Gå till innehåll

Hur spelar ni pockets med träff på floppen? CG


boobies

Recommended Posts

Jag undrar hur ni tänker med pockets-setträff i Cash Games?

 

På ofarlig regnbåge är det ju inte så svårt - men vad gör ni på en hand som den nedan?

 

Bettar man svagt och får med sig nån som träffar flushen - så bannar man sig själv.

 

Bettar man hårt och alla foldar - så vann man handen i alla fall - men.....

 

Hur gör pokerdjur?

Jag kan inte själv se annat än att denna hand spelade jag rätt. Det vimlar ju av hotfulla händer här 2*s och alla Jx Tx - men om åttan varit en 4a ....

 

FullTiltPoker Game #5220256775: Table Converse - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 22:48:05 ET - 2008/02/11

Seat 1: spiderstar ($27.05)

Seat 2: enkara ($26.15)

Seat 3: ilubdariva ($17)

Seat 4: donshon ($28.05) - VPIP 37%

Seat 5: HNort07 ($24.20)

Seat 6: DC Justice ($9.40)

Seat 7: Astrotrain ($26.90)

Seat 8: HERO ($43.75)

Seat 9: Vasarix ($31.25)

enkara posts the small blind of $0.10

ilubdariva posts the big blind of $0.25

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of DiamondsQueen of Hearts

donshon calls $0.25

HNort07 folds

DC Justice folds

Astrotrain folds

HERO raises to $1

Vasarix folds

spiderstar folds

enkara folds

ilubdariva folds

donshon calls $0.75

*** FLOP *** Queen of Spades9 of Spades8 of Diamonds

donshon checks

HERO has 15 seconds left to act

HERO bets $1.50

donshon folds

Uncalled bet of $1.50 returned to HERO

HERO mucks

HERO wins the pot ($2.25)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man bettar ut. Det där är ju en rätt dragig flop. Synar fi inte ditt bet hade denne ändå inget. Du vill väl inte att de ska få dra ut gratis?

 

Men jag antar att du även undrar vad du gör om turn kommer T/J eller en spader, vilket ju inte är helt otroligt. Detta är ju antingen ett scarecard för fi, eller en utdragning. Jag hade nog check-synat turn för att utvärdera rivern (du har ju 10 outs + eventuell bluff från fi).

 

För övrigt undrar jag vad du menar med att det inte är svårt på ofarlig regnbåge? Checkar du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man bettar ut. Det där är ju en rätt dragig flop. Synar fi inte ditt bet hade denne ändå inget. Du vill väl inte att de ska få dra ut gratis?

Absolut inte - och därför tycker jag mitt spel är rätt - ville mest höra av andra om ni törs checka/minibetta mot färghot. Jag brukar spela mot rätt löst motstånd - så jag törs i princip aldrig det - på högre & tightare nivåer är det kanske annorlunda?

 

 

För övrigt undrar jag vad du menar med att det inte är svårt på ofarlig regnbåge? Checkar du då?

 

Det gör jag nog oftast ja - definitivt mot aggrotomtar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja checkar du floppen kan du ju lika gärna spela med korten face-up. Klart att du ska beta ut ordentligt. Ibland lägger dom sig, shit happens. Man ser många som helt plötsligt blir passiva när dom floppar nåt stort. Gör inte så.

 

Och han som vill klappa på huvet hoppas jag blir klappad på huvet av Phil Ivey tills han förstår att folk har olika ekonomiska förutsättningar. Det är lätt att sitta i sitt pojkrum i Tranemo och vara dryg i skydd av ett anonymt nickname.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja checkar du floppen kan du ju lika gärna spela med korten face-up. Klart att du ska beta ut ordentligt. Ibland lägger dom sig, shit happens. Man ser många som helt plötsligt blir passiva när dom floppar nåt stort. Gör inte så.

 

Och han som vill klappa på huvet hoppas jag blir klappad på huvet av Phil Ivey tills han förstår att folk har olika ekonomiska förutsättningar. Det är lätt att sitta i sitt pojkrum i Tranemo och vara dryg i skydd av ett anonymt nickname.

Aha.. so you mean that I shall clap myself on the head? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte - och därför tycker jag mitt spel är rätt - ville mest höra av andra om ni törs checka/minibetta mot färghot. Jag brukar spela mot rätt löst motstånd - så jag törs i princip aldrig det - på högre & tightare nivåer är det kanske annorlunda?

Nej, snarare tvärtom. På låga nivåer synar fi med drag. På höga raisar man med drag. På låga nivåer lägger fi sig utan drag/träff. På höga nivåer floatar fi och bluffar. :D Kontentan är att du alltid bör betta ut (i princip).

Och för guds skull, minbetta aldrig!

 

Det gör jag nog oftast ja - definitivt mot aggrotomtar

Tycker det är onödigt att slowspela. Du får ut mycket mer om du bettar ut och bygger upp en pott, än om du slowspelar och vinner 50% mer än om de lägger sig på flop eller förlorar 1000% mer om de drar ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och han som vill klappa på huvet hoppas jag blir klappad på huvet av Phil Ivey tills han förstår att folk har olika ekonomiska förutsättningar. Det är lätt att sitta i sitt pojkrum i Tranemo och vara dryg i skydd av ett anonymt nickname.

 

Nu är det inte så att jag inte har ekonomiska resurser - skulle kunna sätta in en mille i BR om jag ville - men det vore säkert oklokt. Eftersom jag tjänat riktigt bra med pengar genom åren på företagande, aktier, fastigheter etc. så vet jag också värdet av att veta vad man håller på med.

 

Därför startade jag en gång med 300kr och sa till mig själv "Om du lyckas dubbla till 600kr - så fortsätt - spela annars aldrig mera poker" När jag dubblat - då tog jag ut mina 300kr så min pokerinvestering är 0kr och ska förbli 0kr. Min filososfi är att jag alldeles säkert behöver nöta mig igenom nivåerna nerifrån och uppåt under god BR-managemant och göra alla de misstag som jag tror man måste göra för att förstå spelet. Nu är rullen 8000kr - och med god BR ska jag inte spela högre nivå - punkt - slut.

 

Tack för alla svar - det tyder på att de flesta resonerar som jag - och de gånger man stöter på monsterlimpare - så är det ofta fiskar....

 

Tycker det är onödigt att slowspela. Du får ut mycket mer om du bettar ut och bygger upp en pott, än om du slowspelar och vinner 50% mer än om de lägger sig på flop eller förlorar 1000% mer om de drar ut.

 

Vad jag menade att slowa mot aggrotomtar är att jag då i princip VET att de kommer att bluffbetta ut och då har jag checkraiseläget - som de då ofta också synar - typiskt microlimtspel av aggrotomten kanske och kräver ju en bra read

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menade att slowa mot aggrotomtar är att jag då i princip VET att de kommer att bluffbetta ut och då har jag checkraiseläget - som de då ofta också synar - typiskt microlimtspel av aggrotomten kanske och kräver ju en bra read

 

Men problemet är att du tjänar ändå mera på att beta ut mot de du kallar aggro tomtar.

 

De aggrotomtarna du pratar om är nog oftare villiga att bluffa dig när du bettar ut.

Och t.o.m de tomtarna drar nog öronen åt sig efter att de har åkt på en checkraise.

 

I detta fall så kanske du checkar och "aggrotomten" bettar 1,50 och du checkraisear till 4-5... då blir han nog inte så aggrotomtig längre och viker.

Bettar du istället ut 1,50 så kanske denna person som vill bluffa dig istället raisar här.

 

Poängen är att om du mer eller mindre alldrig slowspelar ett set så har du inte gjort mycket fel. Medans du däremot många gånger gör jättefel om du slowspelar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...