Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Svs NL400 FR

Rätt sjuk hand. Mot ursprungshöjaren vill jag inget heller än att få in pengarna på floppen. Men här pushar knappen efter en reraise från ursprungshöjaren. (Btw, finns det något bättre ord för ursprungshöjaren;-)?)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: lojack ( $213.06 )

Seat 2: poppers ( $371 ) Knappen

Seat 3: AdslVerbe ( $459.04 )SB

Seat 4: KungFoo ( $196.12 )BB

Seat 5: MattiasL ( $237.6 )

Seat 6: starkman ( $465.84 )

Seat 7: MrEastwood ( $299.22 )

Seat 8: H_Chinaski ( $238.55 )

Seat 9: chrille666 ( $127.89 )

Seat 10: d4v1dp ( $489.78 )

AdslVerbe posts small blind [$1].

KungFoo posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to AdslVerbe [ 8 of Spades7 of Spades ]

MattiasL folds.

starkman folds.

MrEastwood folds.

H_Chinaski folds.

chrille666 calls [$2].

d4v1dp raises [$8].

lojack folds.

poppers calls [$8].

AdslVerbe calls [$7]. Synen känns ganska självklar trotts min dåliga poition då 2 av 3 fi är mycket djupa.

KungFoo folds.

chrille666 calls [$6].

Pott 34

** Dealing Flop ** [ 9 of Hearts10 of SpadesKing of Spades]

AdslVerbe bets [$20].

chrille666 folds.

d4v1dp raises [$40]. Perfect!!! tänker jag här. Nu kan jag pusha å han kommer få goa bekymmer med sina AA/AK eller vad han nu har.

poppers is all-In [$363]:shock:

Pott 457

AdslVerbe??? 343 för att syna.

Ja, orkar jag syna här och har jag egentligen odds? Pottodds 1,33:1

Jag ser fi som relativt LAG - dock ej extremt på något sätt.

Postad

d4v1dp raises [$40]. Perfect!!! tänker jag här. Nu kan jag pusha å han kommer få goa bekymmer med sina AA/AK eller vad han nu har.

Ja, orkar jag syna här och har jag egentligen odds? Pottodds 1,33:1

Om du vill pusha mot en FI, borde du väl garanterat vilja pusha mot två fi (bättre pottodds) eller har jag "otur igen när jag tänker"?

(btw, jag antar att du pushade och fick stryk av högre färg?)

Postad
Om du vill pusha mot en FI, borde du väl garanterat vilja pusha mot två fi (bättre pottodds) eller har jag "otur igen när jag tänker"?

(btw, jag antar att du pushade och fick stryk av högre färg?)

Kanske, eftersom det kan tyda på set/färdig stege/ nötfärgdrag.

Postad

Detta är ju en sådan här pokerstovehand. I och med att du trotts allt väldigt sällan drar dött och att du har så pass mycket outs och att pottoddset ofta förbättras så skulle jag syna.

Postad

Det finns väl bara en hand som du egentligen verkligen ligger efter o det är QJspader?

AJ/AQ/J8s är väl inte lika troliga.

Ifall FI bombar när det inte finns någon pott att spela om dock, kan jag lägga men inte som spelad

Postad
Det finns väl bara en hand som du egentligen verkligen ligger efter o det är QJspader?

AJ/AQ/J8s är väl inte lika troliga.

Ifall FI bombar när det inte finns någon pott att spela om dock, kan jag lägga men inte som spelad

Jag ligger efter mot QJoff oxå eftersom jag då bara har färgen att dra till. Mot alla set ligger jag oxå under.

Postad
Jag ligger efter mot QJoff oxå eftersom jag då bara har färgen att dra till. Mot alla set ligger jag oxå under.

Jo du har rätt, såg inte att det ligger en färdig stege. Ens med ett hål blir ju rätt dåliga odds. Vet inte vad det var jag räknade på... :ola:

Postad

Jag hade foldat.

Känns som att poppers vill försvara sin floppade stege samtidigt som d4v1dp vill försvara sin AK/TT/KK.

Jag tror inte att d4v1dp synar ai med någon annan hand än KK (kanske TT?) och därför drar man nog väldigt ofta mot färgen.. Kan hända att fi sitter på QJ spader eller Qs/Js och då har vi inte lika många outs heller..

Jaja.. Bara min åsikt :>

EDIT: Wops.. Drog upp fönsret innan du svarade.

Aja.. Trisst att du inte fick dra ut ;)