Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vecka 4: Oddsbörser köp/sälj

Här får ni hjälpa till. Jag spelar själv lite på Betfair, där jag både spelar och layar ibland när jaag tycker att marknaden är helt fel ute.

Jag tar dock aldrig och "livebettar", dvs köper/säljer under matchens gång. Förlorar jag värde? Vad borde jag göra, osv

Postad

Jag har också spelat en del på Betfair sen vi drog igång det här. Det är helt fenomenalt vilket utbud av spel det finns. Jag minns (nu kommer jag att låta som nåns farfar, men vad fan) på 80-talet när man hade konto hos nån bookie i England som skickade listor en gång i veckan och så ringde man in sin spel. Tripplar med lågoddsare var min taktik, och det har man ju fått lära sig är ungefär som att jaga idiot-änden av en hålstege på en enfärgad bräda.

Hur menar du att man skulle missa värde genom att inte spela på live-odds?

• 1 month later...
Postad
Jag minns (nu kommer jag att låta som nåns farfar, men vad fan) på 80-talet när man hade konto hos nån bookie i England som skickade listor en gång i veckan och så ringde man in sin spel.

[flashback]Det gick bra att posta spelen också, bara helgens spel var ivag innan onsdag har jag för mig :D

Fanns ett kul spel hos nåt av bolagen(Kesak, SSP...)

Det va en ruta på 3x3 där man fick placera valfia matcher(9st) hur man ville och man vann på en rad(1 trippel), desto fler tripplar man fick in ju mera bonus osv... matchen i mitten var viktig då den ingick i 4 rader/tripplar, hörnen i 3 osv...you get it. Vinsterna fick man som vanliga tripplar, men tex 5 rader kankse gav 50% till på alla vinster osv... minns inte exakt vilka % det handlade om.[/flashback]