Gå till innehåll

KJo får problem @ 10/20 SEK


Recommended Posts

Hejsan. Har en hand som gav mig mild huvudvärk då den är jävligt oortodoxt spelad...

 

Info om handen. (-_-) är grinder men har hittills inte visat sig vara någon direkt stjärna. Han har lite "must-win-every-pot" syndrome och verkar försöka pusha omkring på folk. Han, liksom jag öppnar brett, och trebettar med en ganska bred HD. han spelar straightforward av det jag hittills sett.

 

Jag har själv hittills spelat rätt OK(en gång i livet..) så jag bör inte på något vis ses som tiltad.

 

 

***** Hand 620887608 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 mars 2008 22:06:49

Gwen 4 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: fjallis (3329.52)

Plats 2: 3lendil (4305.00)

Plats 3: Gust112 (11029.97)

Plats 4: NisseNasty (1580.60)

Plats 5: (-_-) (6660.81)

NisseNasty lägg LM 10.00

(-_-) lägg SM 20.00

** Giv **

fjallis [N/A, N/A]

3lendil [Ks, Knr]

Gust112 [N/A, N/A]

NisseNasty [N/A, N/A]

(-_-) [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

fjallis Lägg

3lendil Höj till 80.00

Gust112 Lägg

NisseNasty Lägg

(-_-) Höj till 280.00

3lendil Syna 280.00

*** Flop(Board): *** : [5k, Knk, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

(-_-) Passa

3lendil Satsa 400.00

(-_-) All-in 6380.81

 

Okej, det där var man inte direkt beredd på. Wtf...

Vid första anblick på handen så känns juh ett vik rättså givet. Jag menar mina odds för o hitta denna syn är juh minst sagt kassa.

Men vad gör han detta spelet med då, tror jag? Eftersom han spelar straightforward borde han inte spela JJ på detta viset. Han spelar med ännu högre sannolikhet inte en 5a på detta viset. Han KAN spela fyrtal på detta viset då flertalet spelare tar "speciella" linjer när de hittar juh fyrtal har jag märkt. AJ måste han juh Cb'a med här. QQ-AA vill han nog försöka få in degen med redan på flop då fd ligger ute, samt att jag är en callingstation. Så vad fan checkraisar han mig med här? Ett A-högt klöverdrag? Och framförallt, vad totalöverbettar han med här?

 

Handen gav mig iaf huvudvärk. Så frågan är; kan man hitta syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan. Har en hand som gav mig mild huvudvärk då den är jävligt oortodoxt spelad...

 

Info om handen. (-_-) är grinder men har hittills inte visat sig vara någon direkt stjärna. Han har lite "must-win-every-pot" syndrome och verkar försöka pusha omkring på folk. Han, liksom jag öppnar brett, och trebettar med en ganska bred HD. han spelar straightforward av det jag hittills sett.

 

Jag har själv hittills spelat rätt OK(en gång i livet..) så jag bör inte på något vis ses som tiltad.

 

 

***** Hand 620887608 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 mars 2008 22:06:49

Gwen 4 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: fjallis (3329.52)

Plats 2: 3lendil (4305.00)

Plats 3: Gust112 (11029.97)

Plats 4: NisseNasty (1580.60)

Plats 5: (-_-) (6660.81)

NisseNasty lägg LM 10.00

(-_-) lägg SM 20.00

** Giv **

fjallis [N/A, N/A]

3lendil [Ks, Knr]

Gust112 [N/A, N/A]

NisseNasty [N/A, N/A]

(-_-) [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

fjallis Lägg

3lendil Höj till 80.00

Gust112 Lägg

NisseNasty Lägg

(-_-) Höj till 280.00

3lendil Syna 280.00

*** Flop(Board): *** : [5k, Knk, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

(-_-) Passa

3lendil Satsa 400.00

(-_-) All-in 6380.81

 

Okej, det där var man inte direkt beredd på. Wtf...

Vid första anblick på handen så känns juh ett vik rättså givet. Jag menar mina odds för o hitta denna syn är juh minst sagt kassa.

Men vad gör han detta spelet med då, tror jag? Eftersom han spelar straightforward borde han inte spela JJ på detta viset. Han spelar med ännu högre sannolikhet inte en 5a på detta viset. Han KAN spela fyrtal på detta viset då flertalet spelare tar "speciella" linjer när de hittar juh fyrtal har jag märkt. AJ måste han juh Cb'a med här. QQ-AA vill han nog försöka få in degen med redan på flop då fd ligger ute, samt att jag är en callingstation. Så vad fan checkraisar han mig med här? Ett A-högt klöverdrag? Och framförallt, vad totalöverbettar han med här?

 

Handen gav mig iaf huvudvärk. Så frågan är; kan man hitta syn?

 

Tyvärr hur mycket man än försöker kan man inte hitta syn här med 200bb imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen gav mig iaf huvudvärk. Så frågan är; kan man hitta syn?

 

Först och främst är KJo inte en hand man synar omslag preflop med. Inte jag i alla fall, främst för den är så tokdominerad av många händer. Det är en typisk hand som sätter en i trubbel.

 

Som du säger får du inte särskilt goda odds, men spelet är minst sagt märkligt. Trots detta finns det inte en chans man kan hitta syn, enligt mig därför att det helt enkelt inte är värt det. OM du har rätt, så har killen åtminstone ett drag eller överkort och även då har du stor chans att förlora potten. Om du har fel har du i princip 0 outs. Som sagt hade jag bara gett upp potten och inte ansett det vara värt det. Men antar du gjorde en bra syn eftersom du lägger upp handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rubriken talar för sig själv

 

Jag håller helt med dig. Jag sa nått om att "helt plötligt spelar jag OK". Genom att helt förkasta detta hastiga spel så synar jag med KJo. Men nu sitter jag i knipa ivf som helst. Har du någon kommentar på dylika problem?

Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog checkat bakom i 9 fall av 10 på flopen. Jag kan inte riktigt se vad du får värde av genom betet på flopen. Det skulle vara färgdraget men det vägs nog upp av att färgdraget kan höja dig och sätta dig i en knivig situation. Jag skulle checka och hålla poten nere och spel poker på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Stor risk att om FI verkligen har ett färgdrag så har han två överkort, troligen A-Q i klöver. 55% för han och 45% för dig. Han kan också sitta med A-J och då är det 86% för han och 14% för dig. Har han överpar är det lite bättre matte om han inte har KK. Komplett bluff tror jag inte på. Släng så fort du kan på den här handen; en syn är omöjlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag hade satt honom på en hand som AKos eller AQc , AKc men han kan givetvis även ha en AA/KK som han försöker leka allan med. Eftersom att även om du synar och han har AQc eller AKc så är du i underläge och han drar ut oftare än du räddas. Vilket gör synen helt ovärd.

 

GL

 

mvh kovalov

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog checkat bakom i 9 fall av 10 på flopen. Jag kan inte riktigt se vad du får värde av genom betet på flopen. Det skulle vara färgdraget men det vägs nog upp av att färgdraget kan höja dig och sätta dig i en knivig situation. Jag skulle checka och hålla poten nere och spel poker på turn.

 

Dingding!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...