Gå till innehåll

Chipspåsen siktar mot 10/20 på SS


Arnoldinho

Recommended Posts

Bläää, riktigt äckelpass igår/inatt som slutade på -6450. Låg back hela sessionen men kunde vänt allt på sista handen som utspelade sig på 10/20, tyvärr så fick jag inte tag på handen i svs hh men den var ungefär såhär:

 

Hero: 3x3x (4500)

Fi 1: ?? (7000)

Fi 2: ?? (?)

Hero: 80

Fi 1: 80

Fi 2: 240

Hero: 240

Fi 1: 240

Flop

3x7x8x

Fi 1: 700

Fi 2: Fold

Hero: 700

Turn

3x7x8x8x

Fi 1: Check

Hero: 1100

Fi 1: 1100

River

3x7x8x8x8x

Fi 1: All in

Hero: Fold

 

Hade kunnat hämta in hela backet där men men..

 

Fortsatte med en liten grind imors som slutade på -1200 Gjorde nog några ganska dåliga spel under den sessionen. Håller förresten på att testa en lite ny spelstil, har gjort det senaste tre dagarna nu. Den verkar funka bäst på 10/20 iaf så återgår nog till min gamla spelstil och mer grind på 5/10 7/15 innan jag fortsätter testandet :-) Här följer morgonpassets gladaste hand:

 

 

Hand Håkan

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 februari 2008 12:15:59

Frida 13 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Dnulke (1071.65)

Plats 2: Anger (2747.61)

Plats 3: The looser (420.00)

Plats 4: fjallis (3345.71)

Plats 5: chipspåsen (3184.69)

The looser lägg LM 7.50

fjallis lägg SM 15.00

** Giv **

Dnulke [N/A, N/A]

Anger [N/A, N/A]

The looser [N/A, N/A]

fjallis [N/A, N/A]

chipspåsen [Ek, Er]

*** Bet Runda 1 ***

chipspåsen Höj till 60.00

Dnulke Höj till 190.00

Anger Syna 190.00

The looser Lägg

fjallis Höj till 530.00

chipspåsen Höj till 1440.00

Dnulke Lägg

Anger All-in 2747.61

fjallis Lägg

chipspåsen Syna 2747.61

*** Flop(Board): *** : [3s, Knr, 6k]

*** Turn(Board): *** : [3s, Knr, 6k, 8h]

*** River(Board): *** : [3s, Knr, 6k, 8h, 10s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 6207.72

Dnulke Lägger mig Vinst: 0.00

Anger [Kk, Kr] Par i kungar Vinst: 0.00

The looser Lägger mig Vinst: 0.00

fjallis Lägger mig Vinst: 0.00

chipspåsen [Ek, Er] Par i ess Vinst:6207.72

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sparade inte så många händer från dagens session, så den här handen får bli dagens fråga. För mig är agerandet ganska givet men det kanske är någon som har en annan syn på hur handen ska spelas här:

 

Hand Ivar

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 februari 2008 00:12:31

Frida 13 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: alba21 (6757.07)

Plats 2: Pippo7 (248.48)

Plats 3: tassia (2271.36)

Plats 4: chipspåsen (4168.93)

Plats 5: rados789 (2384.34)

Pippo7 lägg LM 7.50

tassia lägg SM 15.00

** Giv **

alba21 [N/A, N/A]

Pippo7 [N/A, N/A]

tassia [N/A, N/A]

chipspåsen [Eh, 10h]

rados789 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

chipspåsen Höj till 60.00

rados789 Höj till 180.00

alba21 Syna 180.00

Pippo7 Lägg

tassia Lägg

chipspåsen Syna 180.00

*** Flop(Board): *** : [Dh, 9r, Knh]

*** Bet Runda 2 ***

chipspåsen Passa

rados789 Satsa 405.00

alba21 Syna 405.00

chipspåsen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den förra handen jag postade slutade såhär:

 

chipspåsen Syna 435.00

*** River(Board): *** : [2h, Eh, 6s, 7s, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

Polyfemos Satsa 315.00

chipspåsen Syna 315.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1942.50

Polyfemos [10h, Kh] Högsta kort ess Vinst: 0.00

chipspåsen [Es, 10k] Par i ess Vinst: 1942.50

Hives Lägger mig Vinst: 0.00

Lebanese Lägger mig Vinst: 0.00

 

Hade checkat bakom på river om han checkade. Skulle vara intressant att höra hur ni som förespråkade värdebet här tänker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt schyssta resultat! Keep it up

 

EDIT:

 

chipspåsen Höj till 60.00

Dnulke Höj till 190.00

Anger Syna 190.00

The looser Lägg

fjallis Höj till 530.00

chipspåsen Höj till 1440.00

 

 

Skriker inte detdär AA/KK? Är det inte lika bra att dega på en gång? Då kan vi kanske reppa halvtiltad AK/AKs?

 

Eller?

Bara jag som tänker så kanske :)

 

Hade nog helst degat direkt.

Finns en del pengar i potten redan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vi utgår från att jag synar. Vilka händer ska han syna en värdebet på river med som vi slår hade du tänkt? Synar du om han bettar hårt på river om det inte är H ?

 

Readless foldar jag nog AT där, 50/50 iaf, men om jag tar den vidare synar jag alla bets på river, eftersom "alla bets" ingår i hans missade H drag. Om han checkar har han antagligen ett kasst A (han synar) eller typ 6h5h, 6h7h tvåparade turn... såg jag nu :P. Vi värdebettar för att hans linje är skum och riktigt dålig och att hans range därmed är bredare än vad man kanske vill ge honom cred för. Att betta och folda mot raise ger mer värde än att checka bakom helt enkelt, imo.

 

Anyway, wp så som handen slutade.

 

Senaste handen tar jag hellre en syn än att gå in i raise -> stacka av-mode eftersom vi har två killar varav i alla fall den ena borde ha hand. Därmed finns de massor med valuetown i minst en, kanske båda, istället för att försöka trycka bort dem på floppen. Så syn flopp, check turn och omvärdera.

 

chipspåsen Höj till 60.00

Dnulke Höj till 190.00

Anger Syna 190.00

The looser Lägg

fjallis Höj till 530.00

chipspåsen Höj till 1440.00

 

 

Skriker inte detdär AA/KK? Är det inte lika bra att dega på en gång? Då kan vi kanske reppa halvtiltad AK/AKs?

 

Eller?

Bara jag som tänker så kanske :)

 

Om vi får syn (pengar) oftare genom att få in halva stacken pre så är det spelet vi ska göra. Killen är fisk och vi behöver inte ta hänsyn till att balansera med t.ex. 4betpush med AK. Om FI synar och träffar set/tvåpar så har vi ändå vunnit pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bläääääääääää! Grindade 10/20 inatt, var helt galet värde. Bestämde mig för att spela tills jag var +10k. Det började ganska dåligt och jag var -5k ungefär innan jag började komma igång på riktigt. Kom till +6.5k innan jag hittade KK och förlorade en pott på 9500 mot bordets största fisk som sitter med AA såklart. Tiltade loss lite och blev dragen i ett par potter och lyckades till slut sluta på -7700, underbart! Det värsta är att jag hur jävla lätt som helst hade kunnat sluta på minst 10k+. Sen kunde jag inte sova heller, hade käkat lite koffeintabletter. Tog 3x rekommenterat maxintag vilket inte var helt lyckat kanske:mrgreen:

 

Något positivt från igår var iaf att jag fick en ny mobil. Pajade den gamla genom att kasta den i marken när jag tiltade loss. Men affären ersatte mig alltså något oväntat med en helt ny :-D Annars tycker jag faktiskt att jag har lugnat ner mig rätt mycket och blir väldigt sällan arg efter att ha åkt på en bad beat etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett segt pass i natt. Slutade på -4300 Finns egentligen inte så mycket att säga om det. Ska bifoga en rolig hand iaf som utspelade sig i början av passet.

 

Fortsatte grinda idag, gick ner lite i nivå och lyckades hitta ett par fina potter. Slutade på +5100

och det var verkligen välbehövligt efter att ha backat rakt ut flera dagar i rad. Får hoppas att jag är på rätt väg nu igen! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand Jerry

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 24 februari 2008 23:08:08

Gwen Turbo 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: chipspåsen (4914.27)

Plats 2: sollet21 (1962.04)

Plats 3: bosseess (984.56)

Plats 4: poiuytrew (2770.53)

Plats 5: ebbot007 (6401.56)

ebbot007 lägg LM 10.00

chipspåsen lägg SM 20.00

** Giv **

chipspåsen [Kk, Es]

sollet21 [N/A, N/A]

bosseess [N/A, N/A]

poiuytrew [N/A, N/A]

ebbot007 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

sollet21 Lägg

bosseess Syna 20.00

poiuytrew Syna 20.00

ebbot007 Syna 20.00

chipspåsen Höj till 120.00

bosseess Syna 120.00

poiuytrew Syna 120.00

ebbot007 Syna 120.00

*** Flop(Board): *** : [8h, 5s, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

ebbot007 Passa

chipspåsen Passa

bosseess Satsa 100.00

poiuytrew Lägg

ebbot007 Syna 100.00

chipspåsen Syna 100.00

*** Turn(Board): *** : [8h, 5s, 2s, 7s]

*** Bet Runda 3 ***

ebbot007 Passa

chipspåsen Passa

bosseess Passa *** River(Board): *** : [8h, 5s, 2s, 7s, 3s]

*** Bet Runda 4 ***

ebbot007 All-in 6181.56

chipspåsen ?

 

Har ingen koll på ebbot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbig hand :) syna du?

 

Jag lägger mig inte iaf :-P

 

Asså handen är ju helt störd egentligen. Varför skulle han bluffa bort hela sin stack i det här läget? Kan han ha något annat än 46 egentligen med tanke på att han ställer? Varför ställer han rakt av om han har nöten ? Han kan ju få betalt av klart sämre händer än A hög färg om han inte ställer, samtidigt som det förmodligen kommer bli en all-in situation mot A hög färg i vilket fall. Nu riskerar han ju bara att A hög färg viker sig och han går miste om 4k, förutsatt att han har nöten. Så, kan han ha något annat än 46 egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså handen är ju helt störd egentligen. Varför skulle han bluffa bort hela sin stack i det här läget? Kan han ha något annat än 46 egentligen med tanke på att han ställer? Varför ställer han rakt av om han har nöten ? Han kan ju få betalt av klart sämre händer än A hög färg om han inte ställer, samtidigt som det förmodligen kommer bli en all-in situation mot A hög färg i vilket fall. Nu riskerar han ju bara att A hög färg viker sig och han går miste om 4k, förutsatt att han har nöten. Så, kan han ha något annat än 46 egentligen?

 

Metagame pimpin. Fisknote på han oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår sits faktiskt.

Jag hade tänkt tills tiden tagit slut och sedan synat.

 

Tyvärr tror jag att han sitter på 46s.

 

:Ks: finns inte ens? Vågar någon spela sådär med K-hög? Nah..

 

Jag tror han hoppas på att någon sitter på :As: och betalar av. :As: är svårt att släppa här..

 

Med 2 spelare bakom pushar man inte rätt ut sådär.. Jag tror att 9/10 spelare synar med :As: och det borde han veta om han kör 10/20..

 

Jag vet inte varför jag hade synat egentligen, jag sätter nog fi på 46s i 9 fall av 10.

 

 

Jag har svårt att se färgstegen här eftersom han måste inse att risken att det går check check bakom på turn när färgen väl sitter är så sjukt stor. Har dock inte en aning om vad han har men jag synar utan att tänka mer än så.

 

Iofs sant..

 

Fi hade nog betat turn med sin låga färg. Kanske en av anledningarna till att jag klickar på syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, vad ska man säga om det här då...

 

Checksynar alltså fd + double belly på flop, leder inte turn när han träffar (finns ju en del scarecards för honom på river) och sedan openpush river... eh?

 

Tror fan inte jag skulle orka vika den alltså... fast är ju ändå 250 bb :)

 

Iofs lite pinsamt att syna av typ 235bb på river och mucka :P Men vafan, syna och säg att du misclicka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite grind inatt igen. Gick riktigt bra i början plussade rakt ut. Sen tog det slut och gick åt helvete, men slutade iaf på +1000

 

Angående färghanden så synade jag och han hade såklart 64. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilket som är rätt beslut i det här läget men det lutar nästan åt fold, även ifall jag gillar att syna och förmodligen skulle göra det igen om en liknande situation uppstod. En annan intressant tanke som slog mig är hur t ex K eller Q hög färg skiljer sig från A hög färg i det här läget. Det här postade jag i en annan tråd där samma hand diskuterats:

 

Så som handen utspelade sig är det lika troligt att fi har K hög färg som vilken annan hand som helst. Allt utom 46 är en bluff. Sitter vi på K hög färg är det egentligen nästan samma situation som om vi har A hög färg, även ifall vi väldigt ofta kommer sätta honom på A hög färg när vi har K och därmed folda. När han ställer med 46 så förväntar han sig syn av A hög färg. Ställer han med A hög färg så kan han egentligen inte förvänta sig syn av någon hand förutom 64. Alltså anser jag att chanserna att han ställer A hög färg här är ganska nära 0. Därför bör K hög färg vara marginellt sämre än A hög färg i det här läget och Q hög färg vara marginellt sämre än K hög. Så alla som rättfärdigar en syn med A hög färg bör egentligen i teorin även kunna rättfärdiga syn med ända ner till kanske J hög färg, även ifall jag inte tror att någon skulle hitta den synen i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A-hög färg >>>>>>>>>> K-hög färg

 

Jag vet att A hög färg är bättre än K hög färg :-) Men eftersom att nästan alla jag har frågat förespråkar syn i detta läget så måste de ju anse att fi i flertalet av fallen sitter på K hög färg eller sämre. Jag menar att han lika gärna kan ha K hög färg som T hög färg eller ingen färg alls eftersom att det ändå är en bluff och han vääääldigt sällan kommer få syn av en sämre hand. Det jag menar är därför att det isåfall inte borde vara omöjligt att hitta syn med K eller Q hög färg eftersom chansen att hans hand är bättre bara är marginellt större än om vi har A hög färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit lite till spel med ett back på ca. 7000. Känner mig lusigt nog inte alls bitter eftersom att jag är så jävla sugen på en ny pokermånad nu. Jag är helt övertygad om att det kommer bli min bästa månad någonsin. Blir nog inget mer spel den här månaden nu.

 

Imorgon kommer jag presentera februari månads katastrofala resultat (min sämsta månad någonsin) och även klargöra mina planer inför mars. Känner mig så ruggigt taggad nu så det finns inte :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...