Gå till innehåll

NL - Potbetta efter preflop raise oavsett träff?

Recommended Posts

Postad

Jag har alltid varit ett stort fan av 90%'s betten på floppen om man raisat innan, men jag börjar tvivla att det har +EV på lowlimit-bord, typ 1/2$ 2/4$.

Alltså, för de som inte vet vad jag skriver om, att man bettar på floppen typ 90% av gångerna man raisat preflop för att, dels för att plocka upp potter, dels för att visa att man inte alltid har nåt bara för att man bettar.

Det tar emot att raisa 4x bb med AK, missa floppen och sen bara checka, känns så otroligt vekt. Men men, om det har stort negativt EV vill man ju inte sitta och bara ge bort pengar.

Självklart får man hålla kolla på om ens motståndare är en extrem callingstation eller väldigt trång men jag menar generellt.

När man sitter på 4-5 bord så får man en väldigt generell spelplan, man kan inte fokusera så mycket på individer. Tråkigt må vara men jag antar att det blir bättre på högre nivåer.

* RP - QoS *

Postad

Jag tycker det beror på. Beror på antalet motståndare, position, vilka kort som kommit på floppen, osv osv. Känns väldigt vekt att checka varje gång du missar, och beta varje gång du träffar. Känns väldigt förutsägbart. Jag brukar beta ibland, checka ibland.

Postad

Jag tycker jag ofta mot lite bättre motståndare stöter på standard reraise på mina standard flopbet, bettar själv 90-100% på floppen oavsätt träff eller inte, men känner mig sönderläst ibland då jag råkar ut för reraise efter reraise då jag missar.