Gå till innehåll

KK tidigt på enfärgad flop


Rette

Recommended Posts

Vad gör vi här?

 

Game #5608216833: £1500 Guaranteed (ID6595398) £20+£2 - Hold'em NL (10/20) - 2008/02/29 - 20:41:49 (CET)

Table "6595398 - 3" Seat 5 is the button.

Seat 1: Shen0802 (1950 in chips)

Seat 2: Beanie33 (1870 in chips)

Seat 3: Crumb57 (3070 in chips)

Seat 4: And221158 (2990 in chips)

Seat 5: Dests sits out

Seat 6: Lionpoker (1510 in chips)

Seat 7: Kyprospap (1960 in chips)

Seat 8: tamin (2490 in chips)

Seat 9: Fred (2050 in chips)

Lionpoker: posts small blind 10

Kyprospap: posts big blind 20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Fred King of ClubsKing of Diamonds

tamin: folds

Fred: raises to 60

Shen0802: folds

Shen0802 sits out

Beanie33: folds

Crumb57: folds

And221158: folds

Dests: folds

Lionpoker: calls 50

Dests sits back

Shen0802 sits back

Kyprospap: calls 40

----- FLOP ----- 7 of Clubs2 of Clubs9 of Clubs

Lionpoker: checks

Kyprospap: checks

Fred: bets 160

Lionpoker: calls 160

Kyprospap: folds

----- TURN ----- 7 of Clubs2 of Clubs 9 of Clubs10 of Hearts

Lionpoker: checks

Fred: bets 480

Lionpoker: raises to 980

Fred: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lisa:

Tror du Fi höjer nu med nötflushen alltså? Eftersom du inte synar/höjer. Höjer FI för att få in mer pengar med sin nöt? knappast.. då är det bättre att låta dig gå allin på river. Det är snarare för att du ska lägga.

Chansen som jag ser att FI foldar efter en allin, är större än att vi drar dött.

Iofs vet man ju aldrig, alltid nån tomte som spelar så är det den enda turneringen man har fått 'tillåtelse' eller har tid att spela för dagen, så kan man väl folda ibland. Men då är det bättre att hålla nere potten från flopp, och syna ner minibettarna.(antar att vi antar att FI är en fisk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lisa:

Tror du Fi höjer nu med nötflushen alltså? Eftersom du inte synar/höjer. Höjer FI för att få in mer pengar med sin nöt? knappast.. då är det bättre att låta dig gå allin på river. Det är snarare för att du ska lägga.

Chansen som jag ser att FI foldar efter en allin, är större än att vi drar dött.

Iofs vet man ju aldrig, alltid nån tomte som spelar så är det den enda turneringen man har fått 'tillåtelse' eller har tid att spela för dagen, så kan man väl folda ibland. Men då är det bättre att hålla nere potten från flopp, och syna ner minibettarna.(antar att vi antar att FI är en fisk)

 

FI kanske höjer för att han sitter på flushen men en väldigt låg sådan så han är rädd för ett 4de klöver.

Som sagt det finns ju alltid tomtar i alla turneringar så kan kan ju sitta på bara ett toppar men det tror jag iof inte att han har...

Jag tror att du är i underläge men jag hade ändå synat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betar flop och är beredd att stoppa in allt. Checkar bakom på turn för att vi ändå aldrig får in som favorit och han kommer inte syna ner med TP på en sån bräda. Vi är ju heller knappast rädda för en klöver då vi har Kc. Jag synar bet på nästan alla rivers eller bettar om vi får check.

 

Som spelat så trycker jag och hatar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betar flop och är beredd att stoppa in allt. Checkar bakom på turn för att vi ändå aldrig får in som favorit och han kommer inte syna ner med TP på en sån bräda. Vi är ju heller knappast rädda för en klöver då vi har Kc. Jag synar bet på nästan alla rivers eller bettar om vi får check.

 

Förutom att överskatta folk på låga nivåer och tro att dom inte synar ner med tp där så ser det bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...