Gå till innehåll

KK preflop - massiv action


Recommended Posts

Denna handen utspelade sig precis på prima. 76 pers kvar, 36 ITM. Har inte sett killen spela speciellt många händer den lilla stunden jag suttit vid bordet. Finns det någon chans att han har något annat än AA här?

 

 

 

** Game ID 1902478640 starting - 2008-03-05 01:27:40

** $18k GUARANTEE[1481384]:Table 9 [Multi Table Hold 'em] (1000.00|2000.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- 0313809 sitting in seat 1 with 45020.45

- Hallvard sitting in seat 2 with 13933.47

- Bergmannen sitting in seat 3 with 35993.99

- siving sitting in seat 4 with 61459.08

- BeNNy_HiLL sitting in seat 5 with 39523.93 [Dealer]

- klaralina sitting in seat 6 with 54589.82

- Mauriac sitting in seat 7 with 9967.12

- lapoisse sitting in seat 8 with 34742.83

- -lima- sitting in seat 9 with 21850.00

- dendaniel sitting in seat 10 with 12380.00

 

klaralina ante'd - 75.00

Mauriac ante'd - 75.00

lapoisse ante'd - 75.00

-lima- ante'd - 75.00

dendaniel ante'd - 75.00

0313809 ante'd - 75.00

Hallvard ante'd - 75.00

Bergmannen ante'd - 75.00

siving ante'd - 75.00

BeNNy_HiLL ante'd - 75.00

klaralina posted the small blind - 500.00

Mauriac posted the big blind - 1000.00

 

** Dealing card to Bergmannen: King of Diamonds, King of Clubs

lapoisse raised - 2000.00

-lima- folded

dendaniel raised - 5000.00

0313809 folded

Hallvard folded

Bergmannen raised - 12000.00

siving went all-in - 61459.08

BeNNy_HiLL folded

klaralina folded

Mauriac folded

lapoisse folded

dendaniel folded

Bergmannen ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fistpump+instasyn.

Instasyn? Ja

Fistpump? Antar att det är ett uttryck för glädje? Hmm varför? Om inte fi är megafisk lär han ha AA typ 50% av gångerna, och i övrigt KK samt dåligt spelad AK lr QQ. Blir du alltid jätteglad när du har KK och blir 5betad vid ett fullringbord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instasyn? Ja

Fistpump? Antar att det är ett uttryck för glädje? Hmm varför? Om inte fi är megafisk lär han ha AA typ 50% av gångerna, och i övrigt KK samt dåligt spelad AK lr QQ. Blir du alltid jätteglad när du har KK och blir 5betad vid ett fullringbord?

 

Ganska öväsentligt hur glad man blir. Posten är fortfarande meningslös. All in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade faktiskt foldat här, det här är AA tillräckligt ofta och vi har 24BB kvar, klart spelbart.

 

Jag håller inte med, jagv tror att fördelningen AK, AQ, KK, QQ och till och med JJ kan få motståndaren att ställa, så i långa loppet förlorar du på att kasta handen. Fold=fegspel, instacall= rätt spel och därmed störst potential att vinna turren. Sure, whatever, ser man spöken eller är feg eller har sett AA måste man folda men fold kan inte vara motiverat. Att fisfolda sig itm är i mina ögon inte bra poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det finns en liten chans att siving inte har AA, även om det är troligast. Siving kan i läget som är inte förvänta sig annat än att minst en, dendaniel, kommer att syna hans all in. Han vet alltså att han får minst en motståndare som han måste vinna över. Det enda hans all in gör är att bygga en sidopott mot övriga motståndare som vill syna. Att dendaniel lägger sig är bara tragiskt, att satsa halva sin stack och sen lägga sig är ju så felspel som det kan bli. Han får ca 5:1 på sina pengar, så det borde vara instacall med any two nu när han satt sig i det läget.

 

Hade jag någonsin lagt KK hade det varit i en sådan här situation, fast å andra sidan tror jag inte att jag någonsin hade gjort det. QQ hade jag nog lagt, men kungarna ser för bra ut för att läggas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som de flesta övriga all-in.

 

Antar att du har som mål att vinna turren och inte bara komma ITM, som de flesta vet behöver man flyt också för att vinna turneringar möter du A,A bättre tur nästa gång i så fall.......

 

Vad gjorde du förresten, folda du eller syna och blev utdragen av 2,2!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...