okocha Postad 18 Juni , 2008 Rapport Postad 18 Juni , 2008 Nu vill jag att, utan att tänka efter, att Jens Fjellström och Hasse Backe ska ta över landslaget... Ge mej gärna bättre förslag... Släng in Arne Hegerfors som assisterande och Peppe Eng som målvaktstränare och vm-guldet 2010 är så gott som säkrat. Citera
jw1700 Postad 18 Juni , 2008 Rapport Postad 18 Juni , 2008 Sverige åkte som väntat ut mot ett Ryssland som är klasser bättre... Sverige var egentligen inte nära någon gång i matchen, Ryssland var närmare 7-0 än Sverige 1-1/2-1... Här är orsakerna som gör att Sverige inte klara av den här uppgiften: Inställningen Flera spelare i Sverige saknar rätt inställning, märks främst på Zlatan som inte tillför mycket i spelet utan boll... Hämmad av skada? Kunnandet Flera spelare har inte kvalitén som behövs, mer om det nedan... Förbundskaptenen Han har gjort det bra i 10 år, men 10 år är en lång tid, det behövs nytt blod! Dessa spelare har kunnandet: Stoor Spelar sej ur situationerna, bra offensiv, Sveriges bästa back denna turnering... Elmander Kan ta tag i bollen och hitta bra lösningar... Ljungberg Sveriges bäste spelare idag, tar stort ansvar och drar ett stort lass, blir aldrig av med bollen... Källström Kommer in och tar tag i spelet, försöker hitta offensiva lösningar, och försöker skapa chanser... Zlatan Håller mycket hög klass, får fast bollen på offensiv planhalva, kan utmana och fördela bollar... Larsson S Håller en hög internationell nivå, har fått spela alldeles för lite denna turnering... Skapliga spelare: Isaksson En talang som aldrig blev en stormålvakt, håller en normal nivå... Mellberg En smått överskattad spelare, gör sitt jobb, men det saknas en hel del, vinner inga matcher åt Sverige... Hansson Spelar i brist på bättre alternativ, gör sitt i defensiven för det mesta, har dock en del missar... Wilhemsson Kan blixtra till ibland, men är allt som oftast för ojämn, med för djupa svackor... Larsson H Gör bra defensivt jobb, öppnar ytor för andra, men skapar inget på egen hand, relativt osynlig i offensiven... Räcker inte till: Nilsson Hänger inte med när tempot dras upp, släpper till ytor, och fyller inte på offensivt... Andersson Problem med tempot, tekniken och det mesta i dessa matcher... Svensson Faller igenom totalt när matcherna gäller något, slår bort makalöst många bollar, spec. när på slutet när vi ska skapa tryck... Lagerbäck När det drar ihop sej till slutspel så räcker det inte till, han är ingen cuptränare och det går inte att "kvala" sej igenom ett slutspel... Sammanfattning: Det finns vissa spelare med klassen som krävs, men då mer än varannan spelare är en "medelsvensson" så går det för sakta i anfallen, och det blir fantasilöst... Svensson och Andersson håller bra klass i Allsvenskan, men betänk då att det är en av Europas absolut svagaste ligor, och när Svensson kommer in till stora matcher så skiner okunskapen igenom extremt tydligt... Felpass, drällande med boll osv... saker som han behärskar i Allsvenska pga det låga tempot... Såhär hade jag velat se Sverige spela: Isaksson Stoor Mellberg Granqvist S Larsson Wilhemsson H Larsson Källström Ljungberg Elmander Ibrahimovic Dessa spelares klass överglänser vida de andra spelarnas rutin... Nu vill jag att, utan att tänka efter, att Jens Fjellström och Hasse Backe ska ta över landslaget... Ge mej gärna bättre förslag... Hoppas du försöker levla oss nu. Citera
Black_Jim Postad 19 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2008 Ser ju kul ut på papperet men oj oj oj vad vi skulle bli sönderkontrade. Det räcker tyvärr inte med endast två defensiva spelare. In med Tobbe L i alla fall. Nej, orkar inte slänga in Tobbe, Henke är klok, han får prata med Kim om situationen så får dom lösa det på egen hand. Sämre än igår lär det inte bli... men varför ska Sebastian Larsson spela vänsterback?....tur du inte är förbundskapten:shock: Och ett superoffensivt mittfält. Ska du ha Kim då som defensiv och Henrik larsson som offensiv? Seb som vänsterback, funkar det i champ. league så funkar det i EM, oerhört flexibel spelare... Ditt fotbolls kunnande är ju flera nivåer under Olof Lundh ffs Inte alls, jag får dock aldrig bevisa att mina ideér fungerar! Släng in Arne Hegerfors som assisterande och Peppe Eng som målvaktstränare och vm-guldet 2010 är så gott som säkrat. Okej, jag bara drog till med nått... men vem vill vi ha egentligen? Jag skulle vilja ha en utländsk, skulle vara kul och se hur det funkar... Hoppas du försöker levla oss nu. Jag är ingen dataspelsnörd, vad betyder levla? --- Nu hoppas vi att Tyskland, Italien och Turkiet åker ut fortast möjligt... Citera
Black_Jim Postad 23 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2008 Igår hände det! Det jag har väntat på hela EM! och som jag har väntat!... Italien åkte alltså ut ur EM, det största målet jag hade med hela turneringen uppfylldes, och det spred sej en varm skön känsla i kroppen... Idag har jag bara gått runt och mått bra... Det känns så bra när dessa fotbollsdödande slemproppar sitter i gräset efter matchen och fäller tårar... Frågan är om det finns någon gräns för hur dumma dessa idioter kan bli? Luca Toni springer runt och beter sej som en gris och när en spelare som filmar ligger och vrider sej i gräset upptäcker att han hamnat utanför planen så tar han saken i egna händer och rullar in på densamma igen... maken till fuskande svin har jag aldrig sett tidigare. --- EM:s största skandal är ett faktum! Att Peter Fröjdfeldt inte får döma finalen kan inte uttryckas i ett annat ord än skandal! Efter insatsen i kvartsfinalen mellan Portugal och Tyskland borde han vara given, det var den bästa insats jag någonsin sett... Det oerhörda flyt som fanns i den matchen kommer vi inte få uppleva förrens nästa gång han dömer... Han blåser inte mer än nödvändigt och är hur bra som helst! Om någon av er inte håller med mej är ni ute och cyklar, och får gärna motivera er... --- Varför ska varenda liten brädbit plockas bort från gården bara för att bekanta ska komma över och fira midsommar? Brädhögen som legat bredvid uthuset sedan förra sommaren ska plötsligt inte få ligga där, snälla svenska folket: Era vänner vet att tomten inte är kliniskt ren från skräp, och skiter blanka fan i om det ligger några brädstumpar här och där... --- För övrigt anser jag att skatteverket är dumma i huvudet och borde inte få kräva en krona i skatt av någon förrens de gjort klart vilka regler som gäller... Citera
Black_Jim Postad 24 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2008 Inga matcher i EM idag, därför blir dagboken EM fri också... Idag ska det handla om fiske, närmare bestämt gäddfiske! Kan bli lite rörigt eftersom jag lirar samtidigt men jag ska skriva så gott jag kan... Imorgon är det löning, kalas att få en riktig lön efter nästan ett år på studielån. Så givet är att det blir shopping, och med shopping menar jag märkeskläder, glassiga skor och solglajjor från dolce gabbana? ...Nä! Jag menar naturligtvis nytt trollingspö, och även en ny rulle! Blir nog till att skaffa ett haspelspö i kolfiber och en lämplig haspelrulle... Har alltid kört med ambassadeurrullar tidigare, men nu är jag alltså sugen på en haspel, älskar "knirret" i bromsen! Sedan ska grejorna givetvis testas, torsdagen ligger nog bäst till... Imorgon måste jag på gymmet efter jobbet så klockan lär rinna iväg... Hur fan kan man ha ett gym som är öppet mellan 10-18 mån, tis, tors? -22 på ons och fre. Lör minns jag ej, och söndag stängt! När fan ska en vanlig 9-17:30 jobbare träna då? Har inte blivit mycket fiske senaste åren från min sida, men det ska förhoppningsvis bli ändring på det nu, hoppas kunna lura någon gammelgädda i sommar/höst... dom brukar vara ganska chanslösa när jag blöter mina wobblers, seriöst alltså! ... och kom nu inte och skryt om era 10-kilos som ni fångat i skärgår'n, där dom äter sej smällfeta på sill för att sedan hoppa upp i båten och, om man har tur, därefter väga sej själva... Hade jag fiskat i skärgår'n hade ni varit överkörda iallafall, men det är på tok för lättfiskat där, och under min värdighet... Har ni dragit någon baddare i ett riktigt fiskevatten är ni dock välkommna att skryta... vitt och brett! I sommar har jag bara fiskat en gång, det var en bakfylle "gemejfriskluft" tur som tog ca 45min mitt på dagen i stekande sol, ultimat dåliga fiskeförhållanden, men vi landade en liten rackare på 5.7kg iallafall, som givetvis fick gå tillbaka... Inget att skryta med, men man vart inte "fiskfitta" iallafall... --- Jag spelar bättre poker när jag lirar 4 bord än när jag lirar 2! Det händer mer, jag blir piggare och spelet blir bättre. Jag förlorar lite info om motspelarna naturligtvis, men det känns som detta vida övervägs av förbättrat spel. Denna vetenskapliga undersökning är baserad på ett hundratal händer ikväll och förmodligen helt åt helvete.... --- Imorgon är det EM igen, om ni undrar vilka som kommer vinna hela skiten kan läsa 1 eller 2 sidor bakåt i denna dagbok, imorgon väljer jag dock Tyskland av två onda ting... Turkiet är i semifinal och har, i hela turnieringen, varit i ledning i totalt 3 minuter! Skicklighet? Nej!... Tur? Ja!... Sen kan jag absolut medge att dom spelade bra periodvis mot Tjeckien, men det var en tavla som tog dom vidare, av en av världens bästa målvakter enl. dom som tror att dom kan... Nu blir det sängen så jag orkar slita ont imorgon... ...och vad i helvete har hänt med myggorna? ...okej, att de är fler än någonsin, men det går ju fan inte att slå ihjäl dom jävlarna! 3-4 knytnävar rakt ner på en som sitter på bordet, då kanske den dör, eller eventuellt kryper därifrån med hängande vingar... God natt! Citera
Black_Jim Postad 6 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2008 Fy fan vad dagarna går, ruskigt länge sedan jag uppdaterade här. Snart är det vinter igen... Sen senast har det hänt en hel del! EM har tagit slut Spanien gick hela vägen och vann, och som dom gjorde det! Helt klart välförtjänt! Dom spelade bäst rakt igenom hela turneringen. Turneringens oväntade positiva insats stod Turkiet för, spelade bländande bitvis, och hade överlägset mest tur i hela turneringen, man hade lika gärna kunnat åkte ut ur gruppen. Turneringens väntade positiva insatser stod Ryssland och Spanien för. Båda lagen visade upp enormt spel stora stunder. Rysslands andra halva av kvartsfinalen mot Holland är det jag gillade bäst denna turnering, makalöst! Samt Spaniens spel turnering igenom... Turnerings oväntade negativa insatser tillskriver jag Portugal och Tjeckien, dessa lag hade jag förväntat mej mer av. Portugal gick bra genom gruppen, även om torsk mot Tyskland inte kan ses som ett fiasko så hade jag ändå väntat mej mer av dem. Turneringens väntade negativa insatser tillskrivs Sverige och Frankrike, Sverige visar att man inte tillhör de bättre nationerna, och det är inget att skämmas över, men kanske dags att inse.... Frankrike verkar håglöst och ointresserat, man behåller tydligen managern, vilket inte kan vara bra... desamma gäller Sverige för övrigt... --- ROCK Igår såg jag The Hellacopters sista Sverigespelning, på gatufesten i Sundsvall... Det var riktigt bra faktiskt! Jag har inte lyssnat mycket på dom tidigare så jag vart glatt överraskad! Som tårta på kakan så lyckades man få tag i Dregens plektrum! I sin sista Hellacopters spelning i Sverige! ... Nåja, någon fjortis blir säkert avis... --- TENNIS ...och idag tog Nadal en imponerande seger över Federer i Wimbeldon finalen, mycket starkt! Jag håller dock fortfarande Federer som den bäste av dessa två, och skulle säga att han vinner 9 av 10 Wimbeldonfinaler mot Nadal för tillfället! --- FOTBOLL Snart drar Premier League igång igen! Fy fan va roligt! --- POKER Pokern flyter på skapligt nu, inga större vinster men jag känner att jag har utvecklat mitt spel den senaste tiden, lirar för närvarande på Stars Hold'em NL50 SH, 6 bord samtigt... Vad bör man sikta på i shopen tro? X-box? --- Detta får räcka för nu, ska försöka dra upp lite intressantare ämnen framöver, som t ex: Att aftonbladet suger Att vissa personer borde skjutas direkt Att Bruce är överskattad Att ingen bryr sej om Perelli Citera
Black_Jim Postad 8 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2008 HISTORIEN OM FLICKAN SOM OFFER Medelåldersmannen läser högt i tidningen för sin fru: "En man med utländsk bakgrund har stuckit en flicka till döds med kniv! Flickan var på väg hem efter en fest, hon skulle hämtas upp av sin syster. Hon lämnade fest lägenheten och efter ett par minuter var hon död." -"Dom här jävla invandrarna, nu har dom mördat en oskyldig flicka igen. Det enda dom gör är att ställa till bråk och mörda folk. Bara för att dom inte kan ta tag i sina egna liv. Sen skyller man på psykvården i landet, när jag var pojk fick jag fan i mej reda mej själv. Vad ska samhället göra åt alla idioter som kommer hit? Dom kan väl stanna i sitt eget land istället för att komma hit och jävlas? Man kan fan inte skylla på någon annan när man går ut och mördar en oskyldig människa, hur skulle samhället då se ut? Man är väl själv ansvarig för sina egna handlingar? Hur illa man än har haft det så ursäktar inte det att man tar en annan människas liv! Det borde införas dödsstraff i det här landet! Vissa personer förtjänar ett nackskott! Jag blir så less på personer som kommer hit och ställer till det... ...och tjejen som blev mördad på grund av att en invandrare inte kan kontrollera sin känslor... Stackars flicka..." --- HISTORIEN OM POJKEN SOM OFFER En liten pojke kommer hem till den slitna lägenheten där hans mor sitter vid köksbordet och röker, framför henne på bordet står en nästan tömd 75:a fulsprit. Lägenheten är inrökt och stinker av sprit, nikotin och gamla sopor. Fadern ranglar in i köket och utbrister: "Vart fan har du varit?... Svara ungjävel!" Varvid han ger den rädde lille pojken ett par ordentliga slag mot ansiktet innan han ranglar vidare och drar med sej pojkens mamma in i tv-rums soffan där de helt ogenerat har sex. Pojken går in på sitt rum och lägger sej i sängen efter en dag så lik alla andra, han tänker tillbaka på de senaste 5 åren som är fyllda av dagar som denna. Blodet rinner längs kinden, han mår illa inombords... Utanför har de somnat i soffan, pojken smyger ut genom ytterdörren för att aldrig mer återvända... Ute är det mörkt, kallt och regnet piskar. Han sätter sej i en gränd, tar fram en liten påse med vitt pulver ur fickan, han har fått det av en gammal gubbe i utbyte mot mindre smickrande tjänster... Åren går, pojen blir äldre, livet fortsätter utför... Han rånar andra missbrukare och löst folk för att ta sej igenom sin egen vardag... Tillslut hamnar han på en lastbil som tar honom till ett annat land... ... I det nya landet får mannen gå på regelbundna psykbesök, hans situation förbättras dock inte nämnvärt, han fortsätter med droger... En dag känner han sej mer under isen än vanligt, han är drogad och har bestämt sej: Han ska ta sitt liv... Han ringer till psyket i ett sista desperat försök att få hjälp, ingen svarar, dom har semester... Han tar en kniv och springer nerför trappan i hyreshuset samtidigt som aggressionerna rusar genom kroppen. Han ska ut i skogsdungen bortanför husen och göra slut på lidandet. När han kommer ner på gatan får han syn på en flicka, hon är vacker, fint klädd. Hon ser ut som en person som har allt... Det blixtrar till i ögona på honom och innan han vet ordet av det har han stuckit kniven i flickan som faller till marken död... På grund av samhällets inkompetens har en flicka blivit mördad, en stackars pojke med en tuff uppväxt har blivit en mördare på grund av att hjälpen från samhället hade semester... Stackars grabb... --- En situation, två synsätt... Det var allt jag hade att komma med idag... God natt! Citera
Black_Jim Postad 14 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2008 Idag har jag lirat poker... det gick uselt till en början... backade och backade och backade... Sedan fick jag nog av att backa, så jag öppnade 2 bord till... ni kanske kan gissa hur det gick? Just det, det vände uppåt nästan direkt! Jag tänker återigen bilda en teori p g a en engångsförteelse. Jag spelar bättre ju fler bord jag spelar, började på 2, gick snabbt över till 4, på slutet har jag spelar 6 en längre tid, och nu kör jag 8.... undrar vart det slutar.... spelar så förbannat dåligt när det inte händer saker hela tiden! Siktar på att bli en guldstjärna denna månad och sedan hålla mej där året ut... beror dock på plugget... Plugget btw, har i dagarna tackat ja till min plats som byggingenjör i Uppsala, kul som fan ska de bli! --- Fotboll Här kommer mina tips om de hetaste spelarna: Ronaldo; Blir kvar i United, Sir Alex sätter ner foten! Adebayor: Går till Milan, pengarna framför allt! Hleb: Går till Barca, ny utmaning? Arsjavin: Går till Arsenal om Hleb försvinner, är egentligen för gammal för Gunners... Ronaldinho: Hamnar i Milan, men jag vill se honom i City... Lampard: Stannar i Chelsea, har hjärtat där. Aguero: Stannar i Atletico, mognar ett år... --- Iron Maiden och Bruce Springsteen är överskattade! Citera
Black_Jim Postad 20 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2008 Hur spenderar man en degarsöndag? Jo, man slår sej ner framför datorn, öppnar 9 bord NL50 på Stars samt pricken över i: Man slår på eurosport och kollar på Tour de France. En härlig kombination som får tiden att flyga iväg. Hur kan de vara kul att kolla på en cykeltävling? Jag skulle påstå att minst 80% av nöjet ligger hos kommentatorena. Underbara att lyssna på! --- Snart är det avspark i Premier League, fan va kul! Alex Ferguson är vansinnig på Real som försöker stjäla Ronaldo, samtidigt som han gör exakt samma sak själv emot Tottenham. Förvånad? Inte direkt... Hleb drog till Barca, återstår att se hur viktig han var för Arsenal. Chelsea är beredda att punga ut 1 miljard för Kaka, men Milan har nobbat. Tro dock inte att ryssen ser någon skillnad mellan 1 och 2 miljarder så jag väntar mej ett nytt bud snart. Ronaldinho åkte till Milan, och folk påstår att Milan har ebb i kassan och därför måste sälja Kaka. Det är nog mest skitsnack, man kan ju inte "byta" Kaka mot Ronaldinho... --- Vad ska man sikta på i Starsshopen? Ge mej tips! Xbox? Videokamera? PS3? Brukar dock lessna fortare än kvickt på tv-spel... --- Nu ska jag ut och hoppa häck! Hade! Citera
Black_Jim Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 ...Robert Kronberg som inte får åka till OS, den klarast lysande stjärnan och likaledes Sveriges enda säkra guld försvinner p g a att SOK inte kan skilja en talang från en höbal när dom ser en... ...Carolina Kluft som tappat formen totalt och Sverige ser ut att gå miste om ännu en guldmedalj i OS, Kluft som varit världsledande inom sin gren senaste 7 åren har alltså helt obegripligt hamnat efter de övriga... ...handbollsförbundet, vars gullegrisar varit ute och tagit en öl och eventuellt pajat lite grejer på hotellet. Vuxna män ska naturligtvis inte få dricka öl! ...och när dom dessutom har sönder saker (vilket ingen annan människa någonsin gjort i fyllan tidigare!), då ska dom givetvis stängas av på livstid (minst) från allt vad sport heter! För idrottsmän är inte vanliga människor... ...Aftonbladet som med orden "kvällens höjdpunkt som hela publiken väntat på" skrev om Sanna Kallurs inställda löp.... Powell mot Bolt, någon? --- ...men framförallt är det synd om AIK, Aftonbladets favoritlag, som i match efter match förlorar p g a att domaren är dålig. Hur kan domarna få avgöra match efter match? Snart borde förbundet rycka in och ge AIK ett antal kompensationspoäng för alla feldomslut... och när dom ändå är i farten kan dom ge några poäng för brända chanser också, och kanske för baklängesmål som kunnat undvikas med lite bättre försvarspel... För det kan väl aldrig vara så att dom inte är tillräckligt bra för att vinna matcherna av egen kraft?... Nä, tänkte väl det... --- Dagens dikt: "Hon får inte åka till OS den där Wagner Veronica, som enligt SOK i sin gren och mer därtill, suger än Lewinsky Monica, gör i sin gren som sitter på Bill Sveriges talang nr. 1 Kronberg Robert, får trots att han står på höjden av sin karriär ståtligt och propert, han heller inte åka, och börjar grina på SOK och med Olijars bråka men det finns ett lag som rättvist ej kan torska, och genast börjar mot domaren loska, när dom ej kan hantera stressen, grinar dom hellre än gärna ut i pressen, inte en enda motståndare dom kan slå, stackars stackars AIK..." Citera
Black_Jim Postad 24 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2008 "Idag är det varmt så min ragg blir svettig, på Stars finns det inte en fisk som är vettig, när dom synar ner mej med ett hålstegedrag, sprätter jag en dansk och njuter av denna dag Hoppas på samma väder imorrn, då ska jag grilla en biff av corn, och sedan mitt färgdrag sätta, så att jag åter en bira kan sprätta!" Jävlar va bra jag är!!!! Ha en bra morgondag i solen! Citera
Black_Jim Postad 5 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Nu har jag hållit mej borta härifrån så längen, så kommer aftonbladet och tvingar mej att skriva igen! Dom är så jävla blåsta!... Nu ska jag dock ta detta lugnt och behärskat... Inte bara kasta ur mej dynga... MUSLIMEN Det var en muslim som hade stulit en plånbok från en judinna, till saken hör att judinnan även är en engagerad politiker för fp. Hon hade gjort en polisanmälan där hon förutom själva anmälan lade till ungefär: "Den som stulit plånboken är muslim, och han stal den för att jag är judinna..." Aftonbladet ringer således upp nämnda politiker och börjar ställa frågor om händelsen... och mitt i artikeln kommer följande fråga, med tanke på ovanstående citat, "Tycker du verkligen att alla muslimer är tjuvar?"... Var kom den frågan ifrån? Vart har hon sagt att hon tycker så? Citatet anger ett motiv som en viss person kan ha haft, om än ett dåligt ett... Hur kan man tolka det som att hon tycker att ALLA muslimer är tjuvar? Okej, om hon sagt typ "Den som stal plånboken är muslim, alla muslimer är tjuvar, och han stal den för att jag är judinna, alla muslimer är tjuvar..." Men det gjorde hon ju inte... Detta har ju enbart att göra med att aftonbladet vill skapa skandaler av allting, fattar inte hur man kan skämma ut sej så fruktansvärt som denna skribent gör... det är ju så uppenbart att dom vill skapa någonting av ingenting... Till råga på allt kontaktar dom sedan en iman eller nått av något slag och ber honom kommentera, han är förstås inte sen att haka på denna påhittade skandal och brer på om hur jävla korkad hon måste vara som säger dessa saker som hon inte har sagt, han använde dock inte exakt dessa ord... Aftonbladet kan verkligen reta gallfeber på mej, dom och folk som spränger ambassader för att någon ritat en rolig gubbe av deras "gud"... --- FOTBOLLSEXPERTERNA Aftonbladet har en hel del bra fotbollsreportrar, minst två stycken iallafall... Sen har dom flängskaftet som skrev om Chippen idag... Hur hans landslagskarriär nu var över iochmed att han skrivit på för en arabklubb... Det var liksom inget snack om saken, finito! Samma reporter skriver spaltmeter om Allsvenskan varje dag, men han har tydligen dålig koll på kvaliten där... Jag skulle ju sätta en större slant på att Chippens nya klubb spelar i en liga som är kraftigt överglänser den svenska spelmässigt... och att spela i Allsvenskan har ju inte hindrat någon landslags karriär, det är ju snarare så att man blir mer ordinarie om man vänder hem till Sverige... --- Spelade lite football manager igår, men jag måsta avinsallera det direkt nästan, blir så jävla förbannad när jag förlorar, lika bra och ta bort det innan jag slår sönder en till dator... Citera
Black_Jim Postad 11 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2008 Aftonbladet om några dagar... "STOR SKANDAL I OS, tävlingarna avbrutna... En praktskandal har inträffat i OS, det handlar om simningen där flera rekord satts de senaste dagarna och Phelps är på god väg mot sina 8 guld. Efter den senaste tidens makalösa resultat beslutade sej IOK:s representanter för att kolla upp simarenan lite extra. Det visade sej då att det i bassängen finns små ventiler som skickar ut strömmar i vattnet som gör att simmarna lättare kan ta sej fram. IOK anade oråd när det svenska medleylaget slog ett gammalt världsrekord, trots att den snart 50-årige Lars ingick i laget och ingen av simmarna testades positivt för doping. Avsikten med fusket är förstås att det ska slås fler rekord och att Kina på så vis ska få mer uppmärksammhet. IOK tog dock genast beslutet att avbryta tävlingarna och Kinas respons kom kort därefter då de tog samtliga OS-deltagare som krigsfångar då dom tycker sej stå över alla lagar... fortsättning följer..." --- Så är det krig i Georgien... orka bry sej... kanske senare... Citera
highbury90 Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Postad 11 Augusti , 2008 Har ärligt talat aldrig klickat in i denna dagboken, men det här var ju väldigt trevlig läsning. Intressanta åsikter och kommentarer även om vi har ganska olika åsikter om mycket, men jag antar att det är det som gör det intressant att läsa Blev fakiskt för första gången lite sugen på att starta en egen dagbok... Citera
Black_Jim Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2008 highbury90: Du får se till att skälla på mej nästa gång vi tycker olika, alltid kul att diskutera --- En liten poker uppdatering! Lirar för tillfället alltså NL50 SH på Stars, efter mycket testande känner jag mej nu bekväm och spelar 14 bord samtidigt. Ligger dock ca 2 inköp back i Augusti efter drygt 8k händer. Tappade en del i början när jag spelade för många bord, men har tagit ikapp en del på slutet, och känner mej som sagt bekväm med 14 bord nu. Siktet är inställt på en PS3a i shoppen för tillfället, men det målet kan ändras... --- Nu väntar jobbet! Ha de! Citera
weddie Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Postad 12 Augusti , 2008 Så är det krig i Georgien... orka bry sej... kanske senare...[/b] Det brukar funka så, folk bryr sig när allt är slut och det kommer på papper. Men när människorna där nere kämpar för sitt liv är man inte speciellt brydd så länge man bor i Sverige och kan kolla på OS och grinda ihop ett nytt PS3.. edit, försöker få dig att stoppa kriget Citera
Black_Jim Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2008 Det brukar funka så, folk bryr sig när allt är slut och det kommer på papper. Men när människorna där nere kämpar för sitt liv är man inte speciellt brydd så länge man bor i Sverige och kan kolla på OS och grinda ihop ett nytt PS3.. edit, försöker få dig att stoppa kriget Nu var det ju mer så att det känns så jävla hopplöst onödigt med alla krig överallt, varje dag man slår på teven så är det en ny smäll någonstans. Förr höjde man på ögonbrynet och tyckte det var hemskt. Nu är det fortfarande lika hemskt, men det händer ju varje dag så.... orka bry sej längre... finns ju inget jag kan göra iallafall... Vad är det dom bråkar över förresten? är det det lilla landet som man aldrig hört talas om? sydostetien eller va de hette? Citera
Black_Jim Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2008 Idag tog Phelps sitt 3:e guld i detta OS, och är på väg mot 8. Jag har ingen uppfattning om honom som person, och jag är väl ingen USA älskare heller. Men någonting inom mej hoppas att han ska ta alla 8 gulden! Smygtittade på damernas match på jobbet idag, fick se 2-0 målet. En härlig kombination av, i tur och ordning: För hård passning - passiv målvakt - för lös passning - passiv målvakt - mål... Kul och se iallafall, jag är faktiskt engagerad och jag kommer hålla stenhårt på dem mot tyskarna... Största beaten: Börjar jobba kl 09:00, åker dit någon minut innan, ska se det mest spännande i hela OS(Nåja...), drar igång svt play... på skärmen kommer det upp som alla väntat på: Basket!......................wtf? vart är Dahlby? Jag som jättemycket sett fram emot skeeten så missar fanskapet skiten(rimstuga)... Jag hade verkligen älskat att se en lerduvefinal med en svensk i, det är ju skitspännande! det var väl det mest intressanta idag i mina ögon... Nu ska jag grinda ett pass på en timme typ... F ö håller jag på med jägarexamen nu, sjukt sugen att skjuta något! Citera
Black_Jim Postad 17 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2008 Det har hänt en hel del i OS sen jag skrev sist. Det är så svårt att hänga med när det är så dåliga tider + att man jobbar... --- Phelps har fått sina 8 guld iallafall,. och är därmed den störste genom tiderna, lite orättvist att det är så många grenar i samma gren... Världens snabbaste löpare har ju ingen chans att klå det där rekordet... Så till nästa OS föreslår jag, för att Bolt och grabbarna ska kunna ta fler guld, att man inför baklängessprint, sprint med flaxande armar, samt bröstsprint.... --- Ara blev bortdömd i semifinalen i brottning och lämnade både prispall och medalj i en protest, vilket fick följden att 65åriga Agda sitter hemma i fåtöljen och skäms å sitt lands vägnar.... Han har ju skämt ut oss allihopa... eller? Nej, precis! Det har han inte! Den som är det minsta insatt i brottning vet att det man ska skämmas över är förbundet, och inget annat! Där sitter korruperade mafiosos och bestämmer varenda resultat i tävling efter tävling... och när Ara protesterar så är det alla brottarfanatikers jävla skyldighet att stå bakom honom och trycka på! (misstolka ej!) Förbundet själva vet naturligtvis hur det ligger till och försöker därmed omedelbart få till en livstidsavstängning på Ara för att sedan kunna tysta ner händelsen och fortsätta som tidigare.... Detta må vara en skandal, men en dessto större sådan vore det om brottning med nuvarande förbund fortsatt är en OS gren 2012... --- Usain Bolt springer avstannade med armarna rakt ut i mål på 9.69 i 100m finalen... En tid som bara världen absolut snabbaste män varit i närheten av.... dopade! Så vad säger det om Bolt? Förhoppningsvis ingenting! Man har blivit lurad förr av idrottare som verkad sjyssta men sedan visat sej dopade... jag hoppas verkligen att det är annorlunda den här gången! --- För övrigt tror jag fortfarande att det pågår massor av mygel av arrangörslandet Kina! *Strömmar i simbassängen *Lutning på löparbanan *Åldersmygel teorierna är många, jag har dock lite svårt att hitta bevis här från min stuga i skogen... --- Pokermässigt går det upp och ner, händer inte mycket med rullen för tillfället... Gick ner till 12 bord idag och det kändes riktigt bekvämt, 14 kanske är i överkant för mej... Hoppas kunna dra in lite kulor framöver... --- Sist men inte minst: *Så ligger Arsenal 2p före Man Utd i ligan, fy fan va kul att det är igång igen! *OS är i stort sett över nu i mina ögon, ska vara Kallur som är intressant då... *Skolstart den 25:e i Uppsala *Jägareexamen den 5-7 sept. skitkul! *Såg "Nyckeln till frihet" igår, jag har sett den för tusen år sedan, men jag är ingen filmmänniska... den är riktigt bra! --- "Det var 3 gifta män som var på surströmmingsskiva, varvid 2 av dom bestämde sej för att supa den 3:e under bordet, efter en timme var saken biff och kamrat nummer 3 låg däckad under bordet. Dom funderade på hur dom skulle driva detta vidare och kom fram till att dom skulle placera en surströmming på överläppen på den däckade. Sagt och gjort, strömmingen klibbade fast på överläppen strax under näsan varvid den däckade vaknar till och utbrister: Anna.... Anna.... du ligger för långt upp på kudden!" God natt! Citera
Black_Jim Postad 20 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Usain Bolt är ganska duktigt på att springa! Vart fan kom han ifrån? Bara dök upp från ingenstans... --- Så klagades det på att lärarna kan för lite om förintelsen, jag gick in på testet och kollade vilka simpla frågor dom missat på... av 11 frågor förstod jag kanske 3-4 ord i varje fråga, att därefter försöka gissa sej till ett svar var mej övermäktigt så jag passade på samtliga... överjävligt höga krav vissa har på lärarna... --- Stefan Holm vart medaljlös och jag lider inte för en sekund med honom faktiskt, jag vet inte varför... --- Ikväll spelar "det nya Sverige" mot Frankrike... och jag kunde knappast vara mer ointresserad... --- Pokermässigt går det stuputför! --- Ge mej en Premier League match nu!!!! --- Nej, nu får det blir fil och flingor följt av lite poker och en jaktfilm! Hade bra! Citera
freddo2001 Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Usain Bolt är ganska duktigt på att springa! Vart fan kom han ifrån? Bara dök upp från ingenstans... Hade han inte slått samtliga världsrekord från 15-års ålder? Dessutom var han väl den yngsta nånsin att vinna ett JVM? Men en hyffsad sprinter, helt klart Citera
Black_Jim Postad 21 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Hade han inte slått samtliga världsrekord från 15-års ålder? Dessutom var han väl den yngsta nånsin att vinna ett JVM? Men en hyffsad sprinter, helt klart Jao, kanske det... jag är inte så insatt! --- Efter att värvat Ramsey, Nasri mfl så ansåg jag att Arsenal låg hyffsat plus på Sillyfronten, efter idag ligger dom dock kraftigt minus! Detta utan att ha sålt någon, starkt jobbat! Man Utd ligger dock på stort plus! --- Måste bara påpeka att vuxna människor inte får sitta i solen och avnjuta en kall öl och kolla på tennis... Öl är nämligen en väldigt giftig dryck vars dödlighet uppgår till ungefär 97%... Allra störst är dödligheten om man dricker 2-3 st och samtidigt har på sej gula och blå kläder... Men vad värre är: OM DU SER OVANSTÅENDE SCENARIO PÅ TEVEN LEDER DET I 100% AV FALLEN TILL PLÖTSLIGT OCH OUNDVIKLIG DÖD PÅ FLÄCKEN! Tänk på det när ni går ut barn! Lyssna på SOK, sen kan ni ta droger istället... Citera
Black_Jim Postad 24 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2008 OS är över! Känns väldigt skönt! Jag är tillbaka i Uppsala, känns om möjligt ännu skönare! Aftonbladet rankade de 20(?) största ögonblicken i OS i tidningen idag, jag ska inte vara sämre, okej då, lite sämre, tar bara med 7... här är mina höjdpunkter från tävlingarna: 7: Ara ... ingen kommentar... 6: TIA SOM VANN Hon snodde guldet framför näsan på Blanka i höjdhoppet! Snacka om snopet! Men fan så kul! Däremot hatade jag henne, jävla kärringvrål! Örona sprang och gömde sej.... Fattade dock inte reglerna här heller, storråttan hade ju färre rivningar, eller? --- 5: NATALIE SOM SKÖT DUVOR Var riktigt roligt att se på, synd att man inte förstod reglerna. "Va fan, hon har ju träffat varenda duva i hela finalen typ, varför leder hon inte?"... Nähe, då ska man ta med sej poängen från kvalet eller dylikt... Va fan är de för poäng med det? Bäst när det gäller ska man vara och det var hon! --- 4: USAIN BOLT 200M Ett världsrekord jag trodde skulle stå sej ungefär hur längen som helst. Vilken jävla sprinter! --- 3:USAIN BOLT 100M Måste ju bara komma med här, makalös uppvisning. Skosnöret oknutet, avstannande efter halva, flaxar med armarna efter 2/3 av loppet... Tiden var ju inte dålig den heller. --- 2: PERSSON MOT KROATEN Fick upp ångan efter matchen mot Samsonov, denna match var nog den enda i hela OS där jag höll stenhårt på någon! --- 1: PERSSON MOT SAMSONOV Detta är mitt överlägset bästa minne från detta OS. Pingisen lyckas alltid fängsla mej när det är OS. Brydde mej inte ett skit från början, och jag tycker inte det är någon makalös bragd Persson gjort på något vis. Men bara det att det var en förbannat bra match, och pingis är en riktig tv-sport! ---- 3 JAG INTE GILLAR! 3: BROTTNINGEN Snacka om att smutsa ner sitt eget redan skitiga rykte! 2: INTRESSET OS brukar ju vara en höjdpunkt... Varför bryr jag mej inte längre? 1: BYTET Hur kan man som totaldominat bara ge upp något man träna så hårt för? Hon hade ju hela svenska folket bakom sej.... Not anymore.... Tänk om Zlatan skulle byta till Innebandy.... --- 1 JAG SAKNAR AMIR KHAN Boxningen var ju skitkul när han var med, nu dög den väl... Citera
Black_Jim Postad 2 September , 2008 Författare Rapport Postad 2 September , 2008 Premier League har börjat och nu har transferfönstret stängt! Såhär är läget i några av lagen efter 3 omgångar: Arsenal: Har blandat och gett en hel del. Skaplig start, sen gick spelet helt i baklås mot Fulham, för att sedan spela bländande mot Newcastle. Är det Fabregas som gör skillnaden? Verkar vara otroligt viktigt för Arsenal som det ser ut. En hel drös intressanta spelare har dom iaf, hoppas flera av dom kan imponera denna säsong. Har svårt att hur det ska räcka hela vägen i ligan eller champ. league dock. Har även legat lågt på transfermarknaden, Nasri imponerar dock så smått. Silvestre känns som en bra backup, och sedan ett gäng tonåringar som är intressanta. Bästa/Viktigaste spelarna: Fabregas - Grymt viktig för att spelet ska flyta på. Clichy - Totalt överdjävlig första matcherna, ligan mest underskattade? Ligans bästa vänsterback? Adebayor - Måste få fart på målskyttet för att Arsenal ska kunna gå långt. ----------------------------- Man United Började med att spela oavgjort mot Newcastle men lyckades vinna mot Portsmouth efter det. Kommer antagligen rulla på som vanligt i ligan och champ. league. Kommer nog få en ordentlig boost när Ronaldo kommer tillbaka också. Är tillsammans med Chelsea största favoriter till att vinna ligan. Lyckades värva Berbatov från Tottenham i sista stund, återstår att se vad det blir av honom. Jag skulle gissa att han kommer lyckas ganska bra. Bästa/Viktigaste spelarna Ronaldo - Kan han upprepa något som liknar förra säsongen blir United att räkna med överallt. Scholes - Kan bli mycket viktig, återstår att se om han orkar vara bra ännu en säsong. Ferdinand - Bildar ett av ligans mittbackspar med Vidic. -------------------------------- Liverpool Precis som de andra förväntade topplagen har inte heller Liverpool tagit fullpott första matcherna. Inget lag med fullpoäng efter 3 omgångar. Har ändå börjat bra och haft lite flyt, och flyt tror jag är precis vad 'pool behöver för att vara med där uppe. Har värvat Keane från Tottenham för stora pengar, känns som det saknas lite fingertoppskänsla hos Herr Benitez, Keane kan säkert göra bra ifrån sej, men jag tror även att det finns bättre alternativ. Har även fiskat upp Riera från Espanyol starx innan fönsteret stängde. Bästa/Viktigaste spelarna Torres - Måste ösa in mål! Gerrard - Måste vara lika bra som alltid Keane - Har en del förväntingar att leva upp till -------------------------------------- Chelsea Har gjort en värvning som hittills har motsvarat alla förväntningar i Deco. En spelare jag började gilla under EM i sommar och förmodligen kommer göra enormt stor nytta i klubben. Som vanligt trångt på det centrala mittfältet men lite brist(med chelseas mått) på kansterna. Malouda måste börja leverera. Vart snuvad av Man City på brassestjärnan Robinho. Har även dom tappat poäng i inledningen, men är ändå 1 i tabellen, tänker dom släppa någon förbi sej? Bästa/Viktigaste spelarna Deco - Tror som sagt han kommer bli oerhört viktig, kan han hålla denna form kommer det betyda mycket i slutändan. Terry - Oerhört vasst mittbackpar ilag med Carvalho. Drogba - vart kvar i klubben, kan han komma tillbaka till sitt forna jag? ---------------------------- Man City Har i dagarna fått nya ägare som pumpade in massor med slantar och snodde Robinho framför näsan på Chelsea. Hade transferfönsteret haft öppet en dag till är jag övertygad om att de hade fått in ett antal stjärnspelare till. Känns ganska roligt med dessa araber och ryssar och allt vad de är som köper klubbar och pumpar in pengar. Har även tagit tillbaka Shaun Wright Phillips som är en briljant spelare. Tappade dock Corluka till Tottenham, vilket känns som ett klart minus. Undrar om han ångrar sej nu när araberna kom med pengar... Kan City få ihop laget på korttid så ska det bli kul att se vad dom kan åstakomma. Bästa/Viktigaste spelarna Elano - Fruktansvärt viktig på mittfältet i City, stämmer det för han så stämmer det för City. Robinho - Måste bara lyckas! SWP - Kommer förmodligen bli hur bra som helst denna säsong! ---------------------- Det var några tankar om några av lagen såhär i inledningen av ligan... Återstår att se vilka som kan leverera och vilka som floppar! Ha de! Citera
Black_Jim Postad 3 September , 2008 Författare Rapport Postad 3 September , 2008 Lasse Lagerbäck har bitit sej i rumpan igen Utsett Henke Larsson till lagkapten, det måste vara det absolut sämsta han kunnat göra, speciellt efter ett uttalande som lyder ungefär: "Jag vill ha en kapten som kommer finnas på plan i matcherna".... Sänder ju ut grymma signaler till övriga anfallare då Zlatan minst sagt är given, och nu är även Henke det alltså... ---- Bandyförbundet i ett nötskal http://www.metro.se/se/article/2008/09/02/19/1035-45/index.xml Vore kul att se en annan sport där man ändrar reglerna för att ett lag är bra på att utnyttja dem... eller rättare sagt, fel lag är bra på att utnyttja dem! Men så tillhör han ju VSK också, så det som hände i våras svider nog än... ---- aftonbladet rapporterar om en stackare som tappat lite fingrar för han knarkat Det är tydligen knarkets tillgänglighet som är problemet, inte personens omdöme... ---- Är det dåligt eller bara roligt med alla miljardärer som tar över fotbollslag? Eftersom några lag redan har börjat så gör det inte mej något om det fortsätter, ganska kul att följa... Ska bli extra roligt att se i Januari när fönstret öppnar igen... Ska vi gissa att Man City handlar lite? ---- Chippen o Svensson borta från landskampen i helgen Ska vi gissa att Sebben får hoppa in sista 10? Trots att han inte fyllt 30? ---- Så har tingsrätten friat en man misstänkt för våldtäkt... ...trots att han erkänt att hon inte ville ha sex, och han måste bända upp benen på henne, men sover man i bh och trosor får man tydligen skylla sej själv... Undrar vad som krävs för att åka dit egentligen, detta måste ju uppmuntra 100tals blivande våldtäktsmän? ---- Nähepp, nu blir det sängen och glo på House.... Citera
Recommended Posts