Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska växla bort mina USD som just nu finns på neteller och kan välja mellan 3 st uttagsalt.

1. till mitt svenska bankkonto

2. till ett SEK ipokerkonto.

3. via Party Poker till mitt bankkonto.

Någon som kan ge ett bra svar på vilken metod jag förlorar minst av att använda?

Postad

På dom flesta sidor måste man ta ut grundbeloppet man satte in via samma tjänst som man satte in det med. Sen kan man ta ut eventuell vinst från spel på valfritt sätt. Jag vet inte vad som gäller på Party Poker och på din iPoker sajt men dom lär ju inte bli svinglada direkt i vilket fall eftersom det innebär en ren förlust för dom pga transaktionsavgifter.

Postad
e ju bara kolla vilka som ger bäst växlingskurs på deras hemsida.. antagligen Party Poker eller ipoker eftersom neteller även tar ut en avgift utöver växlingsavgiften.

Neteller tar en dollar och party tio för uttag till bankkonto (+ att banken snodde 60kr när jag tog ut från party senast). Knappast nån bättre kurs på party numera heller (vilket det var förr i tiden).

Tror knappast att din iPoker-sajt låter dig ta ut till bankkontot om du sätter in med neteller. Så det får väl bli på det enklaste sättet, från neteller direkt till ditt bankkonto.

Postad

Jo det var just det att jag också trodde party skulle ha högre kurs, som jag minns har varit fallet förr i tiden. Hsh visade det sig att de endast gav 5.97 emot netellers 6.0371 inklusive de 1.9%. Ingen gigantisk skillnad men många bäckar.