Gå till innehåll

Svenskarna största förlorare på EPT touren.


Goldmine

Recommended Posts

Finska pokersidan Pokeritieto.fi har gjort ett tabell däri man kan se hurdana resultater har olika länderna haft på EPT touren.

 

http://www.pokeritieto.fi/Pokeriartikkelit/Turnaukset/p2_id/european-poker-tourin-maakohtaisia-tilastoja-6312

 

 

är det konstigt när sverige ställer upp med mlm-pyramid kungar som bara vill tvätta pengar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast om 40% av svenskarna har kvalat in för $10-$300 så blir kanske resultatet annorlunda? För visst är det så att den där tabellen inte tar hänsyn till inkvalade via satellit?

 

Men okey, vi skickar mycket fisk till EPT men ingen har ringt mig än...:rolleyes:

 

I am sushi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast om 40% av svenskarna har kvalat in för $10-$300 så blir kanske resultatet annorlunda? För visst är det så att den där tabellen inte tar hänsyn till inkvalade via satellit?

 

Så tror jag också att det är. Det är fullt naturligt att det land som skickar flest satellitspelare också presterar sämst ur ett rent ROI-perspektiv.

Däremot så kan man nog konstatera att den skandinaviska storhetstiden håller på att passera rent allmänt. Vi är många och vi är duktiga men det är inte längre som för ett par år sedan, då vi (något överdrivet) var ensamma om att förstå behovet av aggressivitet i turneringspoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att vi har för få placeringar i absoluta toppen, vi har ju som bäst en 5:e plats (Fredrik Haugen i London).

 

Antal finalbordsplaceringar (räknat på 8 pers på finalbord)

Australien 1

Danmark 5 (1 vinst)

England 5 (1 vinst)

Finland 3

Frankrike 6 (2 vinster)

Holland 3

Italien 1

Kanada 1 (1 vinst)

Libanon 1 (1 vinst)

Norge 4

Ryssland 1

Schweitz 1

Slovenien? 1

Spanien 1

Sverige 5

Tyskland 7

Ungern 1

USA 14 (2 vinster)

Österrike 3

 

Antal finalbordsplaceringar (räknat på 9 pers på finalbord) (dvs antal 9:e platser)

Danmark 1

England 1

Spanien 1

Sverige 3

Tyskland 1

Ungern 1

 

Antal finalbordsplaceringar (räknat på 10 pers på finalbord) (dvs antal 9:e och 10:e platser)

Danmark 1

England 1

Frankrike 1

Irland 1

Norge 1

Spanien 1

Sverige 5

Tyskland 2

Ungern 1

USA 2

 

Tittar man på att de länder som har en turneringsseger så ser man att alla länder utom UK (England) ligger på plussidan, inte helt oväntat =) USA hade dessutom 6 på 8 manna finalbordet i den mest penningstinna turneringen (PCA) vilket gör att man går en hel del plus där.

 

Med lite medrigg så hade vi kunnat ligga mkt mkt mkt bättre till på den där listan. Framför allt måste vi börja vinna lite turneringar på EPT! =) Noterbart är att vi har 3 tvbubblor på 8 turneringar.. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rosing spelar väl inte längre? Glimne spelar väl få (om några EPTs)? Dilba vet jag inte om hon spelar för stars längre, inte stått något om det i alla fall sedan förra säsongen av EPT... Brolin spelar väl nästan alla EPTs dock.

Eskilsson är sponsrad men han cashar ju ganska ofta (dock saknas pricken över i:t där) så han gör väl nästan ett breakeven resultat för sverige (25k€ i cashar i år).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som slagits av tanken att svenskar är överskattade?

Om man är svensk 18-åring så är det svårare att få action HU jämfört med om man exempelvis är från Italien och är 40+. Har upprepade gånger reggat ett helt nytt konto med nytt nick och allting men fortfarande sitter vissa motståndare ut utan att ha spelat en enda hand, när man frågar varför svarar de:

 

"Sorry but no game, you are the worst kind, a young swede"

 

Överskattade? Helt klart.:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är svensk 18-åring så är det svårare att få action HU jämfört med om man exempelvis är från Italien och är 40+. Har upprepade gånger reggat ett helt nytt konto med nytt nick och allting men fortfarande sitter vissa motståndare ut utan att ha spelat en enda hand, när man frågar varför svarar de:

 

"Sorry but no game, you are the worst kind, a young swede"

 

Överskattade? Helt klart.:-(

 

vad heter du då? AlexFromSweden82?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad heter du då? AlexFromSweden82?

De få siter jag har lirat på så ser man ålder och vilket land man kommer ifrån, visserligen går det här säkert att ändra men har aldrig vågat.

 

Skulle jag ha ett "svenskt" nick skulle det lätt vara GünterFoamSweden666 eller IngaFromSweden666.

 

Det skulle ge mig tonvis med sponsorer om jag utgav mig för att samtidigt vara någon av dessa:

 

GünterFromSweden666

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De få siter jag har lirat på så ser man ålder och vilket land man kommer ifrån, visserligen går det här säkert att ändra men har aldrig vågat.

 

Skulle jag ha ett "svenskt" nick skulle det lätt vara GünterFoamSweden666 eller IngaFromSweden666.

 

Det skulle ge mig tonvis med sponsorer om jag utgav mig för att samtidigt vara någon av dessa:

 

GünterFromSweden666

 

 

haha. De där var ju fan kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte kan finska - vilka EPT gäller dessa stats, är det årets? Eler säsong 4? Lär ju inte vara säsong 3 i alla fall.

Snabb översättning:

European Poker Tour:in neljättä kautta on pelattu kahdeksan osakilpailua. Alla olevasta taulukosta käy selville miten eri maat ovat pärjänneet tähän mennessä. Taulukko on tehty euroissa, joten pyöristysvirheitä saattaa valuuttakurssieroista johtuen löytyä.

EPTs 4:e säsong har spelats i 8 deltävlingar. I nedanstående tabell ser man vilket resultat de deltagande länderna har presterat så här långt. Tabellen är i Euro, så avrundningsfel med avseende på växelkurser kan förekomma.

 

Kolumnrubrikerna betyder:

Maa = Land

Osallistumiset = Antal deltagare

Maksut = Inköp

Rahasijat = ITM

Voitetut rahat = Vinster

Tulos = Resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade William T vunnit PCA och Elky kommit 9:a så hade det nästan varit omvänt (att Sverige hade legat i topp och frankrike i botten). Att säga att svenskarna är överskattade baserat på detta är som att säga att man är en vinnande spelare för att man cashat i 8 av sina 10 första sng:s på 1$ nivån imho =) Det är helt enket för litet urval.

 

Såg att Olle R slog upp detta i expressen också...

 

http://www.expressen.se/poker/pokernyheter/pokersverige/1.1073552/svenska-spelare-samst-i-europa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokeritieto har uppdaterat tabeller. Nu finns det där statistiker som visar att svenskarna är inte så dåliga. Svenskarna leder finnarna i money finnish precentage klass.

 

Om man tittar på tabellet där finns alla ländernas placeringar på europatouren kan man lätt se att svenskarna har gått tillräckligt många gånger till final bordet, men inte lyckats att få top tre placeringar.

 

http://www.pokeritieto.fi/Pokeriartikkelit/Turnaukset/p2_id/european-poker-tourin-maakohtaisia-tilastoja-6312

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...