Gå till innehåll

Vad har hänt med mig?


Ferna

Recommended Posts

Varians min unge man, varians. Du har haft flyt i början helt enkelt och nu kommer oturen, så här kommer det fortsätta. Det gäller bara vara säker på att du har en vinnande spelstil, så kommer du gå plus i långa loppet. Du behöver spela hundratals turneringar innan du kan vara säker på att du är +ande turrespelare. Fortsätt kämpa ¨så ger det sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! är ganska ny inom pokervärlden, bara lirat dryga månaden. Efter jag läst lite pokerböcker och så, vet ganska bra hur spelet går till nu och allt sånt.

Så jag började för dryga månaden sedan att spela turneringar mest, och det gick förvånansvärt bra, kom till finaldbordet nästan varje gång iaf 70% av gångerna, och det turneringar med ungefär 300 spelare och 20:- insatsen och upp till 50 kr.

Har vunnit en och kommit 2a och sånt några ggr.

Kör inte Cash Game så ofta, gjorde det mest i början, märkte att pengarna gick upp väldigt fort, men sedan kom tilten det gillade inte jag.

 

Men nu till min fundering, efter denna uppåt period ett tag, har det nu börjat gått SJUKT DÅLIGT! vet inte vad som hänt? lyckas inte ta mig till prisutdelnings platserna längre eller nånting, har inte ändrat på min spelstil heller :S vad kan ha hänt? Känns som att jag har en massa oflyt också, men allt kan ju inte bero på det, så har ni upplevt detta fenomen någon gång? Vad kan det bero på? Hur kommer man ur det? :shock:

 

Behöver verkligen många svar!

 

Tack för mig!

 

Du är kanske inte så bra som du felaktigt trodde efter kommit ITM i några turneringar i början. Se föregående svar...varians varians varians!!!!

Sen är det viktigt att anpassa bankrullen till sina inköp..så att du klarar av variansen!!

 

och angående följande citat:

"Tja! är ganska ny inom pokervärlden, bara lirat dryga månaden. Efter jag läst lite pokerböcker och så, vet ganska bra hur spelet går till nu och allt sånt."

 

Om man bara har spelat poker i några månader så gör du dig själv en enorm otjänst att påstå att du vet ganska bra hur spelet fungerar! Det gör du inte...ingen kan göra det efter 1-2 månaders spel! Sjäv har jag spelat nätpoker i ca 2 år och anser mig fortfarande inget annat än en amatör med grundläggande kunskaper...och man lär sig ständigt nya saker!

Poker är väldigt komplext..inget man får en helhets-bild av efter några månders spel + läste någon bok. Har du koll på pottodds, implicita odds, positionsspel, ROI, outs-uträkning, olika tekniker i turneringar så som "Stop & Go", hur hantera en small stack och bigstack etc.

Som man säger: "Poker tar en timme att lära sig men en livstid att bemästra..."

 

Mitt tips:

¤ Tro inte att du är pokerproffs bara för att du vann lite i början och din bankrulle blinkar grönt!

¤ Sluta spela MTT och inrikta dig på sit & go eller cash-game med låga inköp. och kom ihåg att aldrig sätta sprätt med mer än 10 % av din bankrulle(egentligen inte ens 5 % enligt mig)

¤ Bygg sakta upp din bankrulle och ha disciplin! (och om du inte lyckas med detta är du helt enkelt inte bra på poker!)

¤ Plugga in enkel grundpoker, typ enligt Dan Glimne manual!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! är ganska ny inom pokervärlden, bara lirat dryga månaden. Efter jag läst lite pokerböcker och så, vet ganska bra hur spelet går till nu och allt sånt.

Så jag började för dryga månaden sedan att spela turneringar mest, och det gick förvånansvärt bra, kom till finaldbordet nästan varje gång iaf 70% av gångerna, och det turneringar med ungefär 300 spelare och 20:- insatsen och upp till 50 kr.

Har vunnit en och kommit 2a och sånt några ggr.

Kör inte Cash Game så ofta, gjorde det mest i början, märkte att pengarna gick upp väldigt fort, men sedan kom tilten det gillade inte jag.

 

Men nu till min fundering, efter denna uppåt period ett tag, har det nu börjat gått SJUKT DÅLIGT! vet inte vad som hänt? lyckas inte ta mig till prisutdelnings platserna längre eller nånting, har inte ändrat på min spelstil heller :S vad kan ha hänt? Känns som att jag har en massa oflyt också, men allt kan ju inte bero på det, så har ni upplevt detta fenomen någon gång? Vad kan det bero på? Hur kommer man ur det? :shock:

 

Behöver verkligen många svar!

 

Tack för mig!

 

Du har spelat för kort tid för att vara resutatorinterad. Spela för att det är roligt och för att skaffa dig erfarenhet i detta läge. Alla som spelar poker har upplevt varians och den är kort och gott pokerspelets rövhål (iaf känns det så i stunden) men samtidigt det som får dom sämre spelarna att överskatta sin förmåga och fortsätta.

Ta det lugnt och ha så roligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med dig om följande chepplin: ¤ Bygg sakta upp din bankrulle och ha disciplin! (och om du inte lyckas med detta är du helt enkelt inte bra på poker!)

Självklart att diciplin ökaar chanserna något enormt för att lyckas vara vinnande spelare men det finns mängder av spelare som byggt upp sin rulle genom gambling på högre nivåer än vad rullen klarar av, det gäller då självklart att vara väldigt duktig rent speltekniskt och självklart vara inne i en bra period=) Jag har inte alltid haft MM men det har blivit bättre och bättre de senaste åren och det syns också på rullen. Så håller med dig om att det är viktigt, men att säga att man inte är en bra pokerspelare för man ej har MM och diciplin är fel enligt mitt tycke även om det är jävligt viktiga egenskaper båda två!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med dig om följande chepplin: ¤ Bygg sakta upp din bankrulle och ha disciplin! (och om du inte lyckas med detta är du helt enkelt inte bra på poker!)

Självklart att diciplin ökaar chanserna något enormt för att lyckas vara vinnande spelare men det finns mängder av spelare som byggt upp sin rulle genom gambling på högre nivåer än vad rullen klarar av, det gäller då självklart att vara väldigt duktig rent speltekniskt och självklart vara inne i en bra period=) Jag har inte alltid haft MM men det har blivit bättre och bättre de senaste åren och det syns också på rullen. Så håller med dig om att det är viktigt, men att säga att man inte är en bra pokerspelare för man ej har MM och diciplin är fel enligt mitt tycke även om det är jävligt viktiga egenskaper båda två!

 

Ja okej. Men för mig som amatörspelare har det varit viktigt med MM. Säger inte att man är en dålig pokerspelare för att man gamblar på höga nivåer..absolut inte!

Men som du skriver: "självklart att vara väldigt duktig rent speltekniskt och självklart vara inne i en bra period=)" och det verkar ju inte passa en på vederbörande person. Menar inte att han/hon är dålig utan att han/hon inte har spelat tillräckligt länge för att vara duktig rent speltekniskt

Risken med att gambla på för höga nivåer är ju att risken är att allt försvinner! Fördelen är att du kan, om det vill sig väl, snabbt bygga upp sin rulle på kort tid! Ja man väljer ju själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på föregående råd. Jag har spelat sedan 2004 och har läst en hel del här på forumet, vilket man lär sig mycket på och även läst en handfull böcker. Med tanke på att jag aldrig spelat speciellt mycket så ser jag mig inte som en erfaren spelare.

 

Med detta vill jag ha sagt att man inte "har koll" på poker efter att ha spelat några månader. Ge pokern tid, det behövs!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är kanske inte så bra som du felaktigt trodde efter kommit ITM i några turneringar i början. Se föregående svar...varians varians varians!!!!

Sen är det viktigt att anpassa bankrullen till sina inköp..så att du klarar av variansen!!

 

och angående följande citat:

"Tja! är ganska ny inom pokervärlden, bara lirat dryga månaden. Efter jag läst lite pokerböcker och så, vet ganska bra hur spelet går till nu och allt sånt."

 

Om man bara har spelat poker i några månader så gör du dig själv en enorm otjänst att påstå att du vet ganska bra hur spelet fungerar! Det gör du inte...ingen kan göra det efter 1-2 månaders spel! Sjäv har jag spelat nätpoker i ca 2 år och anser mig fortfarande inget annat än en amatör med grundläggande kunskaper...och man lär sig ständigt nya saker!

Poker är väldigt komplext..inget man får en helhets-bild av efter några månders spel + läste någon bok. Har du koll på pottodds, implicita odds, positionsspel, ROI, outs-uträkning, olika tekniker i turneringar så som "Stop & Go", hur hantera en small stack och bigstack etc.

Som man säger: "Poker tar en timme att lära sig men en livstid att bemästra..."

 

Mitt tips:

¤ Tro inte att du är pokerproffs bara för att du vann lite i början och din bankrulle blinkar grönt!

¤ Sluta spela MTT och inrikta dig på sit & go eller cash-game med låga inköp. och kom ihåg att aldrig sätta sprätt med mer än 10 % av din bankrulle(egentligen inte ens 5 % enligt mig)

¤ Bygg sakta upp din bankrulle och ha disciplin! (och om du inte lyckas med detta är du helt enkelt inte bra på poker!)

¤ Plugga in enkel grundpoker, typ enligt Dan Glimne manual!

 

Hur många turneringar har du själv vunnit under din pokerperiod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare...Kan nästan sträcka mej till 2008 års garv, förutom vår kära vän som ska få party att gå under :D

 

Poker är inte en dans på rosor, antar att du fick nystartsriggen :D Den har vi nog alla haft, mitt råd, byt sajt och hoppas på nästa rigg :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många turneringar har du själv vunnit under din pokerperiod?

 

Osäker om jag ska se detta som en diss!?? hahaha..

 

Men jag kan svara på din fråga ändå. Jag antar att du syftar på MTT?

Jag har inte vunnit en enda MTT, kommit ITM 3 av kanske sammanlagt 15 st, som bäst en 2:a plats. Så om du vill ha sagt att du har vunnit mer tunrneringar mig har du helt rätt!!! Grattis! Spelar dock inte så mycket MTT eftersom jag anser mig inte vara tillräckligt duktig på att vara vinnande på det i längden..helt enkelt en dålig investering för mig.

 

Dock har jag aldrig behövt starta en liknande tråd som du precis har gjort...det säger kanske något???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare...Kan nästan sträcka mej till 2008 års garv, förutom vår kära vän som ska få party att gå under :D

 

Poker är inte en dans på rosor, antar att du fick nystartsriggen :D Den har vi nog alla haft, mitt råd, byt sajt och hoppas på nästa rigg :D

 

Ja synd att dom stängde tråden...skulle vilja veta hur "Mr Fuck Party Poker" skulle gå vidare med sitt lilla projekt. Snacka om Davids kamp mot Goliat!!!!

Det bästa var svaret han gav när någon fråga om han hade loosat mycket: "Loosa o loosa, det är riggat stället så ser det inte som förluster. Inget jag brinner mer för än att ta ner detta företaget. JAG SKA LYCKAS!!!"

 

så jävla skönt!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Tack för alla svar!

 

Nu några månader efteråt har jag börjat förstått vad ni menar, ni har rätt :)

 

Vill även be om ursäkt för mitt tidigare inlägg, den med det ovårdade språket!

Och hoppas att ni ALLA kan glömma det :) Skulle kännas lite bättre då!

 

Och jag hoppas att jag i fortsättningen kan hänga här på forumet med samma konto, och skriva trådar och inlägg, utan att folk ska garva läppen av sig? =)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Nu några månader efteråt har jag börjat förstått vad ni menar, ni har rätt :)

 

Vill även be om ursäkt för mitt tidigare inlägg, den med det ovårdade språket!

Och hoppas att ni ALLA kan glömma det :) Skulle kännas lite bättre då!

 

Och jag hoppas att jag i fortsättningen kan hänga här på forumet med samma konto, och skriva trådar och inlägg, utan att folk ska garva läppen av sig? =)

 

Mvh

 

Moget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Nu några månader efteråt har jag börjat förstått vad ni menar, ni har rätt :)

 

Vill även be om ursäkt för mitt tidigare inlägg, den med det ovårdade språket!

Och hoppas att ni ALLA kan glömma det :) Skulle kännas lite bättre då!

 

Och jag hoppas att jag i fortsättningen kan hänga här på forumet med samma konto, och skriva trådar och inlägg, utan att folk ska garva läppen av sig? =)

 

Mvh

 

Sjukt pinsamt att du ens postar i tråden. Jag uppskattar dock att jag fick ta del av denna härlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Nu några månader efteråt har jag börjat förstått vad ni menar, ni har rätt :)

 

Vill även be om ursäkt för mitt tidigare inlägg, den med det ovårdade språket!

Och hoppas att ni ALLA kan glömma det :) Skulle kännas lite bättre då!

 

Och jag hoppas att jag i fortsättningen kan hänga här på forumet med samma konto, och skriva trådar och inlägg, utan att folk ska garva läppen av sig? =)

 

Mvh

 

Detta är ett forum - öppet för alla. Du kan skriva i princip vad du vill - du kan få i princip vilka svar och påhopp som helst (även personliga). Ge och ta. Kan du inte ta skall du inte ge.

 

Själv är jag en skapligt kontroversiell person på forumen jag skriver på (vilket i skrivandets stund är 8st totalt alla inom olika ämnen). Då får man ta att ibland bli trakasserad som fanken. Och ibland med rätta - men ibland är det bara sick people som ser en chans att göra sig "poppis" på forumen som hoppar på trakasseri-tåget. Medans de sitter vettskrämda när man träffar dem IRL. Har hänt flera gånger än jag kan räkna, men som sagt, IRl är det oftast rätt stora mesar som hoppar på dig bakom ett tangentbord.

 

Så, har du bara tillräckllig pondus kan du ju leva vidare utan att behöva be om förlåtelse för nåt dumt. Sen får du ju inte vara sämre än att du kan ändra åsikt i en del fakta-diskussioner.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett forum - öppet för alla. Du kan skriva i princip vad du vill - du kan få i princip vilka svar och påhopp som helst (även personliga). Ge och ta. Kan du inte ta skall du inte ge.

 

Själv är jag en skapligt kontroversiell person på forumen jag skriver på (vilket i skrivandets stund är 8st totalt alla inom olika ämnen). Då får man ta att ibland bli trakasserad som fanken. Och ibland med rätta - men ibland är det bara sick people som ser en chans att göra sig "poppis" på forumen som hoppar på trakasseri-tåget. Medans de sitter vettskrämda när man träffar dem IRL. Har hänt flera gånger än jag kan räkna, men som sagt, IRl är det oftast rätt stora mesar som hoppar på dig bakom ett tangentbord.

 

Så, har du bara tillräckllig pondus kan du ju leva vidare utan att behöva be om förlåtelse för nåt dumt. Sen får du ju inte vara sämre än att du kan ändra åsikt i en del fakta-diskussioner.

 

/Jonas

 

Härligt att höra att det finns en del vettiga människor kvar där ute :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Nu några månader efteråt har jag börjat förstått vad ni menar, ni har rätt :)

 

Vill även be om ursäkt för mitt tidigare inlägg, den med det ovårdade språket!

Och hoppas att ni ALLA kan glömma det :) Skulle kännas lite bättre då!

 

Och jag hoppas att jag i fortsättningen kan hänga här på forumet med samma konto, och skriva trådar och inlägg, utan att folk ska garva läppen av sig? =)

 

Mvh

 

Du är förlåten kåmpis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...