Gå till innehåll

Texas Calculatem


chepplin

Recommended Posts

  • 8 months later...

Skaffade programmet för länge sedan och jag har inte använt det på länge. Men nu såg jag att det finns stöd för SvS så jag uppgraderade och testar lite på SvS nu, det fungerar och är stabilt.

 

Rankar händer, räknar outs och ger odds och kommer med råd.

 

http://www.calculatem.com/supported-poker-rooms.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

har visserligen fått programmet först idag, så jag kan ha missat en del i programvaran. Hursomhelst: mitt första intryck är att detta är ett riktigt skitprogram.

 

Hittar inga pottodds, utan det finns en måttståck som säger åt dig vad du ska göra.

Preflop verkar den okej, med sina fem nivåer inom vilka det också finns varierande styrka.

När du ska fatta ditt beslut preflop får du oddsen utskrivna för bästa hand på floppen, och du kan även kolla vad dina vinstodds är för river.

Under handen kan du självklart kolla oddsen för att du leder, vilket verkar vara ren dynga imo;

oddsen för att jag leder med AT på A323 efter att ha betat flopp och kommit headsup ska tydligen vara 13:1

 

 

Sen visar det jävla programmet antal outs -NÄR JAG REDAN KOMMIT TILL RIVER och inte en sekund senare.

 

 

 

på deras FAQ sida läser jag följande:

 

 

 

# Many people think that Texas Calculatem™ calculates the poker odds by randomly dealing the outcome many times, and averaging out the results (i.e. the Monte Carlo method). This is partially true, but it is not nearly enough in the game of poker: a Texas Hold Em player who has stayed in while others have folded no longer can be considered to have any old random hand. For this reason Texas Calculatem™ uses a proprietary predictive algorithm to give weight to your opponents' poker hands, and determines the probability that you will have the best hand at the River using that algorithm. Advice is given based on this probability, and adjusted according to your position in relation to the dealer button.

 

 

det känns rent spontant som att detta program får dig att spela som en A.I. i nåt gameboy-pokerspel. -Dvs riktigt illa!

 

 

själv hade jag tänkt att man skulle få se de exakta oddsen du får från potten snabbt så man kunde lägga mer tid på beslutsfattande.

med detta program blir jag bara förvirrad av deras skitalgoritmer.

 

har svårt att se hur detta program skulle kunna utveckla någon till en bättre spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...