Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen har jag funderat ett tag över, vet inte riktigt om jag ska syna eller slänga. Känns ju som om jag är slagen här. Info om fi; har slaskat en del och slowplayat AA/KK ett par ggr (limpat).

Bordsplacering:

Lt.Hawk sitter på stol 1 med $99.50.

jojojojo13 sitter på stol 2 med $104.99.

kappo33 sitter på stol 3 med $53.85.

tumla sitter på stol 4 med $74.00.

damnit sitter på stol 5 med $86.38.

Moffegrev sitter på stol 6 med $165.54.

Lägga blindar:

Knappen är vid stol 3.

tumla lägger den lilla blinden på $0.50.

damnit lägger den stora blinden på $1.00.

Ge hålkorten:

Lt.Hawk: -- --

jojojojo13: -- --

kappo33: -- --

tumla: -- --

damnit: -- --

Moffegrev: 10h 10d

Före floppen:

Moffegrev höjer $4.00.

Lt.Hawk lägger sig.

jojojojo13 synar $4.00.

kappo33 lägger sig.

tumla synar $3.50.

damnit lägger sig.

Floppen (4d 9s 3c):

tumla höjer $3.00.

Moffegrev höjer $12.00.

jojojojo13 höjer $100.99.

tumla lägger sig.

Moffegrev ?

Är det blixtsyn som gäller här eller vik?

Postad
Skojar du? Varför skulle du nånsin syna här?

Eftersom det är everest poker det rör sig om. Jag vet inte om du spelat där, men du kommer se så sjuka händer så du anar inte. Visst här känner jag mig slagen och viker, men det har hänt ett flertal gånger att jag synat och folk visat upp j7, AQ, A2, 85 och liknande händer.

Eftersom jag inte hade någon riktigt bra read på motståndaren så vek jag.

Postad
Eftersom det är everest poker det rör sig om. Jag vet inte om du spelat där, men du kommer se så sjuka händer så du anar inte. Visst här känner jag mig slagen och viker, men det har hänt ett flertal gånger att jag synat och folk visat upp j7, AQ, A2, 85 och liknande händer.

Eftersom jag inte hade någon riktigt bra read på motståndaren så vek jag.

Ja men dåså HUR FAN SKA VI VETA VAD DU SkA GÖRA DÅ?

du vet ju själv att de rör sig om Everest poker . Syna o va glad ! alla vet att de e blixtfold 10 dar i veckan men sen när folket säger de så verkar du inte tycka de ! sov påsaken.

lägg inte upp dina handhistoriker här när du endå har svaret på dom själv

Postad
Ja men dåså HUR FAN SKA VI VETA VAD DU SkA GÖRA DÅ?

du vet ju själv att de rör sig om Everest poker . Syna o va glad ! alla vet att de e blixtfold 10 dar i veckan men sen när folket säger de så verkar du inte tycka de ! sov påsaken.

lägg inte upp dina handhistoriker här när du endå har svaret på dom själv

Vaffan är det med dig, har du stånd eller?

Jag gav honom perspektiv på saker och ting.

Postad

hej bara undrar hur du skulle tänkt om han höjt till 30$? läget som du beskrev känns ju som floppat triss eller högre pockets än dig...

men om du jämt viker dig så kanske han råbluffar eller typ har två överkort...

så min fråga alltså: kunde han höjt dig med nånting och du skulle synat hur skulle du tänkt om han synat... två gator kvar...

tittade över floppen igen... 56? (förutsätter vilding...)

Postad
hej bara undrar hur du skulle tänkt om han höjt till 30$? läget som du beskrev känns ju som floppat triss eller högre pockets än dig...

men om du jämt viker dig så kanske han råbluffar eller typ har två överkort...

så min fråga alltså: kunde han höjt dig med nånting och du skulle synat hur skulle du tänkt om han synat... två gator kvar...

tittade över floppen igen... 56? (förutsätter vilding...)

Skulle han höjt till 30 skulle jag pushat. Det fetstilta är lite min poäng med tråden, känns vekt att vika, även om det förmodligen är det rätta.

Postad
Skulle han höjt till 30 skulle jag pushat. Det fetstilta är lite min poäng med tråden, känns vekt att vika, även om det förmodligen är det rätta.

Varför är det så vekt?

En betar ut, du visar styrka och höger, när sedan fi2 höjer dig.. Då ser jag inte vad du slår..

Jag hade foldat alla händer utom 33/44/99 här..

Kanske hade degat med AA om jag varit på taskigt humör annars hade även den åkt i mucken

Postad
lol på att folda AA eller TT för den delen

Såhär i efterhand ångrar jag min fold, jag ville verkligen syna där. Men alla verkar säga olika här. Nu vet jag iofs inte kvaliten på skribenterna som svarat.

Postad
Ok. Du tänker "Vi har överpar, syn!", eller?

Det är all in:et som förbryllar mig. Hade han haft ett set på en inte speciellt dragig bräda hade han troligtvis mjölkat mig.

Är A9, K9,Q9, J9 helt off att sätta honom på, men tanken att han tror jag sitter på AQ, AK AJ eller motsvarande?

Tycker den här handen är väldigt intressant.

Postad
Det är all in:et som förbryllar mig. Hade han haft ett set på en inte speciellt dragig bräda hade han troligtvis mjölkat mig.

Är A9, K9,Q9, J9 helt off att sätta honom på, men tanken att han tror jag sitter på AQ, AK AJ eller motsvarande?

Tycker den här handen är väldigt intressant.

Du höjer från UTG och höjer floppen. Fi borde väl ha med TT-AA i din range. Visst har han väl en nia ibland men betydligt oftare set eller JJ+, tror jag.