Gå till innehåll

Börja spela heltid?


Kylig

Recommended Posts

Jag tycker det är lite väl mycket fokusering på pengar och lön. Det finns andra faktorer man bör ta med i ett val som detta.

 

Hittar man ett jobb som är utmanade samt utvecklar dig, så är det minst lika mycket värt som lönen du får. Tillsammans med det får man en trygghet i sin ekonomi som inte finns i pokern.

 

Sedan behöver det inte allting vara svart eller vitt, som det ofta är i diskussionen kring heltidsproffs i poker. Det kanske finns möjlighet att jobba deltid, eller man kan ta tjästledigt. För studenter är det nog lättare att hitta ett mellanting, med studier på halvfart eller studieuppehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget emot folk som försörjer sig på poker ( det är väldigt, väldigt få som lyckas med detta i det långa loppet ) men det är ganska hemskt om man ser ner på vanliga "knegare". Kan förstås vara att man är ung och omogen...

 

!

 

 

Förmodligen! Den dag du mognar en aning kommer du förstå, att det är pga. de ( som du säger ) underbetalda loosers som gör att du kan spela poker på heltid. Nej, jag menar inte att många spelar bort sina pengar till heltidsspelarna, utan att alla drar sitt strå till stacken i detta samhälle. Det är därför du kan leva som du gör idag.

 

Sen ska man vara jävligt tacksam idag att vissa väljer yrken som är underbetalda, men jävligt beroende av alla i vårt samhälle!

 

Get the point!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar nu poker på heltid och det fungerar bra. Fördelen för mig är att jag är 30 år nu och har knegat över tio år innan jag sa upp mig så jag vet hur arbetslivet är. Det gör att man blir mer jordnära och vet hur det ev kommer bli sen då om det blir pokerförbud på nätet eller om alla fiskar försvinner och man tvingas återgå till att skrapa rutorna tjugo över fem fortfarande lite halvbakis på måndagmorgon med matlådan redo på passagerarsätet. Risken är att man spårar iväg om man inte upplevt det "vanliga" livet och inte kan hantera det senare i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen ska man vara jävligt tacksam idag att vissa väljer yrken som är underbetalda, men jävligt beroende av alla i vårt samhälle!

 

Get the point!?

 

Ja, hur kul skulle det vara om man varit med om en trafikolycka, och se ett gäng finniga nät-grinders stå och vänta på en när man kommer in på akuten.

 

Nä allvarligt. Det är fanimej skamligt att vissa yrken, exemplevis inom sjukvården, har den lön de har. Jag kan inte betona tillräckligt hur mycket cred dessa personer ska ha. Och här har vi ännu ett exempel på att det finns mer än bara lön som gör att vissa "löneslavar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar nu poker på heltid och det fungerar bra. Fördelen för mig är att jag är 30 år nu och har knegat över tio år innan jag sa upp mig så jag vet hur arbetslivet är. Det gör att man blir mer jordnära och vet hur det ev kommer bli sen då om det blir pokerförbud på nätet eller om alla fiskar försvinner och man tvingas återgå till att skrapa rutorna tjugo över fem fortfarande lite halvbakis på måndagmorgon med matlådan redo på passagerarsätet. Risken är att man spårar iväg om man inte upplevt det "vanliga" livet och inte kan hantera det senare i livet.

 

Jävligt vettigt inlägg, poängen med att hålla sig nere på jorden och veta vad man kan vänta sig av ett vanligt arbetsliv är nog väldigt viktig om man inte spelar så pass highstakes att man aldrig kommer behöva bry sig om att jobba igen.

 

Skulle också kunna försörja mig på heltid genom pokern, gör det vissa månader men de flesta månader jobbar jag 1-2 dagar/kvällar på mitt gamla konsum. Dels för att behålla den ekonomiska säkerheten men främst för att hålla kontakten med arbetslivet och för att inte rusa iväg och tappa fattningen för ett "normalt" liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...