majand Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Hej Vet inte om jag har hamnat i rätt forum med min fråga. Har aldrig varit här förut men jag har letat runt efter något som heter Aqua pay. Det ska alltså vara någon betalningssait för poker om jag har förstått rätt. Saken är den att jag har fått debiterat 2800kr från mitt konto till Aqua pay utan att jag vet om det. Har inte köpt någonting och har inte varit på en här sidan heller. Är det för rörigt? Det tycker jag oxå. Kan någon förklara detta?Ingen annan har använt mitt bankkort heller. Har någon mer råkat ut för något liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Jag känner igen betalningsföretaget, men kan inte placera det. Jag tolkar det som att du inte är pokerspelare, och inte spelat poker på nätet. I så fall ska du genast gå till polisen och polisanmäla, samt genast kontakta banken och be dem stoppa kortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 http://www.aquagaming.com/portfolio.html Du har inte spelat bingo på nätet, Aqua Pay verkar ha mycket bingosajter som kunder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RiggadLina Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Jag är inte 100, men nästintill övertygad om att mina transaktioner från/till Everestpoker står som Aquapay på NETeller. Kan detta stämma? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 googlar man lite så ser man en som annan som blivit omotiverat debiterade av aqua pay MEN: It's highly unlikely the fraud is by them, but rather by someone who has acquired your credit card details and is laundering the money through gambling sites. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Omöjligt att veta exakt vilken sajt. De enda två pokersajterna verkar vara Bet24 och http://www.poker.co.uk/ Nej, grand virtual verkar ha eget betalningsföretag, http://www.ask-ibs.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Även Tower kör med Aqua Pay, förmodligen fler Ongame-sidor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yberjonte Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Jag är inte 100, men nästintill övertygad om att mina transaktioner från/till Everestpoker står som Aquapay på NETeller. Kan detta stämma? Jag är 100 på att everests transaktioner ser ut så, eller gjorde iallafall när jag spelade där för 6 mån sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Vad är det som händer i de här fallen igentligen? De brukar ju låsa kontot för de två inblandade i chipdumpningen, men brukar folk få sina pengar tillbaka från sajten? Måste kunna gå att få reda på vilken sajt genom att fråga betalningsföretaget iaf. För att sen kontakta sajten och utreda det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majand Postad 23 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Det stämmer att jag aldrig har spelat poker. Har gått hit för att jag letade efter aqua pay. Har bara registrerat mig på en del spelsaiter men inte spelat ännu. Blip.se o kanske några till. har bara gått där det är gratis. Har inte betalat något med bankkort på dessa. Men jag har köpt annat på nätet o betalat med kort, men det var ett par månader sen. Detta har hänt 12.e februari. Enl. banken har antingen någon annan använt mitt kort eller jag. Kan ev. spionprogram, trojaner etc. göra detta? Fast en sökning har visat att det inte finns något sånt. Kan man lita på det? Jag fattar ingenting. Jag vill bara hitta möjliga förklaríngar innan jag går till polisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Det stämmer att jag aldrig har spelat poker. Har gått hit för att jag letade efter aqua pay. Har bara registrerat mig på en del spelsaiter men inte spelat ännu. Blip.se o kanske några till. har bara gått där det är gratis. Har inte betalat något med bankkort på dessa. Men jag har köpt annat på nätet o betalat med kort, men det var ett par månader sen. Detta har hänt 12.e februari. Enl. banken har antingen någon annan använt mitt kort eller jag. Kan ev. spionprogram, trojaner etc. göra detta? Fast en sökning har visat att det inte finns något sånt. Kan man lita på det? Jag fattar ingenting. Jag vill bara hitta möjliga förklaríngar innan jag går till polisen. Ett tips är att använda ett kort utan kredit på nätet, öppna 2 konton, ha så lite som möjligt på kontot kopplat till kortet. Behöver du till nåt, för du över från andra kontot till "kort-kontot" Det kan gå till lite hur som helst att få sin identitet stulen utan att man medvetet blottar sig pga dålig datasäkerhet tex,... allt från att regga/handla på en mindre seriös sida, uppgifterna blir stulna från företag där du varit reggad osv Även modifierade betalterminaler, bankomater, du lämnar ifrån dig kortet på mindre nogräknade affärer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kena79 Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Har för mej att även pokerloco (ongame) kör med aquapay. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Jag är 100 på att everests transaktioner ser ut så, eller gjorde iallafall när jag spelade där för 6 mån sen. Nix, everest är ask-ibs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majand Postad 23 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Tack för hjälpen. Om någon har tips om bra forum för säkerhetsproblem med stulna identiteter tar jag tacksamt emot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SimonX Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Jag checkade min internetbank nu och då hade jag en överföring till aqua pay. Dessa pengarna är som jag har sattit in på en Ongame-site. Om du har köpt ngt på inernet så kan det ju mkt möjligt vara därifrån det kommet till aqua pay. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bafucin Postad 23 Februari , 2008 Rapport Share Postad 23 Februari , 2008 Jag fick ut mina pengar från Aqua Pay när jag spelade på Everest. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MOffegrev Postad 25 Februari , 2008 Rapport Share Postad 25 Februari , 2008 Nix, everest är ask-ibs Står Aquapay på både uttagshistoriken och internetbanken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 6 Juni , 2008 Rapport Share Postad 6 Juni , 2008 Även Tower kör med Aqua Pay, förmodligen fler Ongame-sidor. Tack, satt precis och funderade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 6 Juni , 2008 Rapport Share Postad 6 Juni , 2008 Det där kan kanske va aktuellt, hur folk luskar ut cvv koden via vanliga sajter med mindre testköp först: http://www.idg.se/2.1085/1.166255 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
michael7108 Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Har själv råkat ut för att Aquapay har gjort 6 uttag under 2 dagar,från mitt kreditkort på sammanlagt 15000kr. Vad är detta för företag? Har använt mitt kort på Svenska Spel men använder bara dom fast jag gör mycket inköp online. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Aquapay är en betalningsförmedlare, någon har använt ditt kort på nätet. Hur de har fått tag på informationen är av mindre intresse just nu men du måste prata med din bank om att spärra kortet. Eventuellt kommer de kräva en polisanmälan för att täcka dina förluster. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Även Tower kör med Aqua Pay, förmodligen fler Ongame-sidor. Även Red Kings !! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts