Gå till innehåll

NL100 6-max, är jag för aggressiv?


sneakycastro

Recommended Posts

Mitt lol var för att 17/13-stats är rätt uselt oavsett din AF.

 

Det är uselt för att det är sjukt lätt att exploatera nits på alla sätt och vis. En tänkande spelare kommer att krossa dig hyffsat lätt.

 

 

Du tror inte att du övervärderar vikten av preflopspelet bara en liten smula? Det är inte enkelt att krossa någon bara för att den spelar 17/13, väldigt stor del av utgången avgörs post flop. Vad som är enkelt att exploatera är någon som öppnar först in 50% av alla gånger på CO och 70% på knappen för att sedan CBa 95% av alla floppar, något som verkar vara väldigt vanligt bland dagens low- och midstakesgrinders.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade något liknande 17/13/3 back in the days. Plussade gjorde jag med dom statsen och man kunde i princip köra hur många bord som helst. Raisade dock lite mera än dig preflop och min Aggr. Tot var uppe på 4.

 

Dock har jag öppnat upp mitt spel rejält på senaste tiden. Gått ner från 9-12st bord till 6bord. På min nuvarande db på 20K händer(liten jag vet)ligger statsen på 22/19/3.8(enbart NL200 dock). Känner att jag utvecklas något enormt nu när man faktiskt får tänka lite poker.

Har också börjar inse hur otroligt lättlästa alla dessa 17/14-spelare är. Helt plötsligt sitter jag gärna på samma bord som dessa individer.

 

Kan rekomendera dig att signa upp på cardrunners och kolla igenom ett par videos för instruktörerna där går ofta igenom sin pt-statestik, i slutet av varje video. Då får du se att man absolut kan(OCH BÖR)öppna upp sitt spel en del.

 

När jag läser igenom mitt eget inlägg inser att jag inte kommit med många argument till varför jag tycker du ska lösa upp ditt spel. Brukar normalt undvika att svara i dylika trådar då jag anser att många andra gör det så mycket bättre. Men då du verkar ärligt intresserad att utvecklas gav jag det ett försök iaf.

 

Även om ampixo-svar i denna tråd kan upplevas som dryga osv så tycker jag han har rätt i allt han säger. Om ni lägger ner stridsyxan kan han förmodligen mosa dig med konstruktiva anledningar till att dina stats inte är optimala.

 

Största vinnaren på partys nl2000 innan usa-bannen hade väl typ 14 i vpip? Vet inte hur mycket tuffare spelen blivit, men jag gissar att nl100 fortfarande går att slå utan att spela spelteoretiskt korrekt.

Det låter helt osannolikt. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade något liknande 17/13/3 back in the days. Plussade gjorde jag med dom statsen och man kunde i princip köra hur många bord som helst. Raisade dock lite mera än dig preflop och min Aggr. Tot var uppe på 4.

 

Dock har jag öppnat upp mitt spel rejält på senaste tiden. Gått ner från 9-12st bord till 6bord. På min nuvarande db på 20K händer(liten jag vet)ligger statsen på 22/19/3.8(enbart NL200 dock). Känner att jag utvecklas något enormt nu när man faktiskt får tänka lite poker.

Har också börjar inse hur otroligt lättlästa alla dessa 17/14-spelare är. Helt plötsligt sitter jag gärna på samma bord som dessa individer.

 

Kan rekomendera dig att signa upp på cardrunners och kolla igenom ett par videos för instruktörerna där går ofta igenom sin pt-statestik, i slutet av varje video. Då får du se att man absolut kan(OCH BÖR)öppna upp sitt spel en del.

 

När jag läser igenom mitt eget inlägg inser att jag inte kommit med många argument till varför jag tycker du ska lösa upp ditt spel. Brukar normalt undvika att svara i dylika trådar då jag anser att många andra gör det så mycket bättre. Men då du verkar ärligt intresserad att utvecklas gav jag det ett försök iaf.

 

Även om ampixo-svar i denna tråd kan upplevas som dryga osv så tycker jag han har rätt i allt han säger. Om ni lägger ner stridsyxan kan han förmodligen mosa dig med konstruktiva anledningar till att dina stats inte är optimala.

 

 

Fick igång en poll som handlar om tre bets PF, http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/45651-poll-om-3-bet.html och i den är det lätt att förstå att min reraise HD PF är på tok för smal. Det svåra att att veta vilka spelare jag kan pusha runt och spela ut post flop, jag får helt enkelt bli bättre på att läsa motspelarna och bordet. Kan det vara så att jag helt missat/undervärderat den här dimensionen när jag applicerar min fantasilösa grindpoker på 7 bord eller fler?

 

Jag har ett konto på Stoxpoker där bland annat Cottonseed (_A2M på Prima) har en hel del instruktionsfilmer och i slutet går han igenom lite statestik i PT. Hittills har jag bara kollat på några filmer men nu ska jag kika igenom allt!

 

Det är absolut inte så som ampixo beskriver mig/oss när han säger "slår ni igång varenda försvarsmekanism ni har att tillgå" bara för att hans resonemang inte är som mitt. Tvärt om, jag är mycket intresserad av att veta mer eftersom det inte riktigt fungerar för mig nu. Det jag inte står ut med är den överlägsna attityden och oviljan att hjälpa till, vem som helst kan kritisera och tracka ner men när var det senast till någon nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...