Gå till innehåll

Undviker du spelare PF-spelare?


trexter

Vad gör du om det sitter en PF:are vid 6-maxbordet du precis ska slå dig ner vid?  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gör du om det sitter en PF:are vid 6-maxbordet du precis ska slå dig ner vid?

    • Spelar nästan aldrig sådana bord.
      3
    • Jag undviker allt som oftast.
      9
    • Jag bryr mig inte direkt. Det är likgiltigt för mig.
      24
    • Blir lockad av att få spela mot någon man vet vem det "är".
      4
    • Kuuuul! Kanske kan jag vinna stort och sedan få skriva något störigt i hans dagbok också!?
      8


Recommended Posts

Visst, alla sägs drivas av vinstintresse, men samtidigt kan det vara väldigt lockande att spela mot någon som man vet är duktig. Eller kanske att spela mot någon vars dagbok man läst, och därför har lite extra kunskap om hur denne spelar.

 

Låt oss säga att du ser en PF-spelare du inte vet mycket om, mer än att han just figurerar på PF och därmed troligtvis är lite bättre än snittet - hur agerar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir hemskt lockad av att spela de jag själv vet något om.

Det ger spelet en annan personligare dimension. Ett litet vendetta-drama.

 

För det mesta är det negativt för EV:et men ändå gör jag det. Och ändå är jag en vinnande spelare som är inriktad på att vinna. Det finns säkert många fler som fungerar likadant. Frågan är hur många....Kan vara kul att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar man på SvS så finns det ju jävligt gott om PFare med dagböcker, men det finns aldrig en anledning med minsta EV+ att sätta sig bredvid någon av dem.

Det är helt enkelt så jävla mkt fisk att man gott och väl kan få fyra helt färska firrar vid fyra olika bord.

Vissa tidpunkter kan det ju dock vara lite mer "grinders" även på SvS och då får man väl vara nöjd med att ha en, kanske två st man känner igen sen tidigare.

 

Men på det viset är ju SvS jävligt unikt.

Håller med om att det blir en väldigt speciell spelsituation och det mer djupa analyser vilket verkligen är intrigerande och spännande, men det lockar mig inte mer än att maximera värdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...