TheoneXXL Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 ***** Hand 597340150 ***** 50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) Karin 8 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: hunter_21 (52553.29) Plats 2: cheh (20711.89) Plats 3: Jag (47006.08) Plats 4: fakkjo (33277.50) Plats 5: Grodfan (10132.01) fakkjo lägg LM 50.00 Grodfan lägg SM 100.00 ** Giv ** hunter_21 [N/A, N/A] cheh [N/A, N/A] Jag [9s, 10s] fakkjo [N/A, N/A] Grodfan [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** hunter_21 Höj till 400.00 cheh Lägg Jag Höj till 1999.00 fakkjo Lägg Grodfan Lägg hunter_21 Syna 1999.00 *** Flop(Board): *** : [Ks, 9r, 4s] *** Bet Runda 2 *** hunter_21 Passa Jag Satsa 3333.00 hunter_21 Höj till 8666.00 Jag Höj till 26500.00 KK slår han om pre det vet jag 100% när vi är så djupa 9an blockad så väldigt osannolikt att han har 99 AK KQ och sämre K borde han folda ofta synar han så är det 50/ 50 Har varit väldigt tajt image på bordet och har han som bäst bottenset borde han kunna vika Fi är väldigt duktig och ganska lös synar omslag väldigt light och gör en hel del moves Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 nice. Hade han 99? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mendieta19 Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 vill du berätta att det är stor pott lr vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheoneXXL Postad 10 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Jag vill ha kommentarer på spelet så läger jag upp resultatet sen..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 standard Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheoneXXL Postad 10 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Ramz vad tycker du om spelet ? Det är Dared jag spelar mot Han degar in med 18k till för syn och jag är commitad vad han än har. han vänder 44 som får stå . Jag tycker det va ett bra spel från min sida och från hans sida också men jag kan inte bara syna hans omslag på flopp då jag måste folda vid blank turn samtidigt tror jag att jag har bra foleq av svaga kungar som jag vet att han gärna spela ur poss och jag hade spelat 99,KK på exakt samma sätt.. Har han bara K då är det flipp och då måste jag pressa honom för att det ska vara ev+ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Obbe Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Jag får hålla med att det är ganska "standard" spelat. Man kan spela den på flera olika sätt efter flop. Hunter21 är väldigt stark flopspelare så jag förstår om du vill ha intiativet i och med när du höjer så mycket där, dessvärre så var han ju inte tom tyvärr. Men samtidigt hade du alla möjligheter att dra till färg eller kåk runner runner (händer väl sådär varje 5 hand på svs) Back to grind m8 Obbe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheoneXXL Postad 10 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Så du säger att det va dåligt spel ? Eller ni hänger jag inte riktigt med... På dig låter det som att jag dega in och försökte jaga runner runner kåk när jag i själva verket jagade foldeq dessutom spelar jag set på samma sätt så man måste balansera sig antingen drar han dött med 44 elelr så har jag ett jävligt bra drag.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Ser bra ut, synd att draget inte sitter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PE Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Ramz vad tycker du om spelet ? Det är Dared jag spelar mot Han degar in med 18k till för syn och jag är commitad vad han än har. han vänder 44 som får stå . Jag tycker det va ett bra spel från min sida och från hans sida också men jag kan inte bara syna hans omslag på flopp då jag måste folda vid blank turn samtidigt tror jag att jag har bra foleq av svaga kungar som jag vet att han gärna spela ur poss och jag hade spelat 99,KK på exakt samma sätt.. Har han bara K då är det flipp och då måste jag pressa honom för att det ska vara ev+ Om det är dared du spelar mot så finns det inte en chans att han viker set där. Inte ens tvåpar viker dared... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 standard? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Kul att ALLA tycker det är superstandard att dega in 470bb med par+fd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Obbe Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Aldrig sagt att det var ett dåligt spel, bara en aning hårt spelat. Och vad ska han liksom sitta på när han generellt gärna slår om och testar din hand, kunde lika gärna ha varit en bluff, men har du ens funderat på om han satte på bättre draghand? Standard= jag hade spelat likadant, hade förmodligen tryckt in allt om även om jag hade 1,000,000 i stacken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KingCosmoKramer Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Din raise preflop är för stor. Syna bara hans raise på floppen. Får du in 450xbb på denna flop så har du högst 30%. Alltså lol att han skulle raisa Kx här, när han höjer här har han antingen ingenting eller så har han set/tvåpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
allt Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Jag hade bara synat omslaget, som kingcomsokramer säger så är det väldigt osanolikt att han slår om en kung här, möjligtvis AK för att få in det mot ett drag, men troligen så synar han bara den. Så hans HD blir ganska polariserad till nötter eller inget/fd eller håla. Där nötterna är alla set, KK tror jag utan tvekan han bara kan ha synat med pre så här djupt, men obv inga 2par. Jag tror aldrig att han viker bottenset btw. Är Dared en gammal prima spelare? Kan någon förklara varför han är "känd" i svenska onlinepokerkretsar? Är du helt säker på att hunter är Dared? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
allt Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Hm,, när jag tänker efter så finns det en del argument för att checka floppen bakom emot en sån här pass aggro spelare. Och dra sin egen HD emot nuts - air (och nötflushdrag ifall du tror att han är aggresiv nog att stoppa in det med flushdrag så här pass djupt) när man faktiskt bettar floppen. Har inte tänkt på det så mycket, någon som ofta spelar djupt mot aggresiva motståndare som har lite mer erfarenhet och känner för att utveckla diskussionen på denna linjen emot att betta floppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnteSvante Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Du måste typ dega flopp, om du nu spelar någotlunda mkt vs hunter. Annars får du en sjuk obalans i ditt floppspel. Jag antar att du degar in med 99-KK på exakt samma sätt som du nu gör med par+fd. Om du "bara" degar in med set på flopp så är du ju rätt lättläst och väldigt obalanserad. Wp imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KingCosmoKramer Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Du måste typ dega flopp, om du nu spelar någotlunda mkt vs hunter. Annars får du en sjuk obalans i ditt floppspel. Jag antar att du degar in med 99-KK på exakt samma sätt som du nu gör med par+fd. Om du "bara" degar in med set på flopp så är du ju rätt lättläst och väldigt obalanserad. Wp imo. Vi behöver inte alls dega floppen med KK/99...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Tycker raiset pre är för stort. 1500 vore lämpligt imo. hade nog bara synat hans raise flop och check/foldat blank turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnteSvante Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Vi behöver inte alls dega floppen med KK/99...... Tja som spelat pre+flopp så degar jag in efter att ha fått CR mot mig på flopp. En alternativ linje är ju att checka bakom på flopp med tanke på stackdjupen. Men jag är en sån aggrodonk att jag inte riktigt gillar den linjen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 nm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Posta handen nu, ser ut o bli en mumsig pott ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnteSvante Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Posta handen nu, ser ut o bli en mumsig pott ! Läs tråden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Om det är dared du spelar mot så finns det inte en chans att han viker set där. Inte ens tvåpar viker dared... viker man tvapar dar sa spelar nagon valdigt tokigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RiggadLina Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Posta handen nu, ser ut o bli en mumsig pott ! Meh! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts