Mikael__F Postad 13 Mars , 2008 Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Wow, du måste vara sjukt uthållig alltså, som orkar spela så mycket poker varje dag. En sak som slog mig, vilket säkert någon annan har påpekat (men jag har missat det isf ), är hur sjukt mycket rake du kommer ha betalat när du spelat dina 4000 SnGs. 4000 st $50+$5 SnGs betyder ju $20 000 i betalad rake. Med tanke på att du får tillbaka 15% kommer du i slutändan ha betalat $17 000 (104 040 kr med nuvarande valutakurs), vilket är sjukt mycket pengar. Vad har du för tankar om detta? Varför inte spela på ett "billigare" nätverk? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 The Ricky Gervais show! Finns att tanka på piratebay. Deras podcast blev den mest lyssnade i världen tror jag - dom kom med i guinness rekord bok. Dom har jag haft i bakgrunden många timmar medan jag lirat! Lycka till med poker också - verkar ju gå bra! Tack, håller på och tankar hem en massiv torrent med Ricky Gervais nu. Ska lyssna på det när jag grindar inatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Wow, du måste vara sjukt uthållig alltså, som orkar spela så mycket poker varje dag. En sak som slog mig, vilket säkert någon annan har påpekat (men jag har missat det isf ), är hur sjukt mycket rake du kommer ha betalat när du spelat dina 4000 SnGs. 4000 st $50+$5 SnGs betyder ju $20 000 i betalad rake. Med tanke på att du får tillbaka 15% kommer du i slutändan ha betalat $17 000 (104 040 kr med nuvarande valutakurs), vilket är sjukt mycket pengar. Vad har du för tankar om detta? Varför inte spela på ett "billigare" nätverk? Det finns tre siter som har tillräckligt med trafik på $50+, Stars, FTP och Party. Party har lättast motstånd, tillräckligt mycket lättare för att göra det värt. Dessutom blir pokerforum.nu rika som troll eftersom jag är reggad genom deras Party-affil. Att raken är åt helvete på SNG överlag är en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 14 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 Hurra! Nu har jag ridit ur en dowswing på 41 inköp 1843 spelade: +$5157 PP: 135 485 På söndag ska jag spela Clash of the Titans som är en $1000 headsup för den som vinner veckans leaderboard. Spelas mot den som vann förra veckans match. I princip betyder dom här ~$2000 equity extra i rakeback eftersom jag räknar med att ta hem leaderboarden varje vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 14 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 Snart halvvägs. 1928 spelade: +$5742 PP: 140 960 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bodybuilder120 Postad 14 Mars , 2008 Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 2:a halvan e den roliga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dafgaard Postad 14 Mars , 2008 Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 Imponerande volym. Bra jobbat. Hur är 55orna jämfört med 22 och 33orna? Mkt mer regulars? Bättre regulars? Hur många PP behöver man för att nå 22-leveln? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 15 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Jag skulle säga att skillnaden mellan 55 och 33 är att det är fler regulars på 55:orna. Sena kvällar kan det vara 5-6 stycken vid bordet. Nästan alla regulars är usla men ändå (antar jag) vinnande spelare så man vill inte ha dom vid bordet. För deuces ska du ha 20 000 baspoäng per kvartal. Du kan kolla hur många du har i cashiern. ---- Nu blir det många timmars grind! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Morgyleus Postad 15 Mars , 2008 Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 GL då Pampas-Boo-i! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 15 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Tnx Åland! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 15 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kausti Postad 15 Mars , 2008 Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Fy fan. 4000 på en månad? Sjukt ju. GL iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 15 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 2037 spelade: +$5425 PP: 148 565 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
prookelito Postad 15 Mars , 2008 Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Hur många timmar om dagen spelar du ungefär? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 15 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Hur många timmar om dagen spelar du ungefär? Runt 8-10. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CopShootCop Postad 15 Mars , 2008 Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Jag är helt fascinerad, själv håller jag på att lira in en bonus som kräver 500 SnG på min nivå. Det tycker jag känns mycket. Jobba på! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 15 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 179 spelade idag, gott om fisk och inga bra multitablare alls. Trots det inte mer än lillplus. 2107 spelade: +$5875 PP: 153 815 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 16 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2008 Ikväll ska jag spela: WSOP Supernova Qualifier med 9 paked added Sunday Million Clash of the Titans Och den dagliga grinden förstås, men först ut i friska luften en stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rUbb Postad 16 Mars , 2008 Rapport Share Postad 16 Mars , 2008 är du aldrig bakfull? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 16 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2008 är du aldrig bakfull? Jo, men jag är inte ute och hästakrökar när jag har såna här projekt för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 16 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2008 68 hittills idag... 2175 spelade: +$6267 PP: 158 885 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ackeman Postad 16 Mars , 2008 Rapport Share Postad 16 Mars , 2008 Sjukt projekt, tröttnar du inte på att spela SNG? Vad gäller podcasts kan jag rekommendera: 1) SR Public Service (de senaste 5-10 avsnitten har i och för sig varit riktigt dåliga, ta hem deras "krönikor" vilket är deras bästa urval från säsongen) 2) P3 dokumentär (vissa är riktigt intressanta, t.ex. om fängelset i bolivia) 3) Sen lyssnar jag själv en del på Studio ett, men det är nog lite nördigt Lycka till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henke-Jo Postad 16 Mars , 2008 Rapport Share Postad 16 Mars , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 16 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2008 Henke-Jo, i april. Jag brukar vanligtvis spela $100 men den här månaden är det stenhård diciplin som gäller. ackeman, stort tack för tipsen. P3 dokumentär är toppen, har inte tänkt på att dom finns i onlinearkivet. Jag brukar lyssna på P3 soul och Deluxe via nätet. Härom natten kollade jag genom Vad är en människa?. Intressant, mysigt och funkar bra till pokern eftersom det räcker att man lyssnar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 16 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2008 Sjukt projekt, tröttnar du inte på att spela SNG?l Nej för SNG är den roligaste formen av poker . Jag vet att dom grova pengarna finns i cashgame men jag har alltid tycket det är rätt trist. Kanske man borde slå sig in på headsup, det har jag aldrig testat seriöst. rUbb får coacha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts