Gå till innehåll

NL600 dummystr8 i 3bet pot


Recommended Posts

Har aldrig sett fi tidigare så den historia vi har kommer från en hand tidigt under sessionen:

 

Seat 2: gobirds ($2945.75)

Seat 3: BorisMoscow ($600.00)

Seat 4: spankyshort ($950.29)

Seat 5: tmoney422 ($637.00)

Seat 6: checkinthedark ($750.00)

------------------------------

NEW HAND

spankyshort: posts the small blind $3.00

tmoney422: posts the big blind $6.00

--- DEALING POCKETS

BorisMoscow is dealt [Td,Js]

checkinthedark: raises $15.00 to $21.00

gobirds: folds

BorisMoscow: raises $42.00 to $63.00

spankyshort: folds

tmoney422: folds

checkinthedark: calls $42.00

--- DEALING FLOP [Kd,Qh,Ac]

checkinthedark: checks

BorisMoscow: bets $102.00

checkinthedark: goes all in $687.00

BorisMoscow: goes all in $435.00

$150.00 is not called, return back to checkinthedark:

BorisMoscow: shows [Td Js]

checkinthedark: shows [Kc Kh]

--- DEALING TURN [7d]

--- DEALING RIVER [9d]

checkinthedark: shows [Kc Kh]

BorisMoscow: shows [Td Js]

Hand 1120489883:

BorisMoscow: wins main pot($1207.00)

 

JTo är inte direkt stålet men tänkte isolera och bygga lite pott. Efter handen så frågar jag i chatten "did u check that in the dark?" och tilten är ett faktum! =)

 

Så när hand 2 dyker upp ett tag senare så känns det som han gärna squeezar den oftare än vanligt, men jag kan ju inte dyka upp med en 4bet från min pos så jag gör en lös syn. Standard är väl fold 80% kanske.

 

Seat 1: Ipkees ($517.00)

Seat 2: Cacti ($588.00)

Seat 3: BorisMoscow ($1047.00)

Seat 4: spankyshort ($802.79)

Seat 5: brb9h ($591.00)

Seat 6: checkinthedark ($708.00)

------------------------------

NEW HAND

checkinthedark: posts the small blind $3.00

Ipkees: posts the big blind $6.00

--- DEALING POCKETS

BorisMoscow is dealt [6c,7c]

Cacti: raises $13.00 to $19.00

BorisMoscow: calls $19.00

brb9h: folds

checkinthedark: raises $63.00 to $82.00

Ipkees: folds

Cacti: folds

BorisMoscow: calls $63.00

--- DEALING FLOP [7s,8h,Td]

checkinthedark: bets $156.00

BorisMoscow: calls $156.00

--- DEALING TURN [9d]

checkinthedark: goes all in $470.00

 

Hur dålig är synen pre? Hur dåligt är det av mig att inte peta in mer smet på floppen? Turn är given syn imo men det känns som att mitt stora problem i handen är att jag preflop sätter honom på squeeze bortåt 70% och stål 30% men ändrar mig så fort jag ser floppen och gör misstaget att inte ta min 34%are om han nu har överpocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

För att vara ärlig så måste jag säga att båda händerna inte var särskilt begåvat spelade.

 

På första handen skulle du inte ha höjt med J-10 eftersom det är en skräphand mot bara en annan spelare. Eftersom ingen har synat innan dig bör du inte ens gå med, eftersom det är stor risk att du redan är slagen. Nästa gång någon höjer bör du alltså slänga J-10 om du inte sitter på knappen.

 

På floppen spelade du dock bra; du representerade ett ess och möjligen ett tvåpar eller triss, och du fick in hans deg, så inget fel med det.

 

Andra handen gjorde du två fel före floppen: #1 Du synade en som höjt UTG (= stark hand) samtidigt som inga andra hade synat (du borde ha lagt dig) #2 Du synade ÄNNU en höjning, denna gång från någon bakom dig så att du DESSUTOM förlorade ett positionellt övertag.

 

På floppen hade du en otroligt marginell hand, och du gjorde fel med en syn när den andra nästan bettade potmax. Även om du träffar din stege finns det fortfarande risk att killen suttit med en knekt eller båda två och fått en högre stege.

 

Så för att svara på dina frågor: MYCKET dålig syn preflop, du skulle inte ens ha synat den första raisen. På floppen skulle du inte ha höjt, du skulle ha lagt dig så fort som möjligt.

 

Du kanske uppfattar kritiken som hård, och visst är den det. Jag berättar dock bara det här för ditt eget bästa. Om du verkligen vill bli en vinnare i poker och skärpa upp ditt spel så gäller att man kan grunderna och har en bra starthand när man kliver in i en stor pot. 6-5 och J-10 är inte sådana kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara ärlig så måste jag säga att båda händerna inte var särskilt begåvat spelade.

 

På första handen skulle du inte ha höjt med J-10 eftersom det är en skräphand mot bara en annan spelare. Eftersom ingen har synat innan dig bör du inte ens gå med, eftersom det är stor risk att du redan är slagen. Nästa gång någon höjer bör du alltså slänga J-10 om du inte sitter på knappen.

 

På floppen spelade du dock bra; du representerade ett ess och möjligen ett tvåpar eller triss, och du fick in hans deg, så inget fel med det.

 

Andra handen gjorde du två fel före floppen: #1 Du synade en som höjt UTG (= stark hand) samtidigt som inga andra hade synat (du borde ha lagt dig) #2 Du synade ÄNNU en höjning, denna gång från någon bakom dig så att du DESSUTOM förlorade ett positionellt övertag.

 

På floppen hade du en otroligt marginell hand, och du gjorde fel med en syn när den andra nästan bettade potmax. Även om du träffar din stege finns det fortfarande risk att killen suttit med en knekt eller båda två och fått en högre stege.

 

Så för att svara på dina frågor: MYCKET dålig syn preflop, du skulle inte ens ha synat den första raisen. På floppen skulle du inte ha höjt, du skulle ha lagt dig så fort som möjligt.

 

Du kanske uppfattar kritiken som hård, och visst är den det. Jag berättar dock bara det här för ditt eget bästa. Om du verkligen vill bli en vinnare i poker och skärpa upp ditt spel så gäller att man kan grunderna och har en bra starthand när man kliver in i en stor pot. 6-5 och J-10 är inte sådana kort.

 

LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
För att vara ärlig så måste jag säga att båda händerna inte var särskilt begåvat spelade.

 

På första handen skulle du inte ha höjt med J-10 eftersom det är en skräphand mot bara en annan spelare. Eftersom ingen har synat innan dig bör du inte ens gå med, eftersom det är stor risk att du redan är slagen. Nästa gång någon höjer bör du alltså slänga J-10 om du inte sitter på knappen.

 

På floppen spelade du dock bra; du representerade ett ess och möjligen ett tvåpar eller triss, och du fick in hans deg, så inget fel med det.

 

Andra handen gjorde du två fel före floppen: #1 Du synade en som höjt UTG (= stark hand) samtidigt som inga andra hade synat (du borde ha lagt dig) #2 Du synade ÄNNU en höjning, denna gång från någon bakom dig så att du DESSUTOM förlorade ett positionellt övertag.

 

På floppen hade du en otroligt marginell hand, och du gjorde fel med en syn när den andra nästan bettade potmax. Även om du träffar din stege finns det fortfarande risk att killen suttit med en knekt eller båda två och fått en högre stege.

 

Så för att svara på dina frågor: MYCKET dålig syn preflop, du skulle inte ens ha synat den första raisen. På floppen skulle du inte ha höjt, du skulle ha lagt dig så fort som möjligt.

 

Du kanske uppfattar kritiken som hård, och visst är den det. Jag berättar dock bara det här för ditt eget bästa. Om du verkligen vill bli en vinnare i poker och skärpa upp ditt spel så gäller att man kan grunderna och har en bra starthand när man kliver in i en stor pot. 6-5 och J-10 är inte sådana kort.

 

 

 

ja tror det här e andra gången ja säger att:

 

 

du har alla fel (ok, inte pf i nummer 2, ja ska inte va sniken...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...