Rette Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 Vad gör vi här? Game #5608216833: £1500 Guaranteed (ID6595398) £20+£2 - Hold'em NL (10/20) - 2008/02/29 - 20:41:49 (CET) Table "6595398 - 3" Seat 5 is the button. Seat 1: Shen0802 (1950 in chips) Seat 2: Beanie33 (1870 in chips) Seat 3: Crumb57 (3070 in chips) Seat 4: And221158 (2990 in chips) Seat 5: Dests sits out Seat 6: Lionpoker (1510 in chips) Seat 7: Kyprospap (1960 in chips) Seat 8: tamin (2490 in chips) Seat 9: Fred (2050 in chips) Lionpoker: posts small blind 10 Kyprospap: posts big blind 20 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Fred tamin: folds Fred: raises to 60 Shen0802: folds Shen0802 sits out Beanie33: folds Crumb57: folds And221158: folds Dests: folds Lionpoker: calls 50 Dests sits back Shen0802 sits back Kyprospap: calls 40 ----- FLOP ----- Lionpoker: checks Kyprospap: checks Fred: bets 160 Lionpoker: calls 160 Kyprospap: folds ----- TURN ----- 9 of Clubs10 of Hearts Lionpoker: checks Fred: bets 480 Lionpoker: raises to 980 Fred: ? Citera
Joeduck Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 Jag degar här, visst vi leder kanske inte. men orka spela vidare som shortis. Behöver inte räkna. Leder du inte, har du troligen drag till en vinnande hand. Citera
Lisa87 Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 Jag foldar nog. Hade dock checkat bakom på turn för att hålla nere potten. Citera
Rette Postad 29 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 29 Februari , 2008 Jag foldar nog.Hade dock checkat bakom på turn för att hålla nere potten. Är det verkligen så klokt att ge frikort här, mycket drag ute..., hur tänker du? Citera
Joeduck Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 Lisa: Tror du Fi höjer nu med nötflushen alltså? Eftersom du inte synar/höjer. Höjer FI för att få in mer pengar med sin nöt? knappast.. då är det bättre att låta dig gå allin på river. Det är snarare för att du ska lägga. Chansen som jag ser att FI foldar efter en allin, är större än att vi drar dött. Iofs vet man ju aldrig, alltid nån tomte som spelar så är det den enda turneringen man har fått 'tillåtelse' eller har tid att spela för dagen, så kan man väl folda ibland. Men då är det bättre att hålla nere potten från flopp, och syna ner minibettarna.(antar att vi antar att FI är en fisk) Citera
lundemo Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Lisa:Tror du Fi höjer nu med nötflushen alltså? Eftersom du inte synar/höjer. Höjer FI för att få in mer pengar med sin nöt? knappast.. då är det bättre att låta dig gå allin på river. Det är snarare för att du ska lägga. Chansen som jag ser att FI foldar efter en allin, är större än att vi drar dött. Iofs vet man ju aldrig, alltid nån tomte som spelar så är det den enda turneringen man har fått 'tillåtelse' eller har tid att spela för dagen, så kan man väl folda ibland. Men då är det bättre att hålla nere potten från flopp, och syna ner minibettarna.(antar att vi antar att FI är en fisk) FI kanske höjer för att han sitter på flushen men en väldigt låg sådan så han är rädd för ett 4de klöver. Som sagt det finns ju alltid tomtar i alla turneringar så kan kan ju sitta på bara ett toppar men det tror jag iof inte att han har... Jag tror att du är i underläge men jag hade ändå synat.. Citera
Thorn- Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Betar flop och är beredd att stoppa in allt. Checkar bakom på turn för att vi ändå aldrig får in som favorit och han kommer inte syna ner med TP på en sån bräda. Vi är ju heller knappast rädda för en klöver då vi har Kc. Jag synar bet på nästan alla rivers eller bettar om vi får check. Som spelat så trycker jag och hatar poker. Citera
Lisa87 Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Checkar bakom på turn för att vi ändå aldrig får in som favorit och han kommer inte syna ner med TP på en sån bräda. Vi är ju heller knappast rädda för en klöver då vi har Kc. Ungefär så jag tänker också Citera
Rebonius Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Betar flop och är beredd att stoppa in allt. Checkar bakom på turn för att vi ändå aldrig får in som favorit och han kommer inte syna ner med TP på en sån bräda. Vi är ju heller knappast rädda för en klöver då vi har Kc. Jag synar bet på nästan alla rivers eller bettar om vi får check. Förutom att överskatta folk på låga nivåer och tro att dom inte synar ner med tp där så ser det bra ut. Citera
Recommended Posts