ulaf Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Här kommer jag med omahafrågor igen. Be gentle. SPS i sumpan, fi är ny vid bordet och min uppfattning var att han var en solid vinnande spelare och har ett mycket tajt turneringsspel. Spelet är 20/40 kronor, han har 9k och jag täcker. Spelet har varit mycket löst och fi vet antagligen ungefär hur det brukar se ut, men han är ganska ny vid bordet. Han vet också att rolle är hygglig och ishak duktig. Jag kommer inte ihåg alla siffror så jag kommer avrunda och ha mig en del så svimma inte om någon potträkning är felaktig. Fi limpar utg och får en syn bakom Jag hittar på knappen och pottar Rolle (dealer samt regular på klubben) synar Ishak Noyan (känd, duktig spelare men här väldigt tiltad) synar Fi pottar om till ca 1100 Vi synar alla tre Flopp Checkas till fi som betar 3000 och har 5000 bakom. Har jag några alternativ? Citera
Appel Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Jag skulle nog slänga den här handen. Med tanke på att vi har en tiltad Ishak vid bordet samt Rolle (som gärna sätter igång och "tiltbetar" när han kommer på det humöret) så är jag rätt säker på att du kommer få bättre tillfällen. där du med större säkerhet leder. Fi kan kan ju sitta med AA - JK - JA, samt att du har (antar jag) ngn bakom dig som är kvar att agera efter att du har bestämt dig om du skall syna eller ej också som då även han kan sitta med bättre J. Citera
Bisox Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Äh, han har nakna AA...in med såsen Citera
Appel Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Bison: Får jag gissa att du nu har börjat hänga på SpS du med, och vill ha syn där kanske? Men visst kan det klart vara så att han sitter med nakna ess utan ngt till, men jag är osäker om det är värt stacken för att ta reda på det, eller om det inte är så att det kommer komma bättre lägen senare vid bordet? Citera
TomSelleck Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Jag stoppar in såsen alla dagar i veckan i det här läget. Har någon KK så grattis. Har någon en bättre knekt så planerar jag att köpa ut. Citera
psykologas Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 pass ni e trots allt fyra i potten och floppen är läskig. Fi verkar ju rätt bra så han borde fatta det oxå= stor chans att han har nått bättre än tomma AA + två fi bakom dig (för jag fatta det som att de andra två sitter i blindarna??) som ju lätt kan ha checkat nöten eller KJ. Om de är djupare än fi 1 så styrker det ett pass ännu mer förståss. Citera
Masken81 Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 VIK är solkart, du slår endast färgdrag AA samt J8 och då har du ändå folk bakom dig att agera. Citera
ulaf Postad 5 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2008 Ja, det andra två sitter i blindarna och jag har knappen. Alla vi andra tre har över 15k framför oss. Fi är en dansk kille tror jag (eller amerikan? ) och har keps och ganska vältrimmat skägg. Citera
gaffeln Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Jag har alltid sjukt svårt i sådana här situationer då man ofta möter en redan färdig kåk. Jag hade vikt. Citera
jackbalsam Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Mot en otiltad fi som kan värdera sina händer lutar det nog mot fold. Citera
ulaf Postad 5 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2008 Vad är hans limpreraise-range pre tror ni? Citera
jackbalsam Postad 6 Februari , 2008 Rapport Postad 6 Februari , 2008 Att bara trebeta AAxx såhär djupt är självmord. Tror han har ganska många broadway-rundowns i sin range som har dig outkickered (briljant svengelska). Sen brukar folk inte betta AAAxx i fyrhandade potter. Å tredje sidan så är ju folk sjukt slaskiga live. Citera
ulaf Postad 6 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2008 Det är sant att limpraise djupt är illa, det borde han nog veta. Jag stekte länge och vek iaf liksom de andra två. När jag sa att jag hade en knekt så flippade Ishak ut totalt och Tomas Alenius (som jag tror är riktigt bra på PLO) som satt å railade blev väldigt överraskad och han sa att jag skulle ha synat. Jag satte honom då (nog felaktigt) på mest AA. Det kändes svårt att lägga sig då det kändes som att jag var tvungen att sätta honom på AAJ. KK verkar otroligt. KQTJ borde vara rätt trolig. När vi frågade SA han att han hade 5678ds. Tyckte att det var för dyrt att betala 9k för att få reda på hans hand. Hade jag spelat den hade jag troligtvis höjt till 6k. Citera
greywolf Postad 6 Februari , 2008 Rapport Postad 6 Februari , 2008 knivigt lage, du har dalig relativ position da nagon av blindsen kan vanta pa att checkraisa. Floppen kommer dessutom extremt farligt sa FI kan/borde checka bakom om han har AA och ofta checka bakom missar och halvmissar(stegdrag eller 2/4 outs att fylla kaken med) fast ar han slaskig och limpraisar om med hyffsat bred range preflop och skjuter floppen valdigt ofta sa far man nog lov att do med handen. i det fallet sa blir du ju garanterad klamd om blindsen hittar AJ eller battre men om FI ar tom tillrackligt ofta sa lonar det sig anda. Med en tredje tiltad spelare efter mig sa synar jag nog anda speciellt live och hoppas han ska dra pa nan hopplos stege eller farg. Citera
ulaf Postad 6 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2008 I det här fallet är jag 90% säker på att fi inte slaskig alls. Men han är nog kapabel till en del avancerade bluffar. Citera
jackbalsam Postad 6 Februari , 2008 Rapport Postad 6 Februari , 2008 Det är sant att limpraise djupt är illa, det borde han nog veta. Va inte så jag menade. Jag menade att om man bara limpraisar AAxx djupt så får man problem. Gör man det balanserat så är det ofta ett bra spel. Har funderat lite på detta och när spelet är djupt så känns detta verkligen som marginellt värdemässigt med tokhög varians. Det svider såklart att vika men jag tror det är rätt. Ska du till SpS i helgen förresten? Man blir ju sugen. Citera
ulaf Postad 6 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2008 Alenius är en omaha-fisk Citera
psykologas Postad 6 Februari , 2008 Rapport Postad 6 Februari , 2008 I det här fallet är jag 90% säker på att fi inte slaskig alls. Men han är nog kapabel till en del avancerade bluffar. att bluffa här skulle dock inte va avancerat utan bara dåligt, men det vet du nog;-) Citera
ulaf Postad 6 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2008 att bluffa här skulle dock inte va avancerat utan bara dåligt, men det vet du nog;-) Jag la mig ju, eller hur? Citera
Recommended Posts