Gå till innehåll

WSOP sateliter


mdoland

Recommended Posts

Jag har fått för mig att det egentligen inte är tillåtet med WSOP sateliter. Stämmer det? Kan någon förklara? Låt mig specificera vad jag menar.

 

Se t.ex. punkt 10 här:

http://www.pokerstars.com/wsop/terms/

 

Jag kan inte se ngot om det hos t.ex. Party Poker, men jag har en föraning att dom kanske bara undanhåller på något sätt för dom har ju ingen fördel av att jag tar ut "ticketen" och köper fiskpinnar för.

 

Se även här:

http://www.pokerstars.com/wsop/faq/#1

 

Nån som har hela sanningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått för mig att det egentligen inte är tillåtet med WSOP sateliter.

Inför WSOP 2007 ändrade Harrah's, som äger WSOP, policy till att det inte var tillåtet att tredje part gör buy-in för en spelare. Tidigare gjorde ju sajterna som så att de betalade $10000 i spelarens namn och spelaren gick till registeringen utanför WSOP-lokalerna och hämtade sitt startpaket, han hade aldrig tillgång till pengarna. Spelaren kunde (oftast) inte säga "äh, jag tar pengarna i stället" utan det var "use it or lose it" - varför spela en satellit om man inte tänkt spela WSOP?

 

Det var färre WSOP ME-spelare 2007 än 2006, nog beroende på detta. De som vunnit paket börjar tänka "$10000 är ganska mycket pengar, och jag behöver inte spela WSOP för dom... Cashier - Withdraw, köp nåt snyggt".

 

Sajterna vill ju ha sitt namn sett, se punkt 6 på länken för hur de uppmuntrar att man spelar WSOP i stället för att ta pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyder det att jag per automatik kan casha ut från alla som har WSOP sateliter?

Jag skulle inte svära på att det är med automatik, sajterna vill ju helst ha sin reklam, många spelare som sitter med NåntingPoker-tröja på bilder från WSOP 2008 och kunna skryta med att NåntingPoker skickade tvåhundrafemtio spelare dit. Det skulle inte förvåna mej om en del i år kommer att köra med extra krav om man skulle vinna ett WSOP-paket; "Jovisst, dina $10000 finns att hämta kontant fr o m 20/6 i vårt rum på Rio bredvid en anmälningsblankett och ifyllt spelarkontrakt. Hämtar du inte ut vinsten innan WSOP ME startar får du $9500 insatt på ditt konto. Allt detta står i villkoren för våra WSOP Bonanzamania Qualifier Tournaments.".

 

På Full Tilt står det t ex

The winner will be provided a $10,000 entry into the World Series of Poker Main Event along with $2,000 to be used for travel and expenses.

 

All promotional prizes, items, merchandise, and any other materials must be redeemed by winner in accordance with the Company rules as expressly authorized and provided for by the Company.

Notera "be provided" och "redeemed in accordance with Company rules", det kan man tolka som att de skulle kunna göra så som jag spekulerade. "Vi tillhandahåller 10K och om du inte vill hämta ut dem som vi säger i reglerna, tough luck.".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...