Weedobooty Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Jag har funderat en massa på inspiration på senaste tiden. Det är en viktig ingrediens i livet. Nu tänkte jag utmana den pågående "Tio bästa..."-tråden med den här. Med inspirerande menar jag filmer som man kan plocka fram när man tycker att allt är tråkigt och man står och joggar i ett ekorrhjul utan mål och mening. Vilka är era mest inspirerande filmer? Här är vad jag kom på för min del: Cinderella man Oceans 11 (man blir ju så sugen på att klä sig snyggt och göra nåt smart) Jerry McGuire Sideways - (åka till Napa valley och sippa pinot noir känns som det enda man vill efter den här) The Committments Rounders Rocky (packar träningsväskan och åker till Enskede och ber att få komma in på Scan och fightas med halva grisar) Citera
jigsaw Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Miracle Den handlar om när USA slog Sovjet i vinter-OS i Lake Placid 1980. Som hockeyspelare gör den mig sjukt inspirerad till att träna ännu hårdare varje dag. Do you believe in miracles? Yes! Hitman Blir väldigt inspirerad till att gå runt i galet stiliga kläder och knäppa folk. American Pie filmerna College!!!!! YEAH Citera
Joeduck Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Zeitgeist, Ring of power, ser sällan filmer mer än en gång. Inte dokumentärer heller men dessa kommer jag se ett par gånger till. Citera
KenHag Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 The Warriors från 79 får mig att minnas dom filminspirerande gängslagsmål som försigick mellan alla olika stadsdelar i Uppsala på den tiden. Många röda näsor och blåklockor blev det,men jävligt kul att minnas tillbaka till. Citera
brainslicer Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 The Warriors från 79 får mig att minnas dom filminspirerande gängslagsmål som försigick mellan alla olika stadsdelar i Uppsala på den tiden.Många röda näsor och blåklockor blev det,men jävligt kul att minnas tillbaka till. word, +minns Shanghai Joe(spagettiwestern-kungfu film typ): en polare sparkade sönder soffan för en annan polare efter filmen med ett högt kungfu skirk Citera
jafar Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Falling Down. Blir jävligt inspirerad av att gå ut på stan och ge igen för samhällets orättvisor. Citera
LAMM1 Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Lätt Scarface. Jobba hårt och bada i kokain är drömmen. Citera
Opteron Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 King lines <removed torrentlink, sry m8> Citera
MikeTime Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Hitman Blir väldigt inspirerad till att gå runt i galet stiliga kläder och knäppa folk. ...be afraid....very afraid.... Rounders, Die Hard (!) & Trädgårdsdags imo.... Citera
VDOP Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Commando - den ultimata filmen. Citera
Weedobooty Postad 25 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2008 ...be afraid....very afraid.... Rounders, Die Hard (!) & Trädgårdsdags imo.... Trädgårdsdags är väl ett radioprogram med Ulf Scheikmanis, men det är OK. Blir man inspirerad så är det inte fel. Citera
KenHag Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Trädgårdsdags är väl ett radioprogram med Ulf Scheikmanis, men det är OK. Blir man inspirerad så är det inte fel. Fanns det inte ett inslag som hette trädgårdsdags i nått komediprogram med Robert Gustavsson,kanske är ute och cyklar ang namnet men roligt var det. Citera
The Grand Bark Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Fanns det inte ett inslag som hette trädgårdsdags i nått komediprogram med Robert Gustavsson,kanske är ute och cyklar ang namnet men roligt var det. Fråga Bertil: http://www.youtube.com/watch?v=EXn2Y1ZdS0E Citera
MikeTime Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Trädgårdsdags är väl ett radioprogram med Ulf Scheikmanis, men det är OK. Blir man inspirerad så är det inte fel. Fanns det inte ett inslag som hette trädgårdsdags i nått komediprogram med Robert Gustavsson,kanske är ute och cyklar ang namnet men roligt var det. Fråga Bertil: http://www.youtube.com/watch?v=EXn2Y1ZdS0E My bad. Visst hette radioprogrammet Trädgårdsdags. Jag menade Gröna Rum... sry... Citera
The Grand Bark Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Robert Gustavssons "Bertil" bygger helt och hållet på Bertil Svenssons fadäs med kniven och hans besvär med att dölja det ymniga blodflödet (se länk, ca en minut in i videon) i tv-programmet Sköna Söndag från 1986, där han var trädgårdsnisse som tittarna kunde ställa frågor till. En inspiration som hette duga. Citera
frekje Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 The talended Mr Ripley - jag vill aldrig åka till Italien så mycket som efter när jag har sett den filmen Citera
sturedenstore Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Pulp fiction. Den filmen fick mig att vilja vara Quentin Tarantino. Citera
Stormen_Per Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 American Psycho. Christian Bale har perfekt hy, är snygg och vältränad. Har aldrig velat ha ett visitkort så mycket som efter jag såg den filmen. Citera
Smocke_ Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Into the Wild Underbar film! Man blir nästan sugen på att göra något liknande som huvudpersonen i filmen, fast ändå inte. Citera
Smocke_ Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Wall Street. Riktigt bra film. Gordon Gekko Citera
MJ Postad 26 Februari , 2008 Rapport Postad 26 Februari , 2008 1989. Sergio Leone har dött. SVT visar hans sista film "Once upon time in America". 15år gammal sitter man där och: vill växa upp i Hells Kitchen, vara judisk gangster och förlora oskulden till en hora på ett hustak. Citera
Recommended Posts