Iceberg80 Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Tjena alla pokerfantaster! Jag sitter på ett NL 2/4 dollar 6-mannabord med ca 960 dollar. på bigblind får jag KK. Spelare 1 limpar, Spelare två synar. Så kastar sig övriga till mig. Jag höjer upp till 28 för att få det att se ut som jag bara vill stjäla (bestraffa) limparna. Spelare 1 kastar sig, och spelare två (som har 830 dollar i chips) slår om till 65. Han har spelat bra poker innan och varit relativt tight innan. Jag slår om till 135 dollar. Var på han höjet till 350. Vad är rätt att göra här? Citera
heltoker Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 känns ju jävligt långsökt att han skulle limpa bakom en limpare pre med AA Jag hade ställt eftersom han borde inse att hans limp skriker svaghet och att han därmed troligtvis ser din fyrbetsrange borde kunna sträcka sig ner till AQ och JJ. Inte för att jag har speciella erfarenheter på nivån men.. Citera
bossbaver Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Vad är rätt att göra här? Ställa måste väl vara det "rättaste" Och dra ut hans AA med en floppad knug Citera
Tottyville Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Tjena alla pokerfantaster! Jag sitter på ett NL 2/4 dollar 6-mannabord med ca 960 dollar. på bigblind får jag KK. Spelare 1 limpar, Spelare två synar. Så kastar sig övriga till mig. Jag höjer upp till 28 för att få det att se ut som jag bara vill stjäla (bestraffa) limparna. Spelare 1 kastar sig, och spelare två (som har 830 dollar i chips) slår om till 65. Han har spelat bra poker innan och varit relativt tight innan. Jag slår om till 135 dollar. Var på han höjet till 350. Vad är rätt att göra här? Hur tänker du när du 3betar han till 135$? Vad vill du få ut av det och vilka andra händer än KK gör du så med? Jag degar här. Citera
okocha Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Hur tänker du när du 3betar han till 135$? Vad vill du få ut av det och vilka andra händer än KK gör du så med? Jag degar här. 1. Det är en 4bet. 2. Antagligen gör han så med hela sin 4bets range. 3. Hur balanserar du 4bets-push med 200bb? Citera
Iceberg80 Postad 8 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2008 På grund av hans 2 positionslimp kunde jag inte sätta honom på AA och därför åkte degen in, då jag såg mig själv ha den starkaste handen. Men så var inte fallet. Limpboy satt självklart med AA och han träffade dessutom ett A på floppen och sen var det slut med det. Borde jag kanske ha synast hans 350dollar och foldat när A kom. Borde jag ha insett att han hade AA? Slänga KK pre på 6 manna, när skall jag lära mig det, jag vet inte... tackar för era svar, må ni aldrig limpa med AA när jag har KK Citera
upandcoming Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Sluta vara så resultatorienterad. Ditt resonemang är fjantigt. Citera
Smocke_ Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Slänga KK pre på 6 manna, när skall jag lära mig det, jag vet inte... Det gör man inte. Citera
MikeTime Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Sluta vara så resultatorienterad. Ja, det vore ju konstigt om man är resultatinriktad när man spelar poker... Citera
Prinsen14 Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 På grund av hans 2 positionslimp kunde jag inte sätta honom på AA och därför åkte degen in, då jag såg mig själv ha den starkaste handen. Men så var inte fallet. Limpboy satt självklart med AA och han träffade dessutom ett A på floppen och sen var det slut med det. Borde jag kanske ha synast hans 350dollar och foldat när A kom. Borde jag ha insett att han hade AA? Slänga KK pre på 6 manna, när skall jag lära mig det, jag vet inte... tackar för era svar, må ni aldrig limpa med AA när jag har KK Hallå..du skulle naturligtvis synat hans omslag till 65 dollar..sett esset o sen slängt dig... KK är bättre i andra sammanhang..hehe... Citera
Pold Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Hallå..du skulle naturligtvis synat hans omslag till 65 dollar..sett esset o sen slängt dig...KK är bättre i andra sammanhang..hehe... HEHEHEHEHEHEHE Citera
Partyjack Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 KK är bättre i andra sammanhang..hehe... Är det en tendens till Fredagshumor jag ser här? Citera
Tottyville Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 1. Det är en 4bet.2. Antagligen gör han så med hela sin 4bets range. 3. Hur balanserar du 4bets-push med 200bb? 2. På vilket sätt är raise till 135 från 65 ett bra spel att göra med sin 4bets range? Citera
gazzaflush Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Syna första omslaget han gör, kan folk lära sig att folk inte skjuter med sämre än KK i sådana här exempel? Ge mig ett exempel på någon som limp-höjer sådär med tex QQ, inte direkt standard. Och anta att han nu är en donk som gör det spelet, varför 4-betta pre? Låt han tro sin hand står och tryck in på ofarlig flopp om du nu tror att dina KK står eftersom du ställde pre nu istället.. På den här nivån blir man för lättläst om man spelar som du gör tycker jag åtminstone. Agree? Citera
okocha Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 2. På vilket sätt är raise till 135 från 65 ett bra spel att göra med sin 4bets range? På vilket sätt har jag påstått det? Dock är det mycket bättre att 4beta från 65 till 135 än att 4beta från 65 till 830 som du tycker op ska göra. Citera
don_sebbe Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Syna första omslaget han gör, kan folk lära sig att folk inte skjuter med sämre än KK i sådana här exempel?Ge mig ett exempel på någon som limp-höjer sådär med tex QQ, inte direkt standard. Och anta att han nu är en donk som gör det spelet, varför 4-betta pre? Låt han tro sin hand står och tryck in på ofarlig flopp om du nu tror att dina KK står eftersom du ställde pre nu istället.. På den här nivån blir man för lättläst om man spelar som du gör tycker jag åtminstone. Agree? Vilken level är vi på nu? Citera
gazzaflush Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 hoppas verkligen inte du menar levlar. Jag tänkte på nivån han spelar 3/6. Håller du med mig vad jag skriver annars? Citera
upandcoming Postad 10 Februari , 2008 Rapport Postad 10 Februari , 2008 Ja, det vore ju konstigt om man är resultatinriktad när man spelar poker... lol Citera
Recommended Posts