Gå till innehåll

Det bästa/roligast med poker?


retorik

Recommended Posts

Tycker Kontextus taktik är lysande, dvs skriva en massa dynga som ingen begriper vilket gör att nästan alla tappar fokus från huvudämnet - därefter snor man pengarna av dom..

 

Svaret på huvudfrågan blir ganska givet, som "att vinna pengar", men tycker jag kan ta på mig ansvaret att skriva att man faktiskt kan skratta gott även åt en förlust. Blir man grundlurad/total utspelad så är det bara att skratta, ta förlusten, byta bord, och spela vidare. Det kan faktiskt vara riktigt kul att förlora någon enstaka gång om man tar det på rätt sätt, och alla förluster är en erfarenhet rikare i jakten på det felfria spelet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret på huvudfrågan blir ganska givet, som "att vinna pengar", men tycker jag kan ta på mig ansvaret att skriva att man faktiskt kan skratta gott även åt en förlust. Blir man grundlurad/total utspelad så är det bara att skratta, ta förlusten, byta bord, och spela vidare. Det kan faktiskt vara riktigt kul att förlora någon enstaka gång om man tar det på rätt sätt, och alla förluster är en erfarenhet rikare i jakten på det felfria spelet..

Jag har svårt att skratta när jag förlorar. Det ska vara om man går riktigt bra och en shortstack går all in med K8s mot dina KK och rivrar in en stege.

I övrigt håller jag med dem som föredrar att vinna x antal kronor på en turnering som man kan vinna på halva tiden på CG.

Jag tror det är pulshöjningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det mitt inlägg du inte förstår? Jag hämtade inspiration från bossbaver (titta efter riktigt riktigt noga) :P

 

Jo förstod de när jag läste hans inlägg och såg signaturen, men inte så konstigt att man inte fattar ett jota när du citerar hans inlägg och sen skriver ett inlägg som inte har någonting alls att göra med topic!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo förstod de när jag läste hans inlägg och såg signaturen, men inte så konstigt att man inte fattar ett jota när du citerar hans inlägg och sen skriver ett inlägg som inte har någonting alls att göra med topic!

Jag skrev det direkt efter hans inlägg men några andra hann spara (publicera) sina före mig vilket innebar att det blev för stort utrymme mellan hans och mitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det göttigaste är ju att spela finalbord efter en riktigt tung jävla söndagsgrindstuga.. är väl för att det händer så jävla sällan iofs.. :roll:

Om jag når finalbordet efter mycket om och men så känner jag mig sällan road utan snarare stressad av situationen och av möjligheterna att vinna eller gå miste om mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Allra bäst är att spela live i Las Vegas.

 

Näst bäst är att komma upp tidigt en lördag- eller söndagmorgon. Ungarna sover. Borden fulla med stolliga amerikanska fyllon som ska spela Allan och visa en svensk hur en slipsten ska dras. Och så får man sitta i fred och spela skjortan av dom i ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...