Gå till innehåll

Allt om Wrestling!


Krissan

Recommended Posts

Tar mig friheten att skapa en Allt om-tråd, gällande en av de finaste formerna av underhållning som finns att tillgå - wrestling. QoS, eller valfri moderator, får straffa mig för det om de vill, men jag kör på ändå.

 

Är det någon här som uppskattar denna konstform? Kollade på det för en herrans massa år sedan, när The Undertaker dominerade. Sen när det var dags för tentaångesten så råkade jag spana in det, och måste säga att jag varit fast sen dess. Undertaker, den gamle rackaren, är ju fortfarande dominant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar mig friheten att skapa en Allt om-tråd, gällande en av de finaste formerna av underhållning som finns att tillgå - wrestling. QoS, eller valfri moderator, får straffa mig för det om de vill, men jag kör på ändå.

 

Det enda jag vill straffa dig för är det fetmarkerade påståendet ;)

 

 

Skämt åsido, jag var, liksom du ett stort fan av The undertaker när jag var mindre. Nu skulle jag inte kolla på wrestling om jag så fick betalt.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm, tänk på de forna giganterna. Coco The Bird, Ric Flair, Hulk "I'm gonna destroy you, Brotha" Hogan och många, många fler...

 

Nuförtiden blir det mest ett "meeh" när man råkar flippa förbi wrestlingen på ZTV om kvällarna...

 

/TF - livet var lättare när man ung & dum...

 

Bah, du har ju många gamla godingar som fortfarande är aktiva.

 

Srt. Slaughter gick en match alldeles nyss, Undertaker har kontakt i ett eller ett par år till, och Hogan brukar dyka upp när det luktar Wrestlemania. Sen att det finns helt sjuka snubbar som Rey Mysterio och Paul London gör ju inte saken sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wrestling är en grym underhållning. Eller åtminstone var för mig. Nu har det tappat all sin charm (Iaf WWF/E). Inga sköna gimmickar, och inga "lik"(som legenden hoa hoa hade sagt). Nu känns det som att varje vecka är som en mini-gala, med toppgubbar mot varandra hela tiden och det blir en jävla massa upprepningar, tycker jag. Nej, helt klart är det var mycket bättre för en 10-12 år sen. 5 storgalor per år. Med lite lösare fighter mellan dem, men med desto fler sköna upplägg och allt som hör till.

 

Vilken jävla tur att jag har en jävla massa band från den tiden att flukta på när jag känner för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första inlägget här på forumet!

 

Wrestling är ju den främsta underhållningen i mitt tycke. Tar wrestling framför film,spel,musik och annan underhållning. Speciellt live är det grymt.

Ni som bor i Göteborg eller i krokarna kan ju bege er till Trädgårn i Göteborg den 11 mars när GBG Wrestling håller sin andra lite större show i götet.

Förresten är det samma Krissan som från hubben?(bäskas)

 

Ha´t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte om Wrestling när jag var typ 11-12 år gammal? Nu förstår jag verkligen inte nöjet med att se folk låtsas slå varandra, det ser ju bara löjligt ut helt enkelt. När de står stilla i 10 sekunder innan de får ett slag i huvudet och försöker inte ens skydda sig, sånt är ju bara skrattretande.

 

Jag tycker inte ens att det klassas som underhållning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första inlägget här på forumet!

 

Wrestling är ju den främsta underhållningen i mitt tycke. Tar wrestling framför film,spel,musik och annan underhållning. Speciellt live är det grymt.

Ni som bor i Göteborg eller i krokarna kan ju bege er till Trädgårn i Göteborg den 11 mars när GBG Wrestling håller sin andra lite större show i götet.

Förresten är det samma Krissan som från hubben?(bäskas)

 

Ha´t

 

 

Självklart ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en dokumentär för några år sedan om en Kanadensare som blev riktigt j-ligt illa behandlad av sin promotor.

Tror han var mästare-och skulle "wrestlas" på hemmaplan.Överenskommet var att han skulle få vinna,vilket visade sig bara vara lur.Motståndaren och promotorn hade i sin tur kommit överens om att HAN skulle vinna.

Kanadensaren slog ned promotorn efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en dokumentär för några år sedan om en Kanadensare som blev riktigt j-ligt illa behandlad av sin promotor.

Tror han var mästare-och skulle "wrestlas" på hemmaplan.Överenskommet var att han skulle få vinna,vilket visade sig bara vara lur.Motståndaren och promotorn hade i sin tur kommit överens om att HAN skulle vinna.

Kanadensaren slog ned promotorn efteråt.

 

Brukar kallas för The Montreal Screwjob, från wrestling-galan Survivor Series 1997. Bret Hart hade skrivit på ett 20-årskontrakt med WWF, bara ett år tidigare. Tyvärr befann sig WWF, och ägaren Vince McMahon i ekonomisk kris, så han uppmanade Bret att söka jobb hos värsta konkurrenten WCW.

 

Enda problemet var att Bret fortfarande var mästare, och det fanns inget som Vince fruktade mer än att Bret skulle dyka upp på WCW, med WWF-bältet i handen, och dumpa det i en soptunna (exakt det hände nämligen med deras Women's Title).

 

Så Bret ska förlora titeln, men var och när återstår. Vince vill att Bret förlorar mot Shawn Michaels på en gala i Montreal. Bret vägrar detta av två anledningar; han och Shawn Michaels hatar varandra privat, och han vill inte förlora i sitt hemland. Han säger sig dock vara helt villig att förlora titeln mot Michaels på TV dagen efter, vilket Vince går med på.

 

Det luriga är att Vince är tokigt paranoid, och för att göra en lång historia kort så tror Bret att han ska vinna, medan Michaels och domaren (det är mycket omtvistat om vem som egentligen visste vad, men det är sjukt mycket folk vid ringside, och Michaels försvinner ut från arenan på två röda) vet att Michaels vinner. När Michaels då kopplar Bret i ett submission-grepp under matchen ska man tydligen höra Vince stå vid ringside och vråla "Ring the fucking bell!", trots att Bret aldrig gav upp. (När jag såg matchen verkade det dock bara som om det var domaren som skrek "Ring the bell!").

 

Därefter följde en spottloska i ansiktet på Vince, direktsänt i TV, följt av en autentisk smocka i omklädningsrummet.

 

De har tydligen börjat prata med varandra igen efter det här, men det fanns en hel del heta känslor ett bra tag... ;)

 

 

Förresten, varje gång Shawn Michaels är i Canada med WWE så brukar man kunna höra "You screwed Bret"-rop från publiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var också besatt av wrestling i 12-13 års åldern (91-93

). Var ganska taktisk och umgicks en hel del med kompisar vars föräldrar hade investerat i en parabol. På den tiden var det Sky One som sände eftersom Bruno och Hoa-Hoa inte hade börjat med sina sändningar på TV1000.

 

När man var yngre så vägrade jag inse att allt var fejk. Förstår inte riktigt hur man kunde undgå att se det eftersom det är så upppenbart. Händer dock att jag slötittar lite på WWE Raw på ZTV. Idag sitter man mest och imponeras över brottarnas akrobatiska nummer. Vissa gör smått osannolika "stunt" som lär kännas även om man själv hjälper till. Att åka på en bodyslam från topprepen lär kännas även om man är ett vältränat muskelberg.

 

Jag tycker fortfarande att det är underhållande att se wrestling. Och att få se att gamla hjältar som Ric Flair och The Undertaker fortfarande är med gör inte saken sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bret the hitman Heart,javisst-så var det.

Hitman kallades för övrigt Thomas Hearns,flerfaldig mästare i Boxning.

Riddick Bowe dumpa WBC-bältet i en soptunna redan 1993,när han inte vågade möta Lennox Lewis.

Vince McMahon har dessutom varit inblandad i några dubiösa boxningsprojekt.

Visst finns fixade fighter inom Boxning också.Är det inte boxarna så är domaren eller poängdomarna köpta.

Alla dessa tresifferskombinationer också,varav det stora flertalet börjar på W.

Det finns många likheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...