Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Handen utspelar sig på Svenska Spels 2,5/5 kr.

-

Plats 1: V1 (662.51)

Plats 2: V2 (1087.46)

Plats 3: V3 (577.49)

Plats 4: V4 (642.36)

Plats 5: Hero (1335.52)

Hero lägg LM 2.50

V1 lägg SM 5.00

** Giv **

Hero [:Kh:, :Ad:]

*** Bet Runda 1 ***

V2 Höj till 20.00

V3 Lägg

V4 Syna 20.00

Hero Höj till 80.00

V1 Lägg

V2 Syna 80.00

V4 Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [:8d:, :2c:, :9d:]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Satsa 222.00

V2 Lägg

V4 Syna 222.00

*** Turn(Board): *** : [:8d:, :2c:, :9d:, :Td:]

*** Bet Runda 3 ***

Hero Satsa 350.00

-

Pre känns normalt (betsize bra?). Flop går naturligtvis att checka, men detta gillar jag inte alls. Nu i efterhand tycker jag att jag antingen kan 1) beta mindre på flop (180ish) och sedan ställa ruterturn (pga mindre flopbet får villain dyrare att syna här alltså) eller 2) helt enkelt checkvika turn.

Utan ruter på turn hade jag givit upp här rätt ofta, men då vi får nötfärgdraget med två överkort kan man väl spela den rätt hårt. QQ och kanske KK kan släppa här, och JJ också (även om de säkert vill syna sig allin pga OESD som just kom upp på turn).

Nu känner jag att jag spelar handen rätt dåligt. Det är sällan vi har något bättre än AA här, så det finns inte många händer som fi synar flop med som han viker turn. Tror jag.

Kommentarer? Flejma mig gärna. :-)

Postad

Beta om du tror att han kan lägga sig med 340 kvar när han får 940 / 340 =2,8 i pot odds så betta. Jag själv skulle luta åt att checka och beroende på hur tight snubben är så pendlar det mellan fold och call om han ställer. Dvs om jag tror t.e.x att A och K är outs om han pushar osv. Men i ditt fall försök ta ett free card och sen om han ställer så försök komma fram till vad han sitter på så du vet om du har mer outs än bara ruter, för med bara ruter är det inte värt en syn

Postad

Pre känns som 100-120, imo.

Flopp är given bet, men som du sa hade en lite mindre betsize varit på sin plats, turn brukar jag nog själv spewa rätt ofta med ett ställ, men ser inget fel i att ge upp handen iom att vi är OOP, och vi antagligen har låg FE.