Gå till innehåll

Affärside


skalle88

Recommended Posts

Efterssom 50k är ruggigt lite pengar så skulle jag satsa dom i någon form av tradingverksamhet som man sköter hemifrån.

 

Slutsats:

Starta en verksamhet med så låga fasta kostnader som möjligt. Se till att tjäna pengar from första affären och bygg upp ett kapital istället för att låna. Välj rätt bolagsform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En typ av tuggummibrev fast för vuxna människor. Man skulle kunna tänka sig något system där den som startar det hela tjänar en massa på att han värvar några idioter som i sin tur blir lovade att få massa pengar om de värvar en massa nya idioter. Fast ändå är det uppstartaren som håvar de mesta pengarna. Om man skulle likna det vid en geometrisk figur, skulle man kunna säga en kon. Där pengarna flyter uppåt i konen mot spetsen. Ett sk Konföretag.

 

Någon som har numret till PRV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, känns helt onödigt. Skalle tycker gymnasiet är sååå jobbigt. Nu hjälper alla till här!

 

:h:

jo föreläsningar och events där man bygger upp människors självförtroende och lär dem "utnyttja hela sin potential" känns riktigt urvattnat faktiskt.

Många är nog glada om de inte behöver tänka så mkt själva:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriös post: -> De mest lönsamma nystartade företagen som startar med ett kapital mindre än 100k är idag tjänsteföretag som levererar tjänster för sammarbeten mellan företag. Företagen själva skulle inte skulle få skapa sammarbetet utan middle man(=du)pga av konkurrenslagar.

 

Skulle du specificera de här tjänsterna?

Hur funkar de konkurrenslagarna?

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterssom 50k är ruggigt lite pengar så skulle jag satsa dom i någon form av tradingverksamhet som man sköter hemifrån.

 

Slutsats:

Starta en verksamhet med så låga fasta kostnader som möjligt. Se till att tjäna pengar from första affären och bygg upp ett kapital istället för att låna. Välj rätt bolagsform.

 

Vad för tradingverksamhet tänker du på? Jag är hyfsat borta här:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad för tradingverksamhet tänker du på? Jag är hyfsat borta här:-D

 

Du köper in nå billiga skitgrejer från utlandet å säljer dom "dyrt". Typ nån produkt eller vara som du kommit i kontakt med från utlandet men som du saknar i Sverige. Ett exempel är den där Brittiska snorungen som började importera dom där livsfarliga sparkcyklarna som varenda unge hade för ett par år sedan. Han vart ju miljonär på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...