Gå till innehåll

Finalbord TPTK vs allin.


Recommended Posts

Nallen har varit ganska aktiv, och inte alltid med nötterna....

 

1500.00/3000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 februari 2008 00:38:59

500 Kr Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Nallen (68832.00)

Plats 4: 2off (42500.00)

Plats 7: Baretta2 (51427.00)

Plats 9: MikloV (29472.00)

Plats 10: fiskfredde (55269.00)

Nallen lägg LM 1500.00

2off lägg SM 3000.00

** Giv **

Nallen [N/A, N/A]

2off [N/A, N/A]

Baretta2 [N/A, N/A]

MikloV [N/A, N/A]

fiskfredde [Knh, Es]

*** Bet Runda 1 ***

Baretta2 Lägg

MikloV Lägg

fiskfredde Höj till 9000.00

Nallen Syna 9000.00

2off Lägg

*** Flop(Board): *** : [Knk, 2h, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

Nallen Satsa 3000.00

fiskfredde Höj till 12000.00

Nallen All-in 59832.00

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre flop får man inte med AJ

 

Din preflop raise är det inget fel på. 3 gånger big är standard och inget annat.

 

3x big blind kanske är standard med ett stackdjup på ca 50 big blinds när du spelar fullring.

På finalbord där alla har ett lågt M blir det dyrt att stjäla med 3 big blinds per gång när 2,5 gör jobbet lika bra. Nu är det ju inte ens ante med vilket talar för en mindre höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller inte med. tycker 3xBB är standard och jag byter inte höjningsstruktur bara för jag spelar finalbord. har jag raisat 3xBB hela turneringen tänker jag inte börja höja till 7500 helt plötsligt bara för att "det gör jobbet lika bra".

 

Det handlar inte om finalbord, det handlar om stackdjup.

 

Förstår inte varför du inte kan anpassa dig. Ska du göra något bara för att det räknas som "standard"?

Det handlar inte bara om just den här gången när du sitter på monster, men tänk på alla gånger du höjer för att stjäla och sen får möta omslag? Vill du helst förlora 7500 eller 9000?

 

EDIT: Att alltid höja 3x big blind genom hela turneringen suger antagligen, även ibörjan IMO. Anpassa dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt omslag är så litet så det ser lite bluffigt ut att han kan pusha med en stor mängd händer, så jag synade. Tyvärr hade han i detta fall 99 :/

Jag tyckte själv jag spelade handen dåligt när jag funderade direkt efter (och det tyckte Juggler också)... men såhär dagen efter så känns den lite bättre (efter att ha läst allas kommentarer här också)... Lite tråkigt med dåligt manöverutrymme i SVS turrar strax innan bubbla/bubbla/finalbord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Det handlar inte om finalbord, det handlar om stackdjup.

 

Förstår inte varför du inte kan anpassa dig. Ska du göra något bara för att det räknas som "standard"?

Det handlar inte bara om just den här gången när du sitter på monster, men tänk på alla gånger du höjer för att stjäla och sen får möta omslag? Vill du helst förlora 7500 eller 9000?

 

EDIT: Att alltid höja 3x big blind genom hela turneringen suger antagligen, även ibörjan IMO. Anpassa dig!

 

I början har det så liten betydelse att det bara är onödigt att bry sig. Sen finns det utan tvekan tillfällen i det sena spelet då en 3x raise är bättre än 2.5. Dock är det rätt kasst att ha 3x som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...