gefhjon Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Det börjar alltid bra. Oavsett ifall jag byter site, spel, struktur eller haft ledigt så hamnar jag ITM varannan gång, när jag spelar SnG, de första 5 till 10 turneringarna. Mitt problem är att efter det så tenderar jag att spela sämre och åka ut hela tiden. Det går ofta så långt att jag måste tvinga mig att sluta spela för att kunna behålla bankrullen. Detta är ett mönster som upprepar sig hela tiden. Alltså inte poker varians el dylikt Jag spelar kortsagt sämre efter tag. Vad kan jag göra åt det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maruzi Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 otaggad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Innan en nystart är du förmodligen mer sugen och koncentrerad, och sedan när det gått bra ett tag börjar du slappna av igen och börjar köra "Äh, man klonkar säkert" - å trycker på synknappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fnii! Grrp! Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Så kan det vara. Eller så är det visst så att det bara är varians (i pokerbetydelsen, inte matstattermen). Hur många hundra gånger har du upplevt detta fenomen? Man ser alla möjliga typer av samband i slumpmässiga fördelningar. Det är mänskligt. Men släpp det. Resultatet är ointressant. Fortsätt bara spela på det sätt du är övertygad om är vinnande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gefhjon Postad 20 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Februari , 2008 Innan en nystart är du förmodligen mer sugen och koncentrerad, och sedan när det gått bra ett tag börjar du slappna av igen och börjar köra "Äh, man klonkar säkert" - å trycker på synknappen. Tack för svaret. Jag undrar bara vad man kan göra åt det hela. Det är synd att behöva lägga av efter ett par gånger för att man tappar skärpan. Hur bära sig åt för att få tillbaks skärpan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beppe Postad 20 Februari , 2008 Rapport Share Postad 20 Februari , 2008 Ta en stor Post-It lapp och skriv på den med stora svarta bokstäver: SKÄRPNING! Sätt fast den på monitorns underkant. Presto! Varje gång du börjar känna dig slaskig tittar du ner och får en skarp tillsägelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SimonX Postad 20 Februari , 2008 Rapport Share Postad 20 Februari , 2008 Ta en paus varje gång det går slaskigt. Om de första 10 går bra kan du ju lira sessioner om 10SnG. Om du vill spela fler än 10 så får du behålla fokus (ifall det är det som är problemet). Kolla igenom din HH i de första SnG:erna och i de sista. Där kan du se om du spelar på samma sätt. Du kanske spelar lösare efter ju fler du spelat. Kolla igen din HH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sniffe54 Postad 20 Februari , 2008 Rapport Share Postad 20 Februari , 2008 Spela turbos då hinner man knappt spela dåligt innan det är slut och det känns mest som en massa standard situtioner i slutet. Kanske låter konsitigt men det funkar för mig i alla fall orkar inte vara fokuserad i en vanlig SnG längre. Dessutom bränner man av en himla massa SnG och får mer rakeback. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 Februari , 2008 Rapport Share Postad 20 Februari , 2008 Bli mindre delirisk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrALMIGHTY Postad 20 Februari , 2008 Rapport Share Postad 20 Februari , 2008 Jag brukar göra så att varenda marginell hand jag e osäker på så skickar jag HHn av till min mejl. Sedan efter varje session kollar jag igenom all dessa händer o analyserar i lugn och ro. Speciellt den matematiska delen e viktig. På det sättet finslipar du ditt spel på ett effektivt sätt, samtidigt som många marginella situationer till slut blir helt ABC för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nojlaget Postad 20 Februari , 2008 Rapport Share Postad 20 Februari , 2008 Jag tappar också fokus och börjar slaska, precis som du beskriver. Detta händer ofta efter att jag lirat ca 1 - 1½ timme. Ska kanske testa detta med post-it-lappen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 20 Februari , 2008 Rapport Share Postad 20 Februari , 2008 För mig är det tvärtom (åtminstonde i cashgames), spelar bättre när jag spelat några timmar. Men har jag vunnit stort, går och lägger mig o börjar med en gång när jag vaknat på morgonen så tror jag att jag är oövervinnlig och det går inte ens att mäta hur dålig jag är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 20 Februari , 2008 Rapport Share Postad 20 Februari , 2008 multitabla mer, sjukt jobbigt att slaska när du kör >15 turneringar samtidigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 21 Februari , 2008 Rapport Share Postad 21 Februari , 2008 Jag brukar göra så att varenda marginell hand jag e osäker på så skickar jag HHn av till min mejl. Sedan efter varje session kollar jag igenom all dessa händer o analyserar i lugn och ro. Speciellt den matematiska delen e viktig. På det sättet finslipar du ditt spel på ett effektivt sätt, samtidigt som många marginella situationer till slut blir helt ABC för dig. Mycket bra förslag. Men finns det inte enklare vägar? T.ex. att använda sig av PT eller PO? /jigsaw Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RiggadLina Postad 21 Februari , 2008 Rapport Share Postad 21 Februari , 2008 Pls, du lirar SNG. Bahöver man fokus. Allt är ändå ABC på nivåerna du spelar, för jag antar att du inte lirar $500> ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts