapens mann....

 

När det gäller Startelvan du har satt upp så är det mer än anfallet jag inte håller med dig om. När det gäller mittfältet, så är det bara katastrof att sätta in Sebastin Larsson ute på kanten, ska han vara ngnstans så är det på Linderroths position, Sverige behöver inte ha in ngn som spelar den gammelsvenska fotbollen som är konstruktiv utav bara helvete, hane dock självklar på defensiv innermitt om inte Linerroth kan vara med....Whilemsson är en man som ska vara på HY, även om han kan göra riktiga platt matcher så är han guld att ha där när han spelar den fotbollen som han kan. Han kan skapa saker på sin kant. En Nackdel att ha Whilemsson på högeryttern är dock att Sveriges högerkant kommr bli på tok för offensiv om nu Lagerbäck tar sitt förnufft till fånga och spelar med Alexandersson som högerback. Ett annat byte som jag vill göra är att jag vill byta ut Källström mot Svensson. Källström har aldrig lyckats i landslaget och varöfr skulle han göra det i detta EM??? Anders Svensson kompleterar dessutom Linderoth bättre än Källström. De du skriver om att du skulle vänt varenda sten i skogen för att hitta en ersättare till Svensson, Alexandersson och Nilsson förstår jag inte alls.....Jag håller med om att Michael Nilsson inte ens borde vara med i truppen men Alexandersson och Svensson är ju givan i startelvan enligt min mening. För övrigt så tycker jag att Hansson ska vara mittback tsm med Mellberg ytterbackar ska vara Alexandersson och Dorsin. Hoppas att detta är läsligt och att det itne låter som jag klagar för jag säger bara vad jag tycker;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om linderoth inte kan vara med skulle jag lätt sätta in Larsson där, med Linderoth frisk skulle jag ändå kunna sätta in Larsson där. Men kan Linderoth spela kommer han vara hur given som helst på den definsiva mittfältspositionen, därför sätter jag Larsson till höger, hur långt före Chippen som helst, Larsson håller en mycket högre jämnare nivå. Samt att Sverige blir ett bättre lag med Larsson, och ska Sverige ha någon chans i detta EM är det laget som ska göra det. Chippen kan vi slänga in sista 20 om vi behöver en förändring.

 

I övrigt väljer jag Kim före Anders 366 dagar om året vare sej det är skott år eller ej. Kim är en bättre spelare i grund och botten, samtliga spelare måste prestera sitt bästa för att Sverige ska ha en chans i EM, och om alla presterar sitt bästa så är Sverige ett bättre lag med Kim än med Anders. Dessutom är Kim ordinarie i ett av Europas bästa lag, det säger sej självt att han ska vara ordinarie i ett Svenskt landslag lika väl som Zlatan ska vara det. Visst Zlatan är storstjärna, men Kim är ordinarie i ett bättre lag.

 

För offensivt med Alexandersson som högerback? Han frågar ju om lov innan han försöker gå förbi en motståndare...

 

Att Svensson och Linderoth passar bättre ihop än Linderoth och Källström är skitsnack, Linderoth är väldigt klok och kan spela med vem som helst. Hade förbunskaptenerna spelat in Kim från början, säg 4-5 år sedan hade vi haft ett klockrent mittfält nu.

 

Svensson håller inte internationellt. Punkt!

 

Jävligt kul att diskutera detta för övrigt! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om linderoth inte kan vara med skulle jag lätt sätta in Larsson där, med Linderoth frisk skulle jag ändå kunna sätta in Larsson där. Men kan Linderoth spela kommer han vara hur given som helst på den definsiva mittfältspositionen, därför sätter jag Larsson till höger, hur långt före Chippen som helst, Larsson håller en mycket högre jämnare nivå. Samt att Sverige blir ett bättre lag med Larsson, och ska Sverige ha någon chans i detta EM är det laget som ska göra det. Chippen kan vi slänga in sista 20 om vi behöver en förändring.

 

I övrigt väljer jag Kim före Anders 366 dagar om året vare sej det är skott år eller ej. Kim är en bättre spelare i grund och botten, samtliga spelare måste prestera sitt bästa för att Sverige ska ha en chans i EM, och om alla presterar sitt bästa så är Sverige ett bättre lag med Kim än med Anders. Dessutom är Kim ordinarie i ett av Europas bästa lag, det säger sej självt att han ska vara ordinarie i ett Svenskt landslag lika väl som Zlatan ska vara det. Visst Zlatan är storstjärna, men Kim är ordinarie i ett bättre lag.

 

För offensivt med Alexandersson som högerback? Han frågar ju om lov innan han försöker gå förbi en motståndare...

 

Att Svensson och Linderoth passar bättre ihop än Linderoth och Källström är skitsnack, Linderoth är väldigt klok och kan spela med vem som helst. Hade förbunskaptenerna spelat in Kim från början, säg 4-5 år sedan hade vi haft ett klockrent mittfält nu.

 

Svensson håller inte internationellt. Punkt!

 

Jävligt kul att diskutera detta för övrigt! :-)

 

 

 

Okej jag lyssnar på vad du säger och vi har delade åsikter, vilket världen mår gott utav;) men svara ärligt på detta nu, när gjorde kim Källström senast en bra landskamp när han fik chansen???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, han kan mycket bättre, men eftersom han får chansen i en match, sen får han stå över fem, så hur ska han kunna komma in i det?

 

Med Källström mått har han varit ganska tam, men ändå på minst samma nivå som Svensson. När Källström underpresterar och Svensson spelar på toppen av sin förmåga är de ungefär lika bra(fast Källström är lite bättre...), därför tycker jag det är bättre att satsa på den spelaren som om han får ut det han besitter dominerar, och om han underpresterar ändå är minst lika bra som alternativ 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sen jag skrev nu, känner att jag är skyldig er pojkar och flickor som inte läser här en uppdatering.

 

Det har alltså varit storfinal i helgen, ESC har gått av stapeln. Sveriges bidrag var storfavorit, enligt svensk media då. "Vi har en bra, erfaren artist, med en svängig låt..." gick snacket. Dessutom hade den ju blivit vald av en jury med experter som verkligen kan sin sak, och som vet vad folket vill höra, bättre än folket själv t o m. Hur det är möjligt vet jag inte, men de kanske räknade med att bara "experter" skulle ringa in och rösta i Grande Finale också...

 

Så blev dock inte fallet, det verkar som även vanligt folk ringde in och röstade, därav hamnade den bästa låten, Sveriges, på en blygsam(PINSAM!) placering långt ner i fältet. Istället vann en grabb från Ryssland det hela, stort grattis till dej! Den stora stolthet som Ryssarna kände efter guldet i hockey VM är numera bortblåst, pinsamheten i att vinna ESC överstiger vida stoltheten av att vinna hockey VM.

 

Åter till Sveriges bidrag...

 

Det räcker alltså inte att "experterna" väljer en låt som inte berör en enda ensam själ, och som låter som all annan dynga, vi ska skicka en person som får Michael Jackson att framstå som naturlig. Frågan är om hon varit man, eller om hon är på väg att bli man?

 

Jag brukar inte uttrycka mej om männsikors utseende, jag påstår inte heller att jag är särskilt snygg själv (men det är jag!), men om man opererar sej som hon har gjort, då får man fan skylla sej själv, hon ser äcklig ut, och kallar man henne transa är man snäll i överkant.

 

Festivalen som helhet då?

 

Den saknar ljusglimtar totalt, inget land skickar någon bra låt, samtliga länder skickar den som dom anser vara minst skitdålig, i Sveriges fall hade förmodligen "folket" valt rätt, även om jag gillade(hatade minst) Nordman(som inte hade lyckats i ESC) bäst.

 

Sen har vi denna Christer Björkman, där man hör hur dom sitter på presskonferensen och planerar, "Jippie, jag kommer i läderkalsongerna, va bra att hon fick det startnumret"... Det är ju såklart viktigt med detaljerna, men om man kanske ska fokusera på den stora bilden och försöka få dit en låt som kan slå sej in bland 15 i topp innan man börjar jubla över detaljer...

 

...och "kompisröstning" kan vi börja gnälla om samma år som vi har en bra en låt och inte ger höga poäng till våra grannländer...

 

Så några tips till de ansvariga för Sveriges uttagning, om ni vill vinna nästa år:

 

:c: Ta in bättre artister med någorlunda internationell status. Fast de finns väl ingen med en hyfsad status som vill bli av med den. Som det är nu är det samma från år till år, och låtarna tar väl längre tid att framföra än att skriva.

 

:c: Se till att låtarna inte låter gammal vanlig schlager, prova nått nytt, schlager funkar inte i schlagern längre...

 

:c: Låt folket rösta, det är så den stora finalen avgörs, att "experter" ska välja är bara patetiskt!

 

Nåja, Rix FM är väl glada iallafall, de har ju fått 24 nya lika dåliga låtar att adda till sina 11 andra låtar på playlisten...

 

Nu kanske ni tror att jag bryr mej jättemycket om detta, och att jag bara vill få ut min besvikelse? Icke!

 

Förvisso satt jag och kollade, men jag jublade varje gång Sverige vart utan poäng, dels för att låten var värdelös, dels för att den valts av en jury, dels för att jag hatar Christer Björkman... men mest för att jag hatar schlager!

 

Så det får räcka för nu, och alla ni schlagerbögar som gillar skiten, stick och göm er tills nästa år! (ni kommer inte vinna då heller):evil:

 

---

Fotboll

 

Chelsea har sparkat Avram Grant, helt rätt, jag tror inte han tillfört särskilt mycket, dessutom verkar "vi mot dom"-känslan som bortblåst, det är "en för sej själv, och resten för ingen" som gäller nu...

 

Att "Svennis" ska ta över, det känns inte rätt, jag skulle förvisso tycka det vore skitkul, men jag är tveksam till att han skulle lyckas...

 

Så har jag dåliga nyheter från Sveriges träningsläger inför EM, varken Daniel Andersson eller Anders Svennson vart skadad, det börjar se illa ut nu...

 

God natt! Ha det bra! Hörs imorrn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det som att Mancini lämnar Inter. Den nye tränaren tros bli José Mourinho, det tror jag är ett stort misstag... av José. Jag hellre sett honom i ett bättre lag, helst i England! Men allas vår Oljeryss kanske har sett till att han inte får träna Engelska lag längre... vem vet?

 

Kul hur som helst om Mourinho kommer tillbaka till fotbollen, han behövs verkligen... Han skulle vi haft som tränare för svenska landslaget!

 

---

 

Kommer tippa EM grupperna och eventuellt slutspelet också inom en snar framtid, och det är ingen idé att ni försöker utmana mej då jag besitter sällan skådad tippartalang! Men om ni verkligen vill så är denna db till erat förfogande... vilka går vidare från respektive grupp?

 

---

 

Nu blir det rostat bröd med ost och marmelad, följt av pluggningsblandad grind!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftobladet "avslöjar" att Tobias Linderoth blir med i den slutgiltiga EM-truppen... detta efter att det presenterats på UEFA:s hemsida. Bra avslöjat, snart avslöjar dom väl att Sverige är klart för EM också, det står säkert också på UEFA:s hemsida...

 

---

 

Vad vore svt:s nyheter utan Rickard Palm? Jävligt mycket tråkigare...!

 

Detta är det bästa av hans klipp på youtube:

 

På återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår skrev jag de två sista tentorna så nu har jag sommarlov, för första gången på 5 år, skönt!

 

Det betyder också att jag kommer flytta hem till skogen igen och hålla mej där till augusti. Vet inte riktigt hur det kommer bli med internet, men dagboken kommer inte uppdateras lika ofta skulle jag tro.

 

Hoppas dock kunna slänga in några rader under fotbolls-EM...

 

I övrigt ska jag fiska, spela fotboll och eventuellt svinga iväg några golfbollar i sommar... + jobba en del såklart.

 

Nu ska jag packa!

 

Passar på att önska en riktigt TREVLIG SOMMAR TILL ALLA PF:ARE!!!!8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då har jag alltså äntligen farit ner till Uppsala och hämtat min kära dator, vilket betyder att jag åter kan göra mej hörd på detta forum.

 

Orkar dock inte tippa EM nu som jag så stort lovade tidigare, det kommer förmodligen imorgon, men jag kan redan nu avslöja att Sverige åker ur i gruppspelet och att Ryssland spelar EM-final!

 

---

 

På pokerfronten ska det bli skärpning nu, tänker sälja mina aktier och satsa på NL50 igen med hjälp av cardrunners... Hur det artar sej följer ni såklart här i denna eminenta dagbok...

 

Måste dock invänta en liten kursstigning först...

 

 

Ha de bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter dagens sena match mellan Holland och Italien kan jag konstatera att 3 av mina åsikter blivit bekräftade:

 

 

  • Italien står stilla och spelar fotboll
     
  • Holland kan spela rolig fotboll
     
  • Fröjdfeldt är i absolut toppklass vad gäller domare i världen

 

Samt att jag bildat mej 3 nya åsikter:

 


  • Luca Toni är lika gnällig som andra italienare
     
  • Hollands lag med många nya spelare kan gå hela vägen
     
  • Att Fröjdfeldt dömer i Allsvenskan är som att köra en Ferrari på en lerig grusväg... If you know what I mean...

 

EM-tipset får skjutas på igen då jag inte har tid nu heller...

 

Btw, tacochips med smak av chili är vad vi kortspelare kallar för "nöten"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter dagens sena match mellan Holland och Italien kan jag konstatera att 3 av mina åsikter blivit bekräftade:

 

 

  • Italien står stilla och spelar fotboll
     
    Japp, och dessutom spelar de fantastiskt TRÅKIG fotboll.
     
  • Holland kan spela rolig fotboll
     
    T.o.m jag som i stort sett bara kollar på fotboll om svenska landslaget är inblandad blev imponerad av Hollands uppvisning igår. Jag hoppas att det var fler fotbollsointresserade som kollade in matchen igår och fick en helt ny bild av fotboll och hur kul & spännande det kan vara när lag som Holland gör en sådan insats.
     
  • Fröjdfeldt är i absolut toppklass vad gäller domare i världen
     
    Han var sjukt bra. Skönt att det finns domare som vågar ignorera alla italienska B-filmsförsök.

 

Samt att jag bildat mej 3 nya åsikter:

 


  • Luca Toni är lika gnällig som andra italienare
     
  • Hollands lag med många nya spelare kan gå hela vägen
     
    Japp!
     
  • Att Fröjdfeldt dömer i Allsvenskan är som att köra en Ferrari på en lerig grusväg... If you know what I mean...
     

 

EM-tipset får skjutas på igen då jag inte har tid nu heller...

 

Ok, här kommer tipset: Holland vinner finalen mot ett chockat Tyskland... även om jag hoppas Kroaterna går långt...

Btw, tacochips med smak av chili är vad vi kortspelare kallar för "nöten"...

 

Estrellas nya Garlic-chips med en kall Staropramen är inte heller fel men kanske passar bättre till fotboll än till pokergrinden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Andersson spelar från start ikväll, därmed känns matchen mindre spännande, jag tror inte ens jag bryr mej om dom förlorar... då ska ni veta att jag håller stenhårt på Sverige i vanliga fall!

 

Att Sebastian är petad kan jag till viss del förstå då Chippen snabbhet kan vara behövlig ikväll... Hoppas han presterar bara!

 

Spanien avfärdade enkelt Ryssland ikväll, men låt er inte luras, jag håller Ryssland som favorit mot Sverige, iallafall innan matchen om en timme...

 

Jag tror: Sverige tar minst en poäng ikväll, men förlorar de andra två matcherna... Jag brukar vara en hopplös optimist, hoppas jag har fel...

 

---

 

Estrellas nya Garlic-chips med en kall Staropramen är inte heller fel men kanske passar bättre till fotboll än till pokergrinden...

 

Grind och chips är en omöjlig kombination, det blir fett och kladdigt på fingrarna, vidare ner på tangenterna. Ät aldrig vid datorn, drick mellanmjölk istället! Staropramen är god dock!

 

Btw, när tror du LUMI är uppe runt 50 igen? Jag vill sälja på plus och börja spela kort på riktigt igen!

 

---

 

Lycka till Sverige! Tvåla dit kroknäbbarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Andersson spelar från start ikväll, därmed känns matchen mindre spännande, jag tror inte ens jag bryr mej om dom förlorar... då ska ni veta att jag håller stenhårt på Sverige i vanliga fall!

 

 

 

Det där är ju bara skitsnack, nu sitter jag här och håller livet av mej på Sverige iallafall! Ordningen är återställd, Andersson till trots... Hoppas han kan spela bra på inspiration! KOM IGEN NU GUBBAR!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad dålig jag är på att skriva här nu... Ska bli bättring, jag lovar! Men då jag jobbar hela dagarna och kollar på fotboll hela kvällarna så räcker tiden oftast inte till...

 

---

 

Aftonbladet visar idag en bild på Sergio Ramos där han spenderar en helt vanlig kväll på puben. Syftet är givetvis att sälja lösnummer i tron att det är någon slags skandal som inträffat. Dock förhåller det sej på detta vis kära aftonblaska, att en männsika gör inte sämre ifrån sej på fotbollsplanen bara för att han sitter på en hög stol utan armstöd i en lokal nere på centrum, än om han sitter i en soffa med tygklädsel på ett spelarhotell i utkanten av staden.

 

Har han druckit 5-6 öl eller mer, då kan man börja ha åsikter om spelarens uppträdande. Jag kan dock lova att Sergio Ramos inte gör en sämre match mot Sverige för att han dricker 3 starköl och går hem kl 3 på natten 3 dagar innan match, än om han sitter hemma och läser tidningen och därefter somnar in i sin säng runt kl 22.

 

---

 

Kan dom jävla LUMI gå upp till runt 50 igen nångång så jag kan göra mej av med dom?

 

---

 

Holland spelar grym fotboll just nu, och Italien hänger kvar med ett nödrop, typiskt! Kom ihåg var ni läser detta: Italien kommer vinna EM-guld för dom har sådan förbannad tur, spelar så jävla tråkigt och gnäller mest av alla lag i alla kategorier av allt som vandrat i världen.

 

---

 

Bra att det blåses straffar för förseelser i straffområdet, inkl. tröjdragningar! (speciellt om de drabbar Italien, Turkiet och Grekland)

 

---

 

Senast i slutet av denna månad kommer jag hoppa igång med NL50, förmodligen fortsätter jag på Stars, vill helst spela på FTP men har inte haft någon lycka där tidigare... Hoppas få igång potbet script på Stars...

 

---

 

Så här rankar jag TV4 uppställning i EM:

 

1, Jens Fjellström - Kunnig, härlig utstrålning, men ibland blir det för mycket.

 

2, Jesper Hussfeldt - behaglig att lyssna på för det mesta, drar inte en massa onödigt skit.

 

3, Ola Wenström - Håller ihop det hela på ett mycket bra sätt.

 

4, Magnus Hedman - Säger inte så mycket, vilket är en positiv egenskap.

 

5, Robert Perlskog - Ältar på som vanligt!

 

6, Peter Jihde - Han är för mycket...

 

7, Bojan Djordic - Ointressant!

 

8, Tjejen, Ekwall och Lundh - Onödiga!

 

9, Pontus Kåmark - Vilken makalöst inkompetent trälråtta!

 

---

 

 

Imorgon ska Sverige möta Spanien, så här startar Sverige:

 

Isaksson

 

Nilsson

Mellberg

Hansson

Dorsin

 

Elmander

Andersson

Svensson

Ljungberg

 

Rosenberg

Ibrahimovic

 

Så här vill jag att Sverige ska starta:

 

Isaksson

 

Stoor

Mellberg

Hansson

Nilsson

 

Larsson

Linderoth

Källström

Ljungberg

 

Ibrahimovic

Larsson

 

---

 

Nu vill jag att Italien ska bli färdiga för väskpackning och hemfärd!

 

---

 

God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt tar sej Italien vidare från gruppspelet, och som vanligt spelar dom så förbannat tråkigt, och som vanligt har dom så jävla mycket tur att om Bollnäs hade hälften så mycket tur på bandyplan skulle dom inte förlora med tvåsiffrigt på annandan....

 

... och när turen inte hjälper dom så rycker domaren in... Nivån läggs naturligtvis i höjd med den som råder i Serie A, dvs om du tar av motståndaren bollen ska det per automatik rendera i frispark, om bollförande spelaren ifråga lägger sej i en snygg piruett skall situationen även rendera i ett gult kort till bollbrytande spelare...

 

Samt den något speciella regeln som lyder: "Om en spelare som bär den Italienska landslagströjan görs ner eller filmar till sej en straffspark eller frispark skall det alltid även rendera i minst ett rött kort till försvarande spelare... Om försvarande spelare klagar så ger vi även gult kort till några av dom... Undantag: Om Italienska spelare klagar samt gör en massa obegripliga gester som ser fruktansvärt patetiska ut så flinar vi, ger dom en klapp på axeln, samt några extra frisparka i farliga lägen"

 

Med det sagt så kan jag meddela att Sverige kommer bli utslaget mot Ryssland imorgon, ett Ryssland som blev närmast hånat efter förlusten mot Spanien... Den förlusten tillkom dock pga att Spanien har en snabbhet i sitt spel som straffar Rysslands sätt att spela, det har inte Sverige, och vi står således chanslösa imorgon...

 

---

 

I Aftonbladet stod igår att läsa: "STJÄRNAN mummel mummel mummel DÖD I DYKOLYCKA", säkraste tecknet på att det inte är en stjärna som dött är att bladet skriver "STJÄRNAN" istället för namnet på den bortgångne...

 

---

 

Nu har jag återupptagit mitt pokerspelande med hjälp av cardrunners, har kört igång med $580 på Stars och håller till på NL50 SH... Vart lillplus igår, hinner inte lira idag, men förhoppningsvis kan de bli en session imorgon...

 

Nu hägrar sängen då jag som vanligt ska jobba hela dagen imorgon....

 

Ha de bra allihopa!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige åkte som väntat ut mot ett Ryssland som är klasser bättre... Sverige var egentligen inte nära någon gång i matchen, Ryssland var närmare 7-0 än Sverige 1-1/2-1...

 

Här är orsakerna som gör att Sverige inte klara av den här uppgiften:

 

:c: Inställningen

Flera spelare i Sverige saknar rätt inställning, märks främst på Zlatan som inte tillför mycket i spelet utan boll... Hämmad av skada?

 

:c: Kunnandet

Flera spelare har inte kvalitén som behövs, mer om det nedan...

 

:c: Förbundskaptenen

Han har gjort det bra i 10 år, men 10 år är en lång tid, det behövs nytt blod!

 

Dessa spelare har kunnandet:

 

Stoor

Spelar sej ur situationerna, bra offensiv, Sveriges bästa back denna turnering...

 

Elmander

Kan ta tag i bollen och hitta bra lösningar...

 

Ljungberg

Sveriges bäste spelare idag, tar stort ansvar och drar ett stort lass, blir aldrig av med bollen...

 

Källström

Kommer in och tar tag i spelet, försöker hitta offensiva lösningar, och försöker skapa chanser...

 

Zlatan

Håller mycket hög klass, får fast bollen på offensiv planhalva, kan utmana och fördela bollar...

 

Larsson S

Håller en hög internationell nivå, har fått spela alldeles för lite denna turnering...

 

Skapliga spelare:

 

Isaksson

En talang som aldrig blev en stormålvakt, håller en normal nivå...

 

Mellberg

En smått överskattad spelare, gör sitt jobb, men det saknas en hel del, vinner inga matcher åt Sverige...

 

Hansson

Spelar i brist på bättre alternativ, gör sitt i defensiven för det mesta, har dock en del missar...

 

Wilhemsson

Kan blixtra till ibland, men är allt som oftast för ojämn, med för djupa svackor...

 

Larsson H

Gör bra defensivt jobb, öppnar ytor för andra, men skapar inget på egen hand, relativt osynlig i offensiven...

 

Räcker inte till:

 

Nilsson

Hänger inte med när tempot dras upp, släpper till ytor, och fyller inte på offensivt...

 

Andersson

Problem med tempot, tekniken och det mesta i dessa matcher...

 

Svensson

Faller igenom totalt när matcherna gäller något, slår bort makalöst många bollar, spec. när på slutet när vi ska skapa tryck...

 

Lagerbäck

När det drar ihop sej till slutspel så räcker det inte till, han är ingen cuptränare och det går inte att "kvala" sej igenom ett slutspel...

 

Sammanfattning:

 

Det finns vissa spelare med klassen som krävs, men då mer än varannan spelare är en "medelsvensson" så går det för sakta i anfallen, och det blir fantasilöst... Svensson och Andersson håller bra klass i Allsvenskan, men betänk då att det är en av Europas absolut svagaste ligor, och när Svensson kommer in till stora matcher så skiner okunskapen igenom extremt tydligt... Felpass, drällande med boll osv... saker som han behärskar i Allsvenska pga det låga tempot...

 

Såhär hade jag velat se Sverige spela:

 

Isaksson

 

Stoor

Mellberg

Granqvist

S Larsson

 

Wilhemsson

H Larsson

Källström

Ljungberg

 

Elmander

Ibrahimovic

 

Dessa spelares klass överglänser vida de andra spelarnas rutin...

 

Nu vill jag att, utan att tänka efter, att Jens Fjellström och Hasse Backe ska ta över landslaget... Ge mej gärna bättre förslag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Isaksson

 

Stoor

Mellberg

Granqvist

S Larsson

 

Wilhemsson

H Larsson

Källström

Ljungberg

 

Elmander

Ibrahimovic

 

 

[/b][/size]

 

Ser ju kul ut på papperet men oj oj oj vad vi skulle bli sönderkontrade. Det räcker tyvärr inte med endast två defensiva spelare. In med Tobbe L i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om det mesta lite grann iaf utom det neden. Startelvan är ju helt fackup offensiv. Skulle aldrig hålla. Bort med h. larsson och in med linderoth för lite balansering så kanske.

 

Elmander är en jävla fisk som gör bäst i att bara löpa på långboll och bara skjuta. Tycker han nu när han vart på kanten i detta mästerskap visat att han har noll spelsinne och inte kan passa bättre än min 7åriga kusin.

 

Isaksson är kung

 

Elmander

Kan ta tag i bollen och hitta bra lösningar...

 

 

Skapliga spelare:

 

Isaksson

En talang som aldrig blev en stormålvakt, håller en normal nivå...

 

 

Såhär hade jag velat se Sverige spela:

 

Isaksson

 

Stoor

Mellberg

Granqvist

S Larsson

 

Wilhemsson

H Larsson

Källström

Ljungberg

 

Elmander

Ibrahimovic

 

[/b][/size]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...