Gå till innehåll

PokerHost Seriösa-Oseriösa?


Tompa66

Recommended Posts

PokerHost Seriösa?

 

(Får börja med om be om ursäkt om inlägget blev lite långt men den som orkar läsa han gör det ;-))

 

Ja det e frågan efter att ha läst om dom här på Forumet,

Har själv MYCKET dålig erfarenhet av dom (speciellt deras support)

 

Reggade mig i Augusti förra året för att köra deras svenska promotion är ingen storspelare, men satte dock in $300 för att spela 3000 rakade,

blev mycket på jobbet så jag hann inte spela så mycket, sedan hade jag en 2.5 månaders Thailandresa på gång (16 Nov -29 Januari).

Så jag var lite sugen på pengarna man hade på siten, hade hunnit spelat upp dom till ca $450 så jag körde en cashout,men se det gick inte en massa papper skulle in för att verifiera mig,,,

 

ok inga problem det kör ju många siter med så jag skickade in kopia på leg,pass,kopierade div räkningar för att visa att jag var jag, precis allt dom krävde från deras sida och lite till skickade jag in ,,fick klartecken att allt var ok!

 

Nu började resan min närma sig så jag körde en cashout men inget hände provade igen inget hände, gick in på live chatten där jag snackade med någon,berättade mitt problem att jag ville casha ut han svarade dock bara som han vore en autogenererad data robot att jag var tvungen att skicka in pass,leg och diverse räkningar, men det hade jag ju redan gjort men han envisades att svara så,

 

Loggade ut och skickad ett mail istället fick dock samma svar där hela tiden+ att jag skulle fylla i ett papper dom skickat till mig, vilket dom inte gjort och efter 3-4 mail ursäktade dom sig med att dom glömt skicka detta papper, under denna tid blev jag så irriterad så jag kontaktade live supporten igen och bad att få snacka med en svensk support fick pratat med någon tror han hette*tomas eller om det var tobias* han förstod mitt problem och skulle snacka med säkerhetsavdelningen och allt skulle lösas, under denna tid jag pratade med han så sa jag att jag skiter i cashouten nu utan tar den och laptopen med mig till Thailand så kunde jag ju lira lite där,passade på att fråga om det var några problem att spela *från* Thailand eller om det kunde bli problem med typ om jag ville göra någon cashout eller deposit därifrån ,,det svarade han att det absolut inte skulle bli eftersom dom hade många som lirar från Thailand,

 

Väl så,,,i Thailand efter dryg en månad så hade jag lirat bort drygt hälften (efter en del fyllespel ;-) )så jag ville göra en deposit,men se det gick inte utan supporten kom med sina vanliga *skicka in leg,pass räkningar osv osv vilket jag redan hade gjort när jag var i Sverige och hade fått ett muntligt ok från den svenska suporten att det absolut inte skulle vara några problem.

 

Tog då kontakt med Magnus K på pokerhost där jag förklarade situationen och samtidigt bad han sätta in mina $300 som jag nu hunnit cleara för den svenska promotion,det gjorde han + att han skulle snacka med säkerhetsavdelningen att jag var ok och alla mina papper var helt i sin ordning och allt var inskickat,,

 

Idag hemma och lirat 2 veckor ,men sugen på att casha ut körde en cashout request i måndags inget händer på mitt Neteller konto så jag går in och kollar mitt account på pokerhost och se där, pengarna som låg på cashout var tillbaka på pokerkontot med ett medelande att jag skulle kontakta support,hmmmm japp säkert samma problem igen *skicka in pass,leg,räkningar osv osv,,?

Skickade en förfrågan till supporten om vad som var fel,,fick ett ticket id som jag kan gå in och kolla på statusen på mitt ärende,,

Nu verkar det som att när jag går in och skall kolla statusen så finns inte mitt ärende ,,tydligen borttaget av supporten verkar det som,,,????

ARGHHHHH nu e ja jävligt trött på dom,,,,

E jag ensam om dessa problem eller har jag bara haft otur?

 

 

 

 

 

 

Bifogar mitt sista mail med Magnus och svaret jag fick men ändå verkar det strula!!!!!

 

Re: Svenska promotion clearad‏

Från: Magnus Karlsson (magnus@pokerhost.com)

Skickat: den 21 december 2007 20:39:06

Till: Tom J (XXXXXXXX@msn.com)

Säkerhetskontroll vid hämtning

 

logo.jpg (3,1 kB)

Hej

 

Jag har sett till så du fått din bonus. Du skall inte behöva skicka in ytterligare ID dokument, skall prata med vår säk avd.

 

mvh

 

Magnus Karlsson

General Manager - PokerHost

 

Email: magnus@pokerhost.com

MSN: snosse1@hotmail.com

Phone: 1-866.76537-11 ext 4013

Intern: +506-440-4800 ext 4013

cell:+506-347-6018

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerhost tillhör inte Ongame utan Microgaming.

 

Eftersom de begärde id-uppgifter måste du ha satt in med kreditkort men vill plocka ut till Neteller?Då måste du först göra en deposit från ditt neteller för att sen casha ut till neteller,det är standard hos nästan alla siter.

 

ok kan ju testa det med en deposit från mitt Neteller till Pokerhost men risken e ju att dom pengarna åxå fryser inne,, nästan så man tappat hoppet om att se dom igen:rolleyes:

med alla dom problem jag läst om här på forumet så verkar det minst sagt struligt,, synd för dom har ju en jäkligt sjyst reload ,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerhost är absolut seriösa. Däremot så är deras supportpersonal lite virrig ibland, och det går inte blixtsnabbt att ta ut pengar. Men det är verkligen ingen risk att de försöker blåsa dig på pengar, det är jag säker på.

Magnus brukar vara mycket tillmötesgående och villig att hjälpa till om något strular! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem, varje gång jag skickade in papper så sa de att de inte fått dem. jag bad dem av deras faxnr de gav mig ett nr som inte funkade, så jag bad om deras landskod men den ville de inte ge mig, tillslut löste det sig när jag kontaktade magnus som verkar vara en hyvens kille:-P Men måste erkänna att jag var/är väldigt tilt på sajten eftersom jag hade sån dålig diciplin att jag spelade bort 5-6k dollar i ren frustration....får la skylla mig själv:oops: men ska inte ta flera veckor å få ut sina pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok en liten uppdatering,

Magnus fixade detta i går kväll redan och hade mina pengar på mitt Neteller redan i går kväll,, så jag har fullt förtroende för han,, men tyvärr inte för deras support som inte verkar veta vad dom gör (Tyvärr) !!

Så tack Magnus,,

Lär återkomma när jag får indikationer på att deras support höjt sin kompetens!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerhost är en kanonsajt, men visst är det heljobbigt att casha ut. Förra gången jag gjorde det tog det mig veckor av administration. Nu är jag igång igen och det är ingen enkel procedur. Försökte faxa cashout requesten men när jag frågade om faxnummer så kom svaret "Vi har inget faxnummer"... "du måste ringa oss från din fax och när vi svarar kopplar vi om telefonsamtalet till vår fax"... och vem begriper hur en fax fungerar i detalj?.. inte jag i alla fall, så nu blir det till att leta efter en scanner istället för att försöka maila dokumentet. Antar att något strular med det också, men man får inte ha bråttom. Hellre fina pengar som tar tid att få hit, än inga pengar alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är egentligen stor humor när man försöker prata med dom.

"-Hej. Jag har mailat till er. Kan du se så det kommit fram och att bilagan ser ok ut"

"-Ja. Mailet är här och det ser ok ut".

"-Skrev ett antal frågor i mailet. När kan jag få svar på dom?"

"-Nu förstår jag inte"

"-När kan jag få svar på mina frågor?"

"-Vilken var frågan?"

"-Frågorna i mailet!"

"-Tror inte jag förstår. Hur menar du?"

"-Jag menar: När tänker ni svara på mitt mail?"

"-Förstår inte"

"-Ok. Jag frågar så här istället. När svarar ni normalt på ett mail?"

"-Normalt mellan 48 och 72 timmar"

och nu har det gått 96 timmar och självklart svarar dom inte.. Nu skall jag chatta med dom och då kommer dom skylla på "Vi har haft problem med vårt mailsystem..bla bla".. man kan ju proceduren numera och det lustiga är att det är så tydligt att dom har ett färdigt manus i förhalning när det gäller uttag. Man får inte ut pengar om man inte tjatar och tjatar och mer eller mindre terroriserar dom med mail och chatt.. men till sist får man ju i alla fall ut dom.. förhoppningsvis..

 

Tillägg: Dom är helt suveräna när det gäller allt annat och det är numera min favortsajt, men just uttagsprodceduren är extrem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerhost är en kanonsajt, men visst är det heljobbigt att casha ut. Förra gången jag gjorde det tog det mig veckor av administration. Nu är jag igång igen och det är ingen enkel procedur.

 

Hej, är liten sugen på PH efter att ha sett lite helsidesreklam i dom två ledande svenska poker magasinen =)

 

Dock är ju bra support och smidiga in/utbetalningar något av det viktigaste för mig. Så jag undrar... vad gör detta till en "kanonsajt" enligt dig?

 

EDIT: Att dom finns i Costa Rica var iofs inget + :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsättning: När jag igår kontaktade dom och frågade varför dom inte svarat på mitt mail fick jag svaret "-Jo. Nu är det ok att göra en payout request". "-Öh, Va?", undrade jag. "-Var det inte det jag mailade om?".. men då visade det sig att man först måste maila och begära tillstånd att få göra en payout request. Att man skriver belopp osv i mailet spelar ingen roll. Det handlar bara om riskhantering och dom skiter såklart i att svara utan väntar på att folk skall höra av sig igen. Nu har jag i alla fall fått till en payout request och fått svaret att det kan ta upp till 72 timmar för dom att behandla ärendet. Tja.. kanske kommer under 3 veckors uttagstid denna gången om det går smidigt nu på slutet... som sagt: Man kan inte kalla det annat än humor.

 

Aaaltid: Bra bonusar - så bra om dom rimligen går back och jag är konstant rädd att dom går i konkurs... någon gång måste dom ju sluta skänka bort pengar till sina spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ris och ros hör till i denna branschen men jag undrar MrBengtsson vad som är problemet här. Vi betalar ut inom 72 timmar om allt är korrekt, har insättning gjorts via VISA så vill vi ha bekräftelse på att insättningen är korrekt, I ditt fall väntade vi på just denna bekräftelse detta är krångligt jag håller med om det men vi måste ha det så vi kan skydda oss mot fraud, vilket är väldigt vanligt. Vi hade problem med Neteller tidigare jag vet det men det problemet är ur världen och ingen behöver vänta på att få pengar. Sen att vi skulle ge bort pengar och ligga på ruinens brant känns lite övermaga, vi har nog en av dom bättre finansiella resultaten i branschen bortsett från the big five så det behöver ni inte bekymmra Er om. Sen till att vi är den mest oseriösa siten får stå för den som så tycker, synd bara att personen ifråga inte skriver vad han eller hon baserar det på. Utbet till VISA kommer när vi fått vår EU licens och jag bara väntar på myndigheterna på Malta.

 

tills vi hörs igen

 

mvh

 

magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta tjafsa nu på pokerhost.

 

#1: Allla har hittils fått sina pengar.

#2: Bonusen är inte så bra som ni tror. Enbart om ni lirar NL20, FL.5/1, 1/2 SH etc.

#3: Finns bara en på supporten som är otrevlig, och ej service minded. Be om de trevliga.. Mark etc är jättebra.

 

Men det finns en sak som suger. Det är då man gjort 2 cashouts.. Men bara har en gratis.. Då canclar dem utbetalningarna. Sedan får man själv requesta igen. Detta gör att man tappar flera dagar ibland..o då håller dem inte sina 72H..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaffsa ,, ja skiter i vilket,, men deras support borde bytas ut enligt min mening ,,,bra poker manager,,MEN

 

JESÚS är en av dom som svarar på supporten som inte har en susnig om vad han ens pratar om, sen finnes en hel del andra, dom/ni borde ha koll på och bytas ut,,, dom e totalt katastrofala ,,please magnoilia lyssna på vad vi support människor vill,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

jag har fått mina pengar $475 tacksam för ,men som jag innan sagt kommer inte igen innan er support byts ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus behöver göra vissa förbättrngar , absolut.

 

Jag tycker väl inte nödvändigtvis aatt byta ut supporten är lösningen. Jag tycker jesus och de "vanliga" på supporten som lisa etc gör det dem skall. Svara på hur många rakade , mycket rake etc du spelat. När man vill prata lite annat brukar jag som sagt vända mig till Mark , som jag tycker är överlägsen vad gäller dem frågorna. Magnus är också som sagt astrevlig, men vill inte störa han i onödan eftersom han troligen gör annat också. Plus att dem flesta svenskar här på forumet lär väl sitta och fråga efter han nog mycket.

 

Det som är det centrala problemet är väl som vi sagt cash outen.

Tycker de borde kunna snabba upp utbetalningarna till neteller/moneybookers. Unibet tex tar max 24H från utbetalnings förfrågan till att de sitter på kontot.

 

Varje utag där är också helt gratis oavsett antal. Därför tycker jag de skallskippa sin 3% avgift också.

 

Kreditkorts kollen kan de ha kvar. För jag använder iaf andra betalningssätt och det kan ju andra också göra.

 

Men som sagt , då man sedan tidigare är kund, och har internetbank, borde det inte ta 72 H att betala ut. Det gör ju att om det blir ett problem, så tar cashouten 100 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått mina pengar och är glad igen.. dom ringde till och med och gav mig infon osv. (15 sek efter det att jag loggat ur - jäkligt snyggt att ha koll på sånt och inte ringa och störa när man spelar).

 

Magnus: Problemet jag upplever är att det är svårt att förstå uttagsprocessen. Om man mailar och frågar en massa saker för att försöka begripa och ställer frågor som "Vad skall jag göra nu?", "Hur går jag vidare", osv, så vill man ju ha svar på mailet. Inte bara tystnad i 3-4 dagar. Jag trodde alltså man gjorde en payout request när man mailade info om uttag, och visste inte att man behövde agera 2 ggr. (1. Säkerhetsdetaljer för att få begära uttag. 2. Begära uttag). Nu tappade jag några dagar pga att jag är korkad alt. att jag inte fick svar på mitt mail. Ingen fara dock då jag hela tiden vetat att det skulle ta lite tid.

 

Generellt: Supporten är riktigt bra när det gäller chat. Mail funkar betydligt sämre.

 

En undran: Är alla i supporten verkligen duktiga på engelska? Får en känsla av att dom har spanska som modersmål och kan engelska på "normal svensknivå" och att detta ibland ger upphov till missförstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

Vill först börja med att säga att jag verkligen uppskattar att ni tar Er tid och säger vad ni tycker och även konkret säger hur ni vill ha det och vad nivill ha, det underlättar för mig när jag skall ändra på saker och ting. Vi vill ju ha en så bra service som möjligt och utan feedback från kunder kan det vara svårt att träffa rätt jämt. Supporten är från Costa Rica vilket gör att engelskan kan ibland vara grunden för missförstånd, även om vi i anställningsprocessen ställer krav att man skall kunna prata och förstå engelska på en ganska hög nivå. Jag tar till mig av kritiken och skall börja göra vissa rutin ändringar för uttag. Vad somkan vara bra att veta är att mailen är vår sekundära support och det kan göra att det tar längre tid än via chat. Dock har jag tagit bort vårt interna mailsystem som mailsupporten går igenom och lagt det på vår normala mailserver då det känns som vissa mail inte kommit fram som det skall.

 

på återhörande

 

mvh

 

magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...