Gå till innehåll

NL400 - Trebettad AK clubs på K63 diamonds, bäst linje?


Recommended Posts

Detta är en situation som uppstår ibland. Visste inte om jag skulle lägga den här eller i nåt allmänt strategiforum. Vad tar ni för linje?

 

- Steinmeyer sitting in seat 1 with €429.60

- MeZZiaS sitting in seat 2 with €703.60

- G0Gators sitting in seat 3 with €1296.11

- DonkeyKlonk sitting in seat 4 with €383.00

- pataassa sitting in seat 5 with €621.94 [Dealer]

- Jordan_H sitting in seat 6 with €333.00 [sitting out]

Steinmeyer posted the small blind - €2.00

MeZZiaS posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Steinmeyer: King of Clubs, Ace of Clubs

G0Gators folded

DonkeyKlonk folded

pataassa raised - €16.00

Steinmeyer raised - €54.00

MeZZiaS folded

pataassa called - €54.00

 

** Dealing the flop: 3 of Diamonds, 6 of Diamonds, King of Diamonds

Steinmeyer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar betta ut men gjorde så här.

 

** Dealing the flop: 3 of Diamonds, 6 of Diamonds, King of Diamonds

Steinmeyer checked

pataassa bet - €112.00

Steinmeyer went all-in - €377.60

pataassa called - €377.60

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

 

** Dealing the river: 4 of Diamonds

Steinmeyer shows: King of Clubs, Ace of Clubs

pataassa shows: 9 of Diamonds, 8 of Diamonds

pataassa wins €864.20 from the main pot

 

Jag tänker att man kan få lite värde mot alla totalmissar som skjuter på den farliga brädan. Dessutom kanske han lägger en :d: som han annars skulle pusha med.

 

Då plockar jag 220$ direkt ist för att lotta 860$ med 65% equity som väl typ blir 150$ +. Då räknar jag dessutom med bara en naken diamond. Foldar han något bättre, t.ex. J:d:J:s: med flera outs så blir det ännu större skillnad. J:d:J:s: är väl verkligen inte orimligt att han pushar om jag bettar ut. Men då ska han betta också om jag checkar... fy fan, svårt det här. Känns iaf så jävla mycket skönare att vara den som pushar här, det är det enda jag är säker på. :)

 

 

Bra eller Anus?

 

Och nej, det är ingen whinetråd, oftast är det väl bara så att de man torskar sätter igång tankegångarna.

 

Vad gör ni med typ A:d: Q:h: eller liknande där mot mig om jag checkar till er, tar ni gratiskort eller bettar? Om jag bettar ut, slår ni om med de händerna då? Hur gör ni med 88->JJ 1:d:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här visas vikten av position... Ur postion beror det på fi, är fi tightpassiv så bettar jag ut o viker omslag. Är fi duktig och aggro så checksynar jag och spelar om stackar på blank turn(CRAI om han inte vet om att du spelar så). Men väldigt svårspelat blir det och handen är egentligen inte jättestark.

 

EDIT:

 

Checkraise på floppen är ok tror jag också, desto fi aggressivare desto bättre blir väl det. Frågan är dock vad han fortsätter med, om du foldar ut för många drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, om du har checkat till mig och jag tar ett stab med mitt diamond o du sätter mig allin har jävligt svårt att folda, känns verkligen inte som att du skulle sitta på flushdraget.

 

Jag tycker linjen är intressant brukar använda mig av den också då och då tycker du gör rätt i handen men mycket beror ju på den andres range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkraise på floppen är ok tror jag också, desto fi aggressivare desto bättre blir väl det. Frågan är dock vad han fortsätter med, om du foldar ut för många drag.

 

 

Som jag skrev i min andra post så är det alltid bättre för mig om han betpot/foldar t.o.m. 2:d: 3:s: än betpot/synar.

Jag kan således aldrig folda bort "för många drag", med den potstorleken jag vill aldrig ha syn förutom av nåt utan :d:.

 

Rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i min andra post så är det alltid bättre för mig om han betpot/foldar t.o.m. 2:d: 3:s: än betpot/synar.

Jag kan således aldrig folda bort "för många drag", med den potstorleken jag vill aldrig ha syn förutom av nåt utan :d:.

 

Rätta mig om jag har fel.

 

Jo, du har rätt, jag tänkte fel. Han har kan med EV+ fortsätta med de flesta dragen mot exakt din hand, därför blir det ett misstag att vika dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Bra spelat. Att åsnan floppade färg är bara otur, och så lös-aggresiv som han är med en höjning preflop med 9-8 och sedan en syn när du höjer så skulle han ändå ha gått med förlust i det långa loppet.

 

Gör en note på honom hur otroligt korkat han spelat och spela tillbaka pengarna vid ett senare tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...