protte Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 Hej Sitter och funderar lite på ett problem som dycker upp allt oftast och säkert ni känner igen. Det är tex som häromdagen när jag höjer upp med en premiumhand typ qq-aa kraftig(så kraftigt att det är uppenbart) Får syn av en Fi regular som jag vet spelar både triss och drag så här. Flopp tre låga kort typ 5-6-10 med 2 kort i klöver jag pottar han 3 bettar in i mig.NU är frågan vad är mest ev+ att göra här om man vet(som jag gör mot denna Fi som för övrigt är en duktig aggro reg)Nu spelar jag med 200bb som iofs påverkar mitt val här.Men vad kan vara mest Ev+ här ? att ställa ? ,Synar jag kommer en kraftig bet på turn som gör mig commitet nästan.Med Ev+ menar jag att man kan ju aldrig veta om han träffat lr har drag(oftast är det väl mest logiskt han har drag så ? vad gör jag. Känns ju alltid lite risky gambla med 200bb med "endast" ett överpar. Hur gör ni om ni har tells o vet fi spelar likadant oavsett drag lr set. Citera
Sideshow Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 Standard är la att dega på turn om inte draget sitter. Citera
Gustaf112 Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 HejSitter och funderar lite på ett problem som dycker upp allt oftast och säkert ni känner igen. Det är tex som häromdagen när jag höjer upp med en premiumhand typ qq-aa kraftig(så kraftigt att det är uppenbart) Får syn av en Fi regular som jag vet spelar både triss och drag så här. Flopp tre låga kort typ 5-6-10 med 2 kort i klöver jag pottar han 3 bettar in i mig.NU är frågan vad är mest ev+ att göra här om man vet(som jag gör mot denna Fi som för övrigt är en duktig aggro reg)Nu spelar jag med 200bb som iofs påverkar mitt val här.Men vad kan vara mest Ev+ här ? att ställa ? ,Synar jag kommer en kraftig bet på turn som gör mig commitet nästan.Med Ev+ menar jag att man kan ju aldrig veta om han träffat lr har drag(oftast är det väl mest logiskt han har drag så ? vad gör jag. Känns ju alltid lite risky gambla med 200bb med "endast" ett överpar. Hur gör ni om ni har tells o vet fi spelar likadant oavsett drag lr set. Intressant diskussion. Kan något proffs vara vänlig och kommentera??? Citera
strater Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 Till att börja med bredda din range så att han inte "vet" att du har QQ-AA Citera
protte Postad 29 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 29 Februari , 2008 strater jo sant.kanske var lite dumt formulerat oxå men han visste jag var stark . Tack för inputen hade tankar på det där med turn med. Citera
animalplanet Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Jag varierar mig med att trycka till på floppen eller gå för cr allin på turn. (om man nu vet att han kommer betta turn) En duktig regular har bredare händer än set eller drag där. edit: min enter knapp är död pga kaffe incident. Citera
sturedenstore Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Jag varierar mig med att trycka till på floppen eller gå för cr allin på turn. (om man nu vet att han kommer betta turn) En duktig regular har bredare händer än set eller drag där. edit: min enter knapp är död pga kaffe incident. Sounds good to me Citera
Recommended Posts