Gå till innehåll

Fubbo vs. 3lendil


Memory

Recommended Posts

Svenska Spel

 

Seat 1: komojeng ($1046.33)

Seat 2: Tjuki ($565.26)

Seat 3: 11 11 11 ($2987.28)

Seat 4: 3lendil ($4988.55)

Seat 5: Fubbo ($14623.59)

11 11 11 posts the small blind of $10.00

3lendil posts the big blind of $20.00

Tjuki is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Fubbo 5 of Clubs5 of Hearts

Fubbo raises $80.00

komojeng folds

Tjuki folds

11 11 11 folds

3lendil raises $300.00

Fubbo calls $300.00

*** FLOP *** 4 of Spades2 of Spades4 of Diamonds

3lendil bets $440.00

Fubbo calls $440.00

*** TURN *** 4 of Spades2 of Spades4 of Diamonds10 of Diamonds

3lendil checks

Fubbo bets $1000.00

3lendil goes all-in with $4248.55

Fubbo calls $4248.55

*** RIVER *** 4 of Spades2 of Spades4 of Diamonds10 of Diamonds3 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $9972.10 | Rake $15.00

Board: 4 of Spades2 of Spades4 of Diamonds10 of Diamonds3 of Spades

komojeng won ($0.00), mucks

Tjuki won ($0.00), mucks

11 11 11 won ($0.00), mucks

3lendil won ($0.00), showed 9 of Hearts8 of Hearts

Fubbo won ($9972.10), showed 5 of Clubs5 of Hearts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För o dra nytta av denna tråd då ... (?)

Funkar mitt spel mot random reg-FI? Känns som att jag signalerar en jävla massa styrka genom detta spel men kanske har fel?

Vet sen tidigare att Fi kan va lite steamad då jag tror mig ha tagit en hel del av honom (inte säker iofs, men tror det:) )

Nå, eliten. Hear my call.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då fyller juh faktiskt tråden ett syfte:)

Ska försöka bena lite i handen dårå, så kanske man kan få sig en lektion på kuppen.

Preflop, slår om. Hyffsat standard, bra eller dåligt känns knappast värt att ta en diskussion om.

 

Flop: Kan kanske ta i liite mer här...

Fubbo synar vilket han INTE gör med spaderdraget, han gör det INTE med en fyra. Det han däremot floatar mig med här är antingen 55-TT eller 22 (och 44). TT+ slår han tillbaka med.

 

Med denna vetskapen lutar det juh starkt åt att han sitter och floatar mig. Hur gör jag då för att få ut maximalt ur handen? Jo, jag checkar turn, låter han skjuta (vilket han gjort tidigare på samma sätt med marginella händer) och raisar han all in; VILKET BÖR FÅ HONOM ATT FOLDA just händerna 55-99.

Men uppenbarligen har jag fel. Vet själv hur trött jag är på att se folk som får kritik inte tänker efter själva först utan frågar bara direkt "hur ska jag spela?". Så nu har jag alltså tänkt igenom handen, och vill ha upplysningar om vart jag tänker fel!

 

Tack för kritiken på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

Hur stor CRAI-range har du på den turn?

 

Sen förstår jag inte riktigt hur du kan motivera dig med att skriva att du trodde jag var steamad, är jag det så har jag väl lättare till syn?

I vilket fall så spelade jag handen helt utan tilt. :)

 

Överlag tycker jag att du spelar stabilt och förstår att du säkerligen gör fina pengar på 10/20. GL!

 

Tja, förutom att du spelar horribelt på exakt varje gata så kan det ju säkert funka mot de allra sämsta. Det som talar emot är väl att fi verkar tillhöra just den kategorin och det funkade inte.

LOL, Det där var faktiskt riktigt roligt skrivet (seriöst)

 

/Fubbo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju veta vad du snackar om... Ger du lektioner?

 

Alltså 3Lendil hatar att folda så jag tror inte ens han skulle folda pocket 6 på turn.

 

Så om vi bettar med 55 på turn så får vi syn/raise mot oss om han har 66+ och han foldar om han har luft. Dom gångerna han har luft så sitter han med typ 10-15% equity.

 

Jag kanske tänker jättefel men det känns som att det är onödigt att bluffa med bäst hand?

 

Fast nu visade sig det sig att 3Lendil gillar att crai luft så Memory kanske bettade för att inducera och inte som bluff på turn? Isåfall är det grymt spelat av Memory

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor CRAI-range har du på den turn?

 

Sen förstår jag inte riktigt hur du kan motivera dig med att skriva att du trodde jag var steamad, är jag det så har jag väl lättare till syn?

I vilket fall så spelade jag handen helt utan tilt. :)

 

Överlag tycker jag att du spelar stabilt och förstår att du säkerligen gör fina pengar på 10/20. GL!

 

 

/Fubbo

 

Egentligen, när detta skrevs var det väl framförallt JAG som var steamad eftersom Du postar en tråd om en hand mot mig, där jag dels brister i mitt spel (enligt vissa håll härifrån) men det som kanske framförallt tiltar mig är att jag verkligen inte kan få _ditt_ spel i handen att gå ihop. Jag läste dig på korrekt hand, gör spelet som jag fann lämpligast mot just den sortens händer och förlorar iaf. Det gör det hela, från min point of view ganska löjligt:) Tilten infann sig hur som haver.

 

Hurvida jag vinner eller inte; jorå :) Så långt har det inte gått än att jag spelar förlorande poker... Men fortsätter du spela sådan poker mot mig så verkar det uppenbarligen som jag snart är Gul.

-Har dock en fråga till OP, anser du ditt spel i handen legitimt?

((Och kanske en ännu bättre fråga, spelar jag såpass bra i övrigt att det är värt att posta en hand så fort du spelar ut mig?)) Vi har väl tampats en del om jag inte missminner mig.

Väl mött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen, när detta skrevs var det väl framförallt JAG som var steamad eftersom Du postar en tråd om en hand mot mig, där jag dels brister i mitt spel (enligt vissa håll härifrån) men det som kanske framförallt tiltar mig är att jag verkligen inte kan få _ditt_ spel i handen att gå ihop. Jag läste dig på korrekt hand, gör spelet som jag fann lämpligast mot just den sortens händer och förlorar iaf. Det gör det hela, från min point of view ganska löjligt:) Tilten infann sig hur som haver.

 

Hurvida jag vinner eller inte; jorå :) Så långt har det inte gått än att jag spelar förlorande poker... Men fortsätter du spela sådan poker mot mig så verkar det uppenbarligen som jag snart är Gul.

-Har dock en fråga till OP, anser du ditt spel i handen legitimt?

((Och kanske en ännu bättre fråga, spelar jag såpass bra i övrigt att det är värt att posta en hand så fort du spelar ut mig?)) Vi har väl tampats en del om jag inte missminner mig.

Väl mött!

 

Alltså jag lägger inte ut handen för att håna dig på nått vis. La ut den typ 5min efter att den utspelade sig bara för jag tyckte den var så skön (från min sida :P), hade lika gärna kunnat döljt ditt nick men då jag vet att du smyger runt här tyckte jag att det var en kul grej bara. Ville egentligen inte ha nån stor djup analys därför la jag den i "resultat"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså 3Lendil hatar att folda så jag tror inte ens han skulle folda pocket 6 på turn.

 

SKulle läst denna tråden innan....

 

***** Hand History for Game 594874781 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Thursday, February 7, 23:19:24 ET 2008

Table Gwen 13 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: silentX ( $6823.51 )

Seat 2: balobas ( $2216.53 )

Seat 3: blacktown ( $1290.84 )

Seat 4: Mika ( $9761.49 )

Seat 5: 3lendil ( $11139.35 )

balobas posts small blind [$10].

blacktown posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to balobas [ :Kd::Ad: ]

Mika raises [$80].

3lendil calls [$80].

silentX folds.

balobas raises [$310].

blacktown folds.

Mika folds.

3lendil calls [$240].

** Dealing Flop ** [ :2s:, :Th:, :4h: ]

balobas checks.

3lendil bets [$400].

balobas is all-In.

3lendil calls [$1496.53].

** Dealing Turn ** [ :5c: ]

** Dealing River ** [ :Jc: ]

balobas shows [ :Kd:, :Ad: ] high card ace.

3lendil shows [ :6c:, :6h: ] a pair of sixes.

3lendil wins $4518.06 from the main pot with a pair of sixes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog hålla på här hela kvällen med personer som spelat mot mig och blivit utdragna genom att jag spelat kasst. Den handen du postar balobas, ptja, var juh som sagt rätt säker på att du antingen satt på drag eller var tom. Skrev det juh innan jag synade t.o.m. Men det klart, den ser juh rätt fiskig ut och det känns jävligt svårt att försvara den. tableimage, bordsstämningen fick mig att ta den synen. Det var juh nån som sa att "gör man tillräckligt många hjältesyner så sitter alltid ett fåtal." Det tror jag många regs kan vara överens om att så ofta är fallet med mig.

 

Nu har jag t. ex spelat en session på en 20 minuter som var totalt jävla mörker. Feltajmade(läs: jävligt kassa) bluffar, gjorde kassa nersyningar osv.

 

Ska Bladet och Nhwpfu nu posta en massa händer? Nä, jag tror inte att de kommer att göra det. Liksom tror jag inte att jag kommer att posta händer när jag spelar ut regs. What's the thrill lixom? Ägna er åt handanalys istället så kan vi samtliga bli bättre, vilket bör vara motiveringen med att sitta på detta forum överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var absolut inget hån. Jag spelade handen rätt dåligt, med tanke på att det ser så sjukt mycket ut som ett drag. Du hade nog foldat där om det inte låg ett färgdrag ute, eller?

 

Men nog är det en jävligt marginell syn.

 

edit: postade handen mest för att jag tyckte det var lite humor med just pocket 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att 3lendil spelar handen dåligt. Men det förutsätter såklart att du checkrejsar ai bättre händer än denna oxo. Om fi alltid synar med 55 i det här läget så blir det fina pengar till 3lendil i längden=) Hade hellre gjort det med 2 överkort eller ett litet drag dock.

Jag hade nog föredragit att bet-folda turn istället för att checkrejsa ai. Dels så får du ofta reda på att han har en bra hand om han höjer turn istället för att du ser honom syna din all in med en bra hand. Dessutom så foldar han nog rätt ofta händer som han floatat på flopen.

Fubbos bet på turn är lite förvånande, det luktar bluff, vilket det i stort sett var. Jag har svårt att tro att fubbos bet-syn på turnen är +EV, men jag vet inte. Det blev hursomhelst en väldigt intressant hand och en stor pot med två risiga händer=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att 3lendil spelar handen dåligt. Men det förutsätter såklart att du checkrejsar ai bättre händer än denna oxo. Om fi alltid synar med 55 i det här läget så blir det fina pengar till 3lendil i längden=) Hade hellre gjort det med 2 överkort eller ett litet drag dock.

Jag hade nog föredragit att bet-folda turn istället för att checkrejsa ai. Dels så får du ofta reda på att han har en bra hand om han höjer turn istället för att du ser honom syna din all in med en bra hand. Dessutom så foldar han nog rätt ofta händer som han floatat på flopen.

Fubbos bet på turn är lite förvånande, det luktar bluff, vilket det i stort sett var. Jag har svårt att tro att fubbos bet-syn på turnen är +EV, men jag vet inte. Det blev hursomhelst en väldigt intressant hand och en stor pot med två risiga händer=)

 

Alltså; min tanke med att CRAI på turn var juh dels att inducera maximal styrka, men dels också för att OM jag hade bettat turn, så är det lätt att jag får ett ställ mot mig om han hade spelat spaderdraget, 35 eller så. Givetvis är det jävligt motsägelsefullt mot min tidigare post då jag claimar att han inte spelar drag så, utan istället slår tillbaka flop; och det är framförallt DÄR som jag brister i handen, anser jag.

 

I övrigt önskar jag fortfarande på sågning från Jihad. Feel free, vill gärna lära om du har lust.

Riktigt skoj i övrigt att se att det finns delade meningar om denna handen, fortsätt gärna!

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså; min tanke med att CRAI på turn var juh dels att inducera maximal styrka, men dels också för att OM jag hade bettat turn, så är det lätt att jag får ett ställ mot mig om han hade spelat spaderdraget, 35 eller så. Givetvis är det jävligt motsägelsefullt mot min tidigare post då jag claimar att han inte spelar drag så, utan istället slår tillbaka flop; och det är framförallt DÄR som jag brister i handen, anser jag.

 

Mvh

 

Vad menar du med att du brister på flopen? Om han ställer på turnen så har han ju förmodligen en made hand eller ett bra drag och du har dålig equity och borde folda hur som helst. Eller?

Hare gött! Nu ska jag åka å spela en runda golf! Man måste ju gilla vädret här i Kalifornien=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...