Skumdum Postad 11 Februari , 2008 Rapport Postad 11 Februari , 2008 Hmm vad va det för jämförelse? Oavsett hur det läggs fram tror jag att hon _kan_ vara dopad, menade väl inte att jag hade vetenskapliga fakta som stärker mitt första påstående. Främsta anledningen att jag tror det, är för att hon slog en föredetta öststatares "svenska" rekord som förövrigt även hon var dopad. Att en tjej med identisk genuppsättning som den framgångsrika Kallur inte har kommit någonstans i internationella sammanhang är enligt mig ganska suspekt också. Varje människa som har sett båda systrarna Kallur springa häck kan nog förklara varför den ena springer snabbare.. Hur förklarar du det faktum att Jenny är snabbare på 200 och lika snabb på 100 meter? En till anledning som talar för att Kallur inte är dopad är hur utvecklingskurvan ser ut. Att hon sedan slår världsrekordet i en teknikgren räcker tydligen inte heller till för dig utan du "vet" att hon är dopad. Jag kan sätta ganska mycket pengar på att ludmila sprang 100 meter slätt rätt jävla mycket fortare på sin tid än vad Susanna Kallur gör nu. Men visst, hon KAN vara dopad. Men det finns verkligen ingenting som tyder på det. Sen att hon testas x antal ggr per år borde jag väl egentligen inte ens orka ta upp. Citera
legendar Postad 11 Februari , 2008 Rapport Postad 11 Februari , 2008 Varje människa som har sett båda systrarna Kallur springa häck kan nog förklara varför den ena springer snabbare.. Hur förklarar du det faktum att Jenny är snabbare på 200 och lika snabb på 100 meter? En till anledning som talar för att Kallur inte är dopad är hur utvecklingskurvan ser ut. Att hon sedan slår världsrekordet i en teknikgren räcker tydligen inte heller till för dig utan du "vet" att hon är dopad. Jag kan sätta ganska mycket pengar på att ludmila sprang 100 meter slätt rätt jävla mycket fortare på sin tid än vad Susanna Kallur gör nu. Men visst, hon KAN vara dopad. Men det finns verkligen ingenting som tyder på det. Sen att hon testas x antal ggr per år borde jag väl egentligen inte ens orka ta upp. Lugna ner dig kompis, påstod inte att jag visste nånting, vänta tills du kan läsa om det i kvällspressen. Precis hon kan vara dopad, trodde du att Marion Jones va dopad när hon tog massa medaljer på OS eller whatever. Eller tror du att hon eller någon av de andra friidrottsstjärnorna som har blivit påkommna med dopingpreparat i kroppen slapp undan testning "x antal ggr per år" eller? Bevisa inte din ignorans när du inte har någon aning om hur ett dopingtest går till. Det finns sätt att undvika ett positivt testresultat, det borde även du kunna förstå. Jag förstår inte varför alla blir sura bara för att man säger sig tro att en känd svensk idrottsprofil kan ha brukat någon form av prestandahöjande medel. Med den pressen de ställs inför är det faktiskt inte så konstigt, men för er skull kan vi ju komma överens om att hon definitivt inte är dopad då proffessorn i anatomi, samt dopinganvändning/upptäckning säger att "det verkligen inte finns något som tyder på det" hoppas alla blir nöjda och glada nu Citera
eurythmech Postad 11 Februari , 2008 Rapport Postad 11 Februari , 2008 Det är klart att det blir lite löjligt om din enda argumentationslinje går ut på att hon är duktig. Menar du att det är ett bevis, ett indicium eller bara ett sätta att sticka i ögonen på folk? Jag menar, i allmänhet är nog svenskar naiva vad gäller den "egna" nationens idrottsstjärnors inställning till fusk och doping, men det innebär ju inte att en godtycklig världsstjärna är mer dopad för att man tror det på tveksamma grunder. Det är ju över huvud taget svårt att ha en rimlig uppfattning om sannolikheten, man får väl gå på den lilla personkännedom man tror sig ha, samt viss tillit till att testning faktiskt ger vissa effekter. Jag menar, självklart är testerna bra. Det vet vi inte bara för att folk faktiskt åker fast då och då, utan också för att stjärnor med jämna mellanrum anstränger sig jävligt hårt för att inte testa sig. Exakt hur svårt det är att flyga under dopingradaren är svårt att säga utan sjuk medicinsk spjutspetsinsikt, så man får väl helt enkelt bestämma sig själv för vad man tror. Antingen tror man att de flesta som inte åker dit är rena, eller så tror man att idrottsmän som inte åkt fast i varierande grad är skyldiga. Ju större cyniker man är - desto högre grad. Fast för att hävda att Sanna Kallur har särskilt mycket större sannolikhet än andra topidrottare att vara dopad, det krävs det nog rätt mycket för att jag ska köpa. Citera
AdslVerbe Postad 11 Februari , 2008 Rapport Postad 11 Februari , 2008 Inga svenskar dopar sej. Förutom dom med dålig självkänsla och identitetsproblem som bor på gymet och ofta står i dörren på fredag-lördag. Citera
Skumdum Postad 11 Februari , 2008 Rapport Postad 11 Februari , 2008 Hon är tyvärr dopad. Lugna ner dig kompis, påstod inte att jag visste nånting, vänta tills du kan läsa om det i kvällspressen. Precis hon kan vara dopad, trodde du att Marion Jones va dopad när hon tog massa medaljer på OS eller whatever. Eller tror du att hon eller någon av de andra friidrottsstjärnorna som har blivit påkommna med dopingpreparat i kroppen slapp undan testning "x antal ggr per år" eller? Bevisa inte din ignorans när du inte har någon aning om hur ett dopingtest går till. Det finns sätt att undvika ett positivt testresultat, det borde även du kunna förstå. Jag förstår inte varför alla blir sura bara för att man säger sig tro att en känd svensk idrottsprofil kan ha brukat någon form av prestandahöjande medel. Med den pressen de ställs inför är det faktiskt inte så konstigt, men för er skull kan vi ju komma överens om att hon definitivt inte är dopad då proffessorn i anatomi, samt dopinganvändning/upptäckning säger att "det verkligen inte finns något som tyder på det" hoppas alla blir nöjda och glada nu Tycker du att du formulerade dig bra? Citera
legendar Postad 11 Februari , 2008 Rapport Postad 11 Februari , 2008 Tycker du att du formulerade dig bra? Alltid! Tycker inte du ? Jag tycker jag är ganska bra i allmänhet faktiskt! Citera
Skumdum Postad 11 Februari , 2008 Rapport Postad 11 Februari , 2008 Alltid! Tycker inte du ? inte riktigt. Citera
Recommended Posts